Mijn ervaring is: je kan het niet tegenhouden... dus de stofzuiger maakt overuren 's avonds als zoonlief naar bed gaat. Uit en aan kleden bij de deur vind ik zelf geen optie, en hele dag er boven op zitten ook niet. Dus ja stofzuigen dan maar haha.
Wij hebben ook zo'n heerlijke zandbak en geen bijkeuken.... Wij hebben de regel dat de zandbak alleen op zomerse dagen 'open' gaat. Dan kun je eventueel de kleren buiten uittrekken en uitkloppen. Daarnaast klopt onze dame altijd even op het raam als ze naar binnen wil.... In ons huis mag ook geleefd worden, maar aan zand heb ik echt een hekel....
haha ook nog zonder kinderen hebben wij dat probleem en die zandbak wil ik alsnog heel graag! mijn neefje wordt helemaal gelukkig met zijn handjes in zand of aarde en onze kleine zal het ook leuk vinden om lekker vies te worden als het een beetje op ons lijkt maar gelukkig hebben we een bezem en een stofzuiger, het is geen hobby maar toch wel handig!
Tja.. Ik ben ook niet heul blij met het zand in huis.. Maar; ik word wel heeeeeeel erg blij van een zoon die heel erg fijn in zijn zandbak aan het spelen is.. Dé reden om wel een zandbak aan te schaffen.
Zit voor Tim trouwens te denken om een overall aan te schaffen. Maar goed, hij kent het afkloppen nu ook al goed, en weet dt de schoenen buiten blijven staan dan als hij buiten gespeeld heeft.
Hier wel een zandbak; vind t veel te leuk voor haar en het zand binnen nemen we maar voor lief...beetje stofzuigen en klaar.
Zandbak is hier absoluut favoriet.Vervelend idd af en toe wat zand binnen,maar met 2 peuters in huis en een hondje moeten we toch elke dag stofzuigen. Laat ze er water bij gebruiken hahaha,vinden ze nog leuker,en geeft minder rotzooi binnen! De zandbak gaat er absoluut niet uit,vind het heerlijk als ze voor me taartjes aan het maken zijn.
Hier moeten ze wachten met naar binnen gaan als ze in de zandbak hebben gespeeld, dan kan ik ze uitkloppen voordat ze naar binnen gaan. Maar Eva vergeet het wel eens en Lisa kent die regel natuurlijk nog niet, dus ach. Wij hebben een convectorput, dus ik veeg het snel even daarin en stofzuigen komt later wel weer
Milan moet altijd z'n schoenen/crocs/laarsjes/oid uitdoen voordat hij weer naar binnen komt, maar daarmee is 't "probleem" nog niet opgelost, want 't zand zit natuurlijk ook in z'n kleren enzo. Hier dus ook vaak stofzuigen. Achja, hij vindt de zandbak geweldig, dus ik neem 't maar voor lief.
De zandabk gaat hier ook absoluut niet weg, is echt favouriet hier. Dan maar een keer extra stofzuigen, zand heb je zo weg met de stofzuiger... en mijn zoon heeft veel plezier in de zandbak.
O ik heb allang opgegeven dat er zand in huis komt. Ik heb ook een hondje dus hier is het altijd aan het eind van de dag gewoon stofzuigen. Soms zelfs in het begin van de middag al. Dus mijn tip: ga gewoon aan het eind van de dag puinruimen. Doe ik ook. Om 19.00 uur als Julian op bed ligt en Isabella nog even op de bank, dan ga ik in een half uur het hele huis door. Even stofzuigen en speelgoed opruimen. en de dag daarna weer hetzelfde, ha ha.
Oh, ik heb het ook opgegeven, want ik kan het toch niet voorkomen. Ik heb gelukkig een stenen vloer, dus krassen doet het niet zo snel. De oudste laat ik regelmatig even dansen, stampen en schudden om de grootste lading er af te hebben, de jongste 'klop' ik soms even af buiten. Maar het is gewoon overal, zelfs in hun bedjes, op de commode etc.
Ik heb me er ook maar bij neergelegd dat het zand naar binnen wordt gelopen. Ze vindt spelen in de zandbak echt heel erg leuk, dus dan maar wat vaker stofzuigen.
Hier ook elke dag stofzuigen. Ook al laat je ze alles uittrekken dan nemen ze volgens mij nog zand mee naar binnen. Hoort erbij als je kids hebt....
Liedje dat ook vaak met kleuters gezongen wordt als ze naar binnen gaan: Even Stampen :: Kinderliedjes.info :: Een verzameling songteksten van oude en nieuwe kinderliedjes Voor melodie... 'even stampen' zoeken op YouTube
aah dat beetje zand zuig je zo weer op... hier lopen ze gewoon naar binnen met een zandbak in hun schoenen ...