[FONT="]Hoi Dames, Op 3 januari ben ik bevallen van een zoon Stijn. Hij is nu dus ruim 9 maanden. Door een borstoperatie kon ik geen borstvoeding geven. Heel erg spijtig en daar heb ik mijzelf heel rot door gevoeld, maar feiten kun je eenmaal niet veranderen dus ik heb het uiteindelijk geaccepteerd. Stijn blijkt heel erge koemelk allergie te hebben. Daarnaast is hij voor één van de ingrediënten van infacol of nutriton allergisch, we weten niet welke Hij heeft ruim zes maanden een ontstoken darm gehad met als gevolg bloed bij de ontlasting. Dit werd veroorzaakt door koemelk. Hij heeft hierdoor heel erg veel pijn gehad. Tijdens een ziekenhuis opname kreeg hij het rota virus en enkele weken geleden heeft hij het noro virus gehad. Zijn darmen hebben dus al flink veel te verduren gehad en hebben zich niet kunnen ontwikkelen zoals het eigenlijk zou horen. In het medische circuit lopen we op dit moment tegen een muur op. We hebben vanaf dat Stijn 7,5 maand is voorzichtig groenten geïntroduceerd en dit 2 maanden volgehouden. Stijn reageert hier enorm heftig op. Hij heeft dan heel veel buikpijn, schopt hard met zijn benen, overstrekt enorm slaapt nauwelijks en krijst heel veel. Wij zagen hier geen verband in, tot we eens een weekeind door omstandigheden geen groenten gaven. Toen ineens was hij die nachten niet meer zo overstuur, rustiger met zijn beentjes en helemaal niet meer overstrekken. We hebben dit enkele keren getest en het was elke keer hetzelfde. Met groenten huilde en krijste hij uren van de nacht (niet iedere nacht even hevig) en was hij zon tien keer wakker. Hij sliep nooit langer dan 1,5 a 2 uur achter elkaar. Wanneer we stopten met groenten was hij nog wel een keer of 4/5 wakker, maar sliep hij meteen stukken van 3 of 4 uur in de nacht! Wat een verschil. Wij liepen al bij een diëtiste en een kinderarts, maar van de week zeiden beiden Hij lijkt niet allergisch te reageren op groenten, dus je moet hem gewoon groenten geven. En dat hij zo huilt, dat is een probleem, je moet iets aan het huilen doen. Laat hem maar huilen, dan leert hij ook eens doorslapen. Dit voelt voor ons helemaal niet goed. Het huilen is niet het probleem, want Stijn is echt een super vrolijk mannetje die werkelijk altijd lacht en echt heel positief is. Op momenten dat hij die pijn aangeeft is die pijn ook echt heel erg. En wij zitten met onze handen in het haar. Zijn vrolijkheid sleept ons er door heen, maar hoe moet het verder? Wij denken dat Stijn, doordat hij de eerste maanden zoveel te verduren heeft gehad met zijn darmen er geen bescherming is opgebouwd en er geen goede darmflora is. Wij zijn gestart met pro biotica. Een vriendin van me wees me op de bescherming die moedermelk geeft aan de darmen en dat dit Stijn best wel eens zou kunnen helpen om een goede darmflora op te bouwen en aan te sterken zodat we uiteindelijk wel kunnen starten met groenten. En daarom plaats ik dit berichtje. Is er iemand die voor mij koemelkvrije moedermelk heeft en wil doneren? (en het voorkeur dus een mama met een zo jong mogelijk kindje i.v.m. de afweerstoffen die erin zitten). Wij wonen zelf in Zuid-West Noord-Brabant, hoe dichter bij hoe fijner natuurlijk, maar ik ben ook bereid om er best een stuk voor te rijden! Daarnaast betaal ik uiteraard de kosten van een bloedtest via de MoedermelkNetwerk en haal ik het zelf op etc. Alvast bedankt voor het lezen van het hele verhaal! Danielle, Bas en Stijn[/FONT]
Ik kan jullie niet helpen (voed zelf nog, maar eet niet koemelkvrij) maar wil jullie even heel veel sterkte en succes wensen! Mijn hart breekt echt als ik het verhaal over jullie zoontje lees... Zo klein en dan al zoveel pijn hebben gehad. En echt schokkend om de adviezen van "deskundigen" over het huilen te lezen....:x Het zou heel goed kunnen dat Stijn goed reageert op donor moedermelk. Heel veel succes met vinden van een geschikte donor!
Pfff wat een verhaal, en wat heeft jullie kleine man al veel ellende gehad in zijn leventje..gelukkig heeft ie een mama en papa die veel van hem houden! Heb je al bij Moedermelk Netwerk geinformeerd?Of de Moedermelkbank?
Ja, heb al een bericht gestuurd naar MoedermelkNetwerk. Wacht nog op reactie. Ik weet niet hoeveel donoren zij hebben en of daar iemand bij zit die zou voldoen, dus daarom ook zelf op zoek naar iemand die wil doneren!
MM netwerk heeft geen eigen voorraad helaas, zij bemiddelt alleen tussen vraag en aanbod en koemelk vrij is best uniek natuurlijk dus ik hoop echt dat iemand hier je kan helpen.
Ja dat bedoel ik. Hoeveel donoren zij in haar bestand heeft die eventueel mij kunnen helpen met moedermelk.
Alleen een tip voor de nutriton probeer eens pure johannesbroodpitmeel van Natufood. Dat is het proberen waard. Veel baby's reageren op de toevoegingen in de nutriton. Ik hoop dat iemand je verder kan helpen met de voeding!
Bedankt voor het meedenken, maar Helaas, daar kunnen sporen van melk in zitten en doordat zijn allergie zo gigantisch is kunnen we dat niet gebruiken.
En hem sowieso probiotica geven om zijn darmflora weer op te bouwen? Orthica heeft een probiotica die je als poedervorm door zijn voeding kan doen... Anders eens naar een homeopaat?! Echt té erg dat die artsen dat zeggen!! Ga op je/jullie eigen gevoel af...
Orthica bevat ook koemelk... Maar we zijn al gestart met symbioflor. Homeopaat zijn we ook al onder behandeling en we hebben binnenkort ontlastingonderzoek bij de groene vrouw die darmflora therapeute, voedingskundige en kruidenkundige is.
Nee, dat weten we niet zeker. Maar na de koemelk heeft hij zes maanden lang een ontstoken en bloedende darm gehad, dus dat 'even' proberen is geen optie.
Danielle, plaats je bericht ook op het borstvoedingsforum Borstvoedingsforum.nl :: Index Algemene borstvoedingsvragen Je kan ook als gast een post plaatsen Mocht je het te veel moeite doen wil ik het ook onder mijn naam, namens jou plaatsen. Er lezen ook lk's en contactpersonen van LLL en VBN mee. Des te meer mensen je kan bereiken des te beter!
Thanks! Dat zal ik morgen nog even doen, evenals een berichtje plaatsen op het Dragen en Voeden forum!!
He wat vervelend allemaal zeg!! Kan je helaas niet meer helpen, ben bijna door de voorraad heen en dat was wel koemelkvrij... Hopelijk kun je snel iemand vinden!!
Er is ook op fb een kleinschalige groep van doneermelk, echter dit is zonder garantie van gezondheid in tegenstelling van t moedermelknetwerk, gaat hier om kleine hoeveelheden van 1 tot 5 l gemiddeld per donatie, ik kom er even niet op hoe het heet, misschien weet iemand nier meer?
Ja. Enkel Neocate. Al vanaf dat hij zes weken oud is. Toen begon het bloedverlies in zijn ontlasting en dat heeft geduurd tot hij bijna zeven maanden was