Mijn zoontje van 7 maanden heeft het volgende ritme: 08.00 Papfles 180 ml water, 6 schepjes nutrilon 2 en 2 eetlepels pap 12.00 Fles 180ml watr en 6 schepjes 14.30 Fruit 16.30 diksap met soepstengel 18.00 Groente 19.30 Papfles S'morgens fruit gaat niet omdat hij dan slaapt. Hij slaapt van 0900 tot 1100, van 13.30 tot 14.30 en van 17.00 tot 18.00 Nu drinkt hij sinds een aantal weken zijn flessen niet meer leeg. Eerst liet hij maar 20 ml per keer staan maar het wordt steeds meer. Soms zelf 100ml per fles. Hij is wel heel erg verkouden en daarvoor gebruiken we neusspray en ventolin. Ik vraag me af of het voedingsschema goed is en hoe ik het voor elkaar krijg om hem weer de flessen te laten leegdrinken.
Hoi, Tussen de 6-8 maanden mag je kindje 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur hebben. Dit is een gemiddelde hoeveelheid. Je zal altijd kindjes hebben die meer drinken maar ook minder. Het belangrijkste is dat je kindje tevreden is en goed groeit. Wanneer je zoontje nu verkouden is kan hij hierdoor ook wat minder drinken. Dat is niet erg. Je kunt het even in de gaten houden. 500 ml per 24 uur (en evt. wat extra vocht) zou fijn zijn. Je zoontje krijgt dan in ieder geval alle voedingsstoffen binnen die nodig zijn. Het schema ziet er verder goed uit hoor. Evt. kun je de melk een keer koud aanbieden of met wat fruit erdoorheen, soort fruitshake. Groetjes Angelique