vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eowen, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eowen

eowen Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames
    ik heb even een vraagje. we zitten nu in ronde 5 voor ons eerste kindje. ik heb mijn cyclus volgens mij een beetje door nu en probeer daar natuurlijk goed mee om te gaan maar ik vroeg me toch wat af.
    ik heb steeds een cyclus van 28/29 dagen, dus dat is mooi regelmatig. de eerste rondes had ik steeds rond de 10e 11e dag doorzichtig slijm...en dat is volgens mij een teken dat er werk aan de winkel is haha. dus klussen. helaas nog geen resultaat en dan ga je twijfelen of je de juiste dagen te pakken hebt. deze cylcus had ik op dag 8 al vruchtbaar slijm, dus geklust, en dag 11 weer...om de drie dagen is goed toch vanwege de kwaliteit van het zaad van de man?? sinds gisteren (dag 13) heb ik buikpijn en zere borsten. buikpijn alsof ik uuuuren mijn plas heb opgehouden. ook is mijn temp sinds gisteren omhoog, normaal 36.4 nu 36.9(vandaag is dag 14)kan ik er dan nu vanuit gaan dat ik mijn ei heb gehad en dat dus het klussen iig goed is geweest qua timing? het klopt toch dat mannelijke zaadjes wat langer leven? stel je hebt zaterdag geklust en gistern of vandaag je ei dan heb je toch wel kans?? sorry voor alle vragen iedereenm kan wel zeggen je moet er niet zo mee bezig zijn en gewoon genieten van de seks, maar das wel lastig als je het al 3 1/2 jaar heel graag wilt...
    bedankt iig...
    eowen

2. kimmie84

kimmie84 Lid

19 aug 2010
    67
    0
    0
    hy eowen,

Volgens mijn huisarts moet je de eerste dag van de menstruatie nemen en dan plus 14 dagen. Dan zou je het meeste vruchtbaar zijn. Wanneer je temperatuur omhoog gaat is volgens hem je eisprong. Pin me er niet op vast maar dit is wat mij verteld is. Misschien kun je ook ovulatietesten gebruiken??

groetjes kim

3. Within

Within Niet meer actief

Wat ze hier boven zegt klopt aardig :)

Je eisprong is vanaf de eerste dag van je menstruatie, 14 dagen later. Maar dit verschilt natuurlijk per vrouw. 14 dagen na je eisprong kan je een test doen of word je ongesteld.
    Als je temp omhoog gaat springt je ei binnen 24 uur.

Je kan ovulatietesten proberen?

Het zaad van de man is het beste als je om de dag klust, dit is natuurlijk niet zo erg om te doen dus stop daar ook niet te snel mee!

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou ovutesten gebruiken, met tempen kun je alleen wat zien als het eigenlijk al te laat is.

Succes

5. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou ook eens proberen met ovulatietesten te achterhalen wanneer je je eisprong hebt. Circa 24-36 uur na een positieve ovulatietest springt je ei. Volgens mij is het zaad in optimale vorm als je om de dag klust. Het kan wel wat langer in leven blijven (3 dagen volgens mij).

6. eowen

eowen Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de snelle reactes...dan zou ik vandaag mijn ei moeten hebben als ik uit ga van 14 dagen na de eerste dag van mijn ongesteld zijn. kan je dan al een week eerder dik doorzichtig slijm hebben?? want dat is nu helemaal verdwenen. ik ben daar maar steeds vanuit gegaan maar ovutesten is natuurlijk ook een optie.

Deel Deze Pagina