Mango allergie

Discussie in 'Voeding' gestart door B en N, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Zijn er hier meer moeders met kindjes die een Mango allergie hebben?

Wij zijn er gisteren achter gekomen dat Jamila echt niet tegen Mango kan en dat terwijl ze het heerlijk vind!

Toen ze 6 maanden was ging het mango eten prima tot ze een maand of 7,5 was. De eerste twee keer hadden we niet direct het verband bij de Mango gelegd omdat ze toen al wat verkouden en snotterig was maar sinds gisteren weten we zeker dat het wel door de Mango komt.

Ongeveer een uur nadat ze Mango heeft gegeten gaat ze enorm overgeven echt totdat haar maag volledig leeg is.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of een Mango allergie samen gaat met andere allergien of dat het kan dat ze puur niet tegen Mango kan.

We vinden het zelf best appart ze heeft namelijk een maand geleden een allergie test gehad in het ziekenhuis maar daar kwam uit dat ze geen allergien heeft.

Maar 4 keer overgeven in 4 maanden alleen na het eten van Mango kan in mijn ogen geen toeval zijn.

Niet dat ik het erg vind dat ze geen Mango meer mag hoor, vervelend voor haar omdat ze het zo lekker vind dat wel maar er zijn genoeg andere soorten fruit. Maar zal ze er weer overheen groeien?

Maar goed lang verhaal met de hoofdvraag dus eigenlijk of er meer kindjes hier overgevoelig/allergies zijn voor Mango en of die ook voor andere dingen allergies zijn.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik weet niet hoe dat verder zit hoor, of dat samen gaat met andere allergieen. Ik weet wel dat allergie alles te maken heeft met (verminderde) weerstand, dus mogelijk dat je dochtertje een tijdelijke allergie voor mango heeft? Dat ze ff wat onder de leden heeft, waardoor haar lijfje de mango even niet zo goed kan handelen?

Je kunt in principe over een allergie heengroeien. Vaak helpt het om het dan gewoon een tijd helemaal niet te eten en na verloop van tijd dan maar weer eens proberen. Voor nu zou ik het dus idd maar even een tijd niet aanbieden, (minimaal een paar weken niet). Als ze er dan nog steeds op reageert, laat je het nog wat langer weg, enz.
    Succes!

Deel Deze Pagina