7 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Tese, Aug 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb het idee dat mijn dochter van het een en ander te kort komt.

Ik had gelezen dat ze qua melk tussen de 700-800 moet zitten maar zij drinkt 3 flessen van 180 en in de ochtend maak ik 180 pap maar eets ze 2/3 van op.

Ook krijg ik er geen ander drinken in, mevrouw blieft het niet.

En brood, daar gaat ze alleen maar van kokhalzen dus dat krijgt ze ook nog niet binnen.

Daarbuiten eet ze wel heel goed fruit en dr groente.

Ik heb van de pap zitten denken om het te maken met 150 melk maar dan krijgt ze nog minder. En de fles van rond half 4 gaat er binnen kort ook al vanaf. Wat nu?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Het is inderdaad het advies om tussen de 6-8 maanden gemiddeld 700-800 ml melk- en melkproducten per dag te geven. Is het iets minder en is je dochter verder wel tevreden en groeit ze goed, dan is dat prima.
    Met 180 bedoel je misschien 180 ml water met 6 schepjes? Daarvan 3 flessen is al 3 x 200 ml, 600 ml. Dit is op zich al voldoende hoor.
    Wanneer een kindje even geen zin heeft in melk kan het helpen (zeker met warm weer) om de melk een keer koud aan te bieden, of een soort fruitshake ervan te maken, wat fruit erdoorheen.
    Groetjes Angelique

3. Tese

Tese Niet meer actief

Nee ik bedoel dat ze een fles krijgt van 180 totaal dus de voeding zit er al doorheen. Maar ze heeft gewoon niet meer honger dan dat. We hebben een tijd 200 (totaal) er bij haar in zitten proppen maar dat spuugt ze later weer uit dan. Ze is 8 kilo en 69 cm. Maar we zijn pas een week overgestapt op kleinere flessen en pap.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hai!

Je zou kunnen kijken of ze het prettig vindt om een vierde flesje te geven. Je kan dan aanhouden wat je nu wilt doen: 2x180ml en 1x150ml en dan nog een extra flesje geven van minimaal 100ml op een ander moment op de dag. Dan zit ze rond de 600ml op een dag.

Succes, groetjes Laura

Share This Page