Ik vind het vervelend om te horen dat het jammer is voor mijn schoonmoeder (die ik ERG mag) als ze geen kleinzoon krijgt want ze heeft alleen maar kleindochters... Tjahhhh, lekker pech dan wat maakt het nou weer uit wat tussen de beentjes zit verder, pieperdepiep. Soms heb ik het gevoel dat ik nog een soort laaste hoop ben voor een kleinzoon. :x
omdat ik die opmerkingen ook zóóóo vervelend vond na de geboorte van onze derde zoon (zielig voor 't ventje vooral omdat hij nu toevallig de derde van hetzelfde geslacht was. de eerste daar was iedereen nog lyrisch over: wat leuk zeg, een STAMHOUDER!!!), hebben wij meteen na de 20 weken echo tegen iedereen vast verteld dat het weer een jongen zou worden. nu kon iedereen zijn rotopmerkingen tenminste nog maken vóórdat hij geboren werd en kon na de bevalling iedereen weer gewoon "leuk"doen. als ik deze opmerkingen kreeg ("o, ik dacht dat je misschien nog voor een meisje "ging"; hoezo, mag je anders geen vier kinderen krijgen????, "jammer voor je, want iedere moeder wil uiteindelijk toch graag een dochter" ;nou, ik toevallig niet!!!):x, zei ik vaak: ach, mijn ene zus heeft een dochter op het kerkhof en mijn andere zus heeft een dochter met een ernstige hartafwijking. nou, toen had je de gezichten eens moeten zien!! gelijk doodse stilte..............
Ik heb die serie ook gezien op TLC, vind het ook wel heel erg ver gaan. En idd die vrouw die pas wilde trouwen als haar man haar een dochter had geschonken (wel geselecteerd als embryo en terug geplaatst in spanje), als kers op de taart. Pfff vreselijk!!! En medelijden met al die jongens met een ontroostbare moeder omdat ze een meisje wil. Ik voelde wel een heel klein beetje met ze mee, ik was toch wel heel gelukkig dat mijn derde een meisje was, maar ik had van een zoon geen cent minder gehouden! En al die opmerkingen over een volgende, waarom je die zou 'nemen' als je van beide geslachten al wat hebt :x:x:x:x:x