Wanneer beginnen met kleertjes/linnengoed wassen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1982Justme, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben nu bijna 27 weken zwanger van de 2e.
    Mijn dochter kwam 2 weken na de uitgerekende datum en ik heb altijd heel hard geroepen dat ik bij een volgende zwangerschap pas laat begin met de laatste dingetjes zoals wassen..
    Maarja nu begin ik toch wat nesteldrang te krijgen en op de 1 of andere manier zit er ook een soort angst om eerder opgenomen te moeten worden..
    Wanneer zijn jullie begonnen/beginnen jullie met de laatste klusjes zoals wassen en bv enveloppen voor geboortekaartjes schrijven?

Ben benieuwd!!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou wat dingen nu al voorbereiden ( rond 30 weken) je weet niet hoe lang je je nog goed voelt en wat er allemaal nog gebeurt. Wie weet word je wel ziek of je dochtertje en dan ligt toch alles even stil.

Enveloppen zou ik dus lekker rustig aan beginnen, elke dag een paar. Dan ligt het lekker klaar.

Kleertjes waste ik rond 30 weken en later rond 37 weken weer even. Je kan t ook in afgesloten zakken doen. T bedje maakte ik vast op en deed ik een afgesloten plastic zak omheen voor de stof. Kinderwagen waste ik lekker vast uit.

Verder deed ik vast de decoratie en de geboorte traktaties voorbereiden. En de geboorte bedankjes vast maken. ( zakje met snoepjes erin )

Dus ik zou zeggen: ga vast lekker aan de slag, en dan kan je t altijd nog een keertje doen of vast de rot klusjes doen zoals de enveloppen.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oja en t ledikant en box even goed uitsoppen deed ik rond 32/34 weken nog even goed. Ook een rot klusje maar wel lekker als je t kan afstrepen.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Kleding kan na wassen gewoon in de kast. En als je gewoon meerdere setjes beddengoed heb is het ook niet erg om die vast op te maken. Dat is meer om het matras te beschermen. En voor je eigen gevoel.

Op de dag van de geboorte kan de kraamzorg die even opnieuw opmaken. Ik had alles met 20 weken al in orde tijdens mijn vorige zwangerschap. Is nooit een probleem geweest.

5. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Ik ga in mijn verlof eraan beginnen. Dus met 36 weken, bij mijn dochter ook zo gedaan.

6. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Bij mijn zoontje rond de 30 weken begonnen me wassen enzo. Nu deze keer al bij 27 weken omdat ons kindje een groeiachterstand heeft en t iedere week weer spannend was of ik nog naar huis mocht. En ik graag alles zelf wou wassen enzo.

7. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Oke, thanks voor de reacties! Jullie begrijpen wel wat ik dit weekend ga doen he? ;)

8. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Lekker in je verlof zou ik zeggen. Maar als je nu al nesteldrang hebt, kun je hef ook lekker nu al doen :)
    En dan doe je het vast allemaal nog n keer straks, maar das weer n leuk verhaal voor bij de visite ;)

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik ben er rond 33 a 34 weken mee begonnen en heb nu echt alles schoon.:) maar als je nu al wilt wassen kan dat prima toch?

10. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik krijg volgende week vakantie en daarna verlof. Heb er al tijden zin in, maar ook uitgesteld :) Vind het zo leuk om het rustig te doen, en dat kan in m'n verlof! Maar als jij het eerder wil doen, lekker doen! Waarschijnlijk denk je rond de 36 weken dat het echt nog eens nodig is.. dus doe je het gewoon nog een x! Bij mijn zoontje is alles 3x uitgewassen.. :)

11. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beide keren begonnen in mijn verlof met 34 weken.

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Eergisteren begonnen ...Moet alleen het beddengoed nog wassen.

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ga pas in m'n verlof alles wassen.

14. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    In de 2e week van mijn verlof, week 35 dus. Ik was het dan ook gewoon 1 keer.

15. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moet echt alles nog wassen. Van de week maar eens doen. Heb echt zo'n hekel aan de was ☺

16. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    36-37 weken. Als je het (veel) eerder doet dan heb ik het idee dat je het later nog een keer kan doen omdat het niet meer zo fris is. En mocht je opgenomen moeten worden dan kunnen anderen ook wassen.

17. Koon

Koon Niet meer actief

Gewoon 1x ergens aan het einde.
    Je eigen kleding was je toch ook niet telkens weer, ook al hangt het wat langer in de kast?

Deel Deze Pagina