Hallo, hier twee vraagjes van een enorm onzekere zwangere ... De onzekerheid komt door een miskraam vorig jaar (na 6,5 week) en 3,5 jaar proberen zwanger te worden. Vandaag ben ik precies 12 weken zwanger, bij 10,6 weken zwangerschap hebben we een echo gehad die er prima uitzag. Hartje klopte goed en alles zag er goed uit. Gynaecologe probeerde eerst op de buik, maar daarmee kon ze nog niets zien. Met de vaginale echo zagen we het kindje wel goed. Het was 4,5 cm. Nu heeft onze gyn in het begin gezegd dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld ligt. Zou het daardoor komen dat er via de buik nog niets te zien was? En nu heb ik vanochtend wat bloed verloren. Dit kwam tegelijk met de ontlasting mee maar kwam wel uit de vagina. Het is nu (einde middag) wel een stuk minder, alleen nog wat roze bij het afvegen, maar wat kan dit geweest zijn? Maak me nu natuurlijk alweer zo'n zorgen! 5 jan moeten we pas naar de verloskundige en aangezien het nu kerst is en dan weekend dacht ik dat het misschien een idee was om het hier even te vragen. Alvast bedankt voor een reaktie en ik wil jullie natuurlijk ook nog hele fijne feestdagen toewensen! Vriendelijke groetjes, Ashley.
hoi, ja dat kan, als je baarmoeder meer naar achteren ligt kan het soms nodig zijn een vaginale echo te maken. Vanaf nu gaat ie omhoog groeien hoor en ga je het vanzelf ook zien aan je buik straks. De baarmoedermond en vagina zijn in de zwangerschap heel rijk doorbloed, er hoeft maar iets te gebeuren of er knapt een vaatje en dan zie je wat bloed. Dat kan door ontlasting komen of na vrijen of soms zomaar. Dat kan geen kwaad enhet kan ook nog wel eens voorkomen. Mirjam