Hai meiden, morgen heb ik mijn tweede echo. De eerste kreeg ik bij 6,2 wk en het hartje klopte. Morgen ben ik 8 wk en 3 dagen en ik knijp 'm nu behoorlijk... Het zal wel normaal zijn dat de angst zo oploopt vlak van tevoren. Ik ben hyperalert en haal me van alles in mijn hoofd. Mijn misselijkheid is flink afgenomen de laatste paar dagen en ook mijn borsten doen minder pijn. Voor mij is dat al bijna 'zeker' een teken dat het mis is... kortom, ik maak mezelf gek. Het idee dat de echo zo'n 'bepalend moment' is vind ik vooral moeilijk. Ben zo bang om weer teleurgesteld te raken, een derde miskraam zou ik niet trekken. Moest het even kwijt! Hoop gewoon dat ik jullie morgen kan laten weten dat mijn nog lekker veilig op z'n plekkie zit... Amber
Hoi Amber, Bij mij eerste zwangerschap had ik alle symtonen en was hele dagen misselijk. Het kindje bleek te zijn gestopt met groeien. (8wk) Bij deze zwangerschap voel ik me helemaal niet zwanger en als ik naar een echo ga, kom ik er met een grote glimlach uit het kamertje. Omdat alles gewoon perfect is met de beeb. Ik ben dus het levende bewijs dat de symtonen niet zo veel zeggen... (ben zelfs blij dat ik niet zo veel symthonen heb) Heel veel suc6 morgen , en maak je niet te druk
Hey Meis, Ik denk dat je jezelf niet zo gek moet maken... Ik weet dat dat moeilijk na al die tegenslagen maar goed probeer jezelf rustig te houden.... En er is hart echo gezien dus miss dat je je daar een beetje aan vast kan houden... Ik hoop dat het goed gaat..
Hoi hoi Hier net zo'n bezorgde september mama. Ik moet mijn eerste echo nog krijgen en dat vind ik zooo spannend. Ben inderdaad erg bang dat er iets niet klopt (letterlijk en figuurlijk !) Kan je alleen maar een hart onder de riem steken; veel succes morgen en probeer er toch stiekum een beetje van te genieten.
Thanks meiden! En Winniethepooh, je hebt gelijk. Zit mezelf gek te maken en dat heeft geen enkele zin... Tanja, fijn dat je je zo goed voelt en dank voor je opbeurende woorden. Carolas, jij ook succes! Amber
Lieve Amber, het is meer dan logisch dat je zo nerveus bent zo vlak voor de echo en op zoek bent naar de bevestiging dat het mis is gegaan, gezien jouw 2 miskramen. Je bent zo bang dat je weer afscheid moet nemen en wil jezelf tegen het verdriet beschermen. Maar houd hoop, meid, de kans is het grootste dat het wel goed is. Laat het over je heen komen, en bedenk jezelf dat jij alles hebt gedaan wat in je macht lag om goed voor het vruchtje te zorgen. Meer kan je niet doen. Je kunt helaas alleen maar afwachten en op het beste hopen. Heeeeeeeel erg veel succes morgen. Probeer morgen niet onderuit te gaan door de zenuwen, maar de echo toch bewust mee te maken. Een hele dikke knuffel, Marla
Ik ken je gevoel... Ik heb mijn 1ste echo over een uur. Aaaaaaaaaaaarg.. pffff ik heb nu al klotsende oksels hihihi... mijn vorige zwangerschap was ook niet goed en kwamen we achter bij de 1ste echo.. Dus nu extra spannend! kan me ook niet voorstellen dat ik over 1 1/2 uur met een foto'tje van onze spruit naar buiten kom.... Maar kop op! Probeer positief te denken, dat schijnt ook vaak te helpen Succes morgen!
meid, ik ken je gevoel ik knijp hem nu nog steeds elke keer als ik naar de gyni moet. maar blijf poss. en geloof erin! knuf!
Peeetje, dank je... Ik ken een beetje jouw verhaal, ik duim voor je dat deze beeb gezond en wel zal groeien en over ruim een half jaar lekker in je armen mag liggen. vol goede moed naar de echo's! Amber
poe kan me voorstellen datj e nerveus bent hoor ben ik nu ook al.. en mag nog 3 weken wachten :S maar als je je druk maakt gaat het niet beter he dus proberen een beetje positief te denken.. dat is alleen maar goed (al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.. maar toch volhouden hoor! het gaat zeker goedkomen )
Hai Amber, Ik weet wat je door moet maken. Heb zelf ook 2 miskramen meegemaakt. En ben nu 5 weken zwanger. En ik moet nog een paar weken wachten voor de echo. Maak me zelf ook helemaal gek. Maar zoals de meiden hier zeggen je moet positief blijven. Jezelf opfokken is ook niet goed voor je baby. Ik hoop dat alles goed is met je baby. Zal aan je denken morgen. liefs hiemtie
Ik begrijp je bezorgdheid ook heel goed. Had vandaag tweede echo, na veel complicaties in de eerste 8 weken. Bij 7,5 week was alles goed, maar toch. Voelde mijn borsten ook minder en misselijkheid was z.g.a. weg. Bij mij was alles goed, al was de baby 6 dagen jonger dan volgens mijn cyclus berekend. Dat maakt me dan weer onzeker, maar ik ben blij dat het er nog zit. Ik wens je veel sterkte en succes toe voor morgen. Laat drie maal voor jou scheepsrecht zijn. Ik lees graag hoe het is gegaan. Liefs en positieve energie, Juud
Begrijp je helemaal meid Ik ben ook zo bezorgt, bij mijn dochter helemaal niet (maakte me totaal geen zorgen) maar nu wel, komt denk ik ook door mijn mk Iedere x spookt het door m'n hoofd, gaat alles wel goed. 6 februari naar de vk en de 8ste pas een echo (vk heeft nog niet zo'n apparaat)dus zit ook in spanning Maar moet gewoon positief denken.... Sterkte. jessica
Lieve meiden, allereerst heel erg bedankt voor jullie lieve woorden en de fijne steun! Ik heb goed nieuws! Hartje klopt! Mijn beeb zit daar lekker, groeit goed en trekt zich niets aan van mijn griep en stress. Ik zat daar met zweethanden en moest ook nog even verdragen dat ik werd geholpen door iemand die het nog moest leren. Dat neem ik haar niet kwalijk, maar toen het wel heeeel erg lang duurde voordat ze ook maar iets kon vinden, heb ik wel even geroepen dat ik graag het hartje wilde zien. De echoscopiste greep in en liet me hartje zien. Alles in orde! en toen maakte het me niet meer uit wat er gebeurde, wij waren gerustgesteld... Alles klopt, beeb is 2,0 cm en wordt geschat op 8wk, 4dg. Volgens mijn berekening zit ik op 8wk, 3 dg, dus dat is perfect! Bij de gynaecoloog heb ik nog besproken dat ik zo bezorgd was geworden door het afnemen van de symptomen. Hij zei dat het niet raar was, je hormonen stijgen niet voortdurend zo hard en je kunt het niet voordurend zo sterk voelen. Niks aan de hand. Misschien dat dit een geruststellende gedachte is voor degenen die nog tegen hun echo op zien! Ik duim ook voor jullie! Wat een topdag... nogmaal bedankt en veel liefs Amber
Proficiat! Wat een fijn nieuws zeg. Ik hoop echt dat het voor jou ook betekent dat je er van kunt gaan genieten. Kijk nog maar veel naar de foto (als je die hebt tenminste). Op naar de 12/13 weken, dan ziet het er zo mooi uit! Veel liefs, Juud