Mijn jongste is 16 maanden en al vanaf zijn geboorte is het niet heel makkelijk. Het is een ontzettend lief mannetje, toen hij kleiner was huilde hij heel veel en overstrekte veel, drinken ging lastig en onrustig. Ook had hij regelmatig last van uitslag rond zijn mondje en rode oogjes. Heel af en toe komt nu de uitslag nog weleens opzetten.O ja en hij heeft heel veel last gehad van krampjes. Na alle drama zijn we allang blij dat hij nu doorslaapt. Dat wil zeggen: tot 12 uur paar keer wakker en heel hard huilen. Volgens mij echt van de buikpijn, ik wrijf hem over zijn buikje of probeer hem zo te tillen dat hij een beetje gekromd ligt. Hij laat dan een boel scheetjes. De ene keer slaapt hij de nacht wel door, de andere niet. Ik vindt het zo sneu De huisarts en cb vinden dat het erbij hoort. Wel zijn we met hem bij de osteopaat geweest, die kon niet echt wat vinden maar de behandelingen hebben zeker geholpen. Wat nu doen? Bij de huisarts verwijzing ka vragen?
Dit klinkt redelijk als mijn jongste dochter (behalve de uitslag rond de mond). Zij bleek obstipatie te hebben, zodanig dat zij zelfs twee keer invaginatie heeft gehad (een leeg stuk darm dat over een vol stuk heen schuift. Geloof me, het doet vreselijke pijn!). Wij lopen nu bij een ka maar die heeft eigenlijk alleen maar laxeermiddelen gegeven en wil verder niets. Ik ben nog steeds van mening dat er meer achter zit. Misschien een allergie oid. In april ga ik weer terug met haar maar ik ben bang dat dit een lang verhaal wordt. Als ik jou was zou ik een verwijsbrief voor de ka vragen. Kwaad kan het niet en misschien kan jou ka wel iets vinden en helpen.
Klinkt voor mij een beetje als kma. Maar daar heb ik niet heel veel verstand van, dus ik kan er ook verschrikkelijk naast zitten. Maar huilen en als jij denkt dat er dan meer aan de hand is dan zou ik zeker een verwijsbriefje vragen. Onder het mom van baat het niet schaat het zeker ook niet. Succes en volg je moeder hart!
Sowieso eventjes naar de dokter als je het niet vertrouwd idd. Je moederinstinct heeft het maar zelden mis. Wat de buikpijn misschien een beetje kan verzachten: Bij Harley hebben we, als ze van de pijn huilde af en toe een beetje lauw water gegeven. Nadat ze dan een paar scheetjes heeft gelaten, of heeft gepoept, ging het een stuk beter met haar en we zagen haar dan zichtbaar opknappen.