Luteale fase langer dan 10-16 dagen, kan dit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamavanmerijn, Nov 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    hi allemaal,

ik word niet echt veel vrolijker van mijn lichaam..
    Zit inmiddels op dag 31 van mijn cyclus.
    Ik heb het gevoel dat mijn eisprong pas rond dag 19 was deze maand. Gemerkt aan mijn cervixslijm en baarmoedermond.

Als ik daar 14 dagen bij optel dan zou ik op dag 33 ongi moeten worden.
    Ik voel me ook niet zwanger dus ik denk dat het deze maand niet raak is helaas. Ik zit dus nu te wachten op mijn ongi.

Het vreemde is alleen dat ik vorige week heel duidelijk steeds het gevoel had dat mijn :evil: eraan zaten te komen, krampen en dat zeurderige gevoel van onderen. Maar er is dus niets gekomen.
    En de laatste 3 dagen heb ik ook echt werkelijk nergens gevoel in. Geen gevoelige borsten (zijn wel nog altijd wat groter maardat is al 2weken), geen krampen. NIETS!

Herkent iemand dit? Dat je eerst heel duidelijk het gevoel hebt dat de :evil: komen en dan paar dagen later is er geen gevoel meer.
    Ik vraag me af of de :evil: wel in aantocht zijn. mijn gevoel zegt dat het allemaal stukje langer gaat duren nog.
    De luteale fase duurt toch nooit veel langer dan 10-16 dagen of kan dit wel?

zo irritant...

p.s. ik heb eergisteren, op dag 28 getest maar die was negatief.

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik snap iets niet helemaal goed, je hebt gisteren op dag 28 getest, dus zou je nu op dag 29 zitten je denkt op of rond da 19 je eisprong te hebben gevoeld dan moet je rekenen dat er gemiddeld zo'n 10-16 dgn bij op worden geteld voor je je menstruatie kan verwachten, dus wat dat betreft moet je denk ik toch even afwachten tot volgende week maandag of je dan ongesteld wordt of het voor die tijd al bent geworden...pas vanaf volgende week maandag zou je dan overtijd zijn (ik weet natuurlijk niet hoe lang je cyclus normaal is, maar dat is maar even uitgaande van je ei op dag 19...

wat dat gevoel betreft tja denk dat er vele vrouwen zijn waaronder ik die de ene maand meer pijntjes e.d hebben dan andere maanden het zegt jammer genoeg ook niks, enkel als je het niet vertouwd zou ik even langs de ha gaan meid..

succes

3. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

Oct 12, 2006
    298
    1
    0
    tja heb het misschien ook niet helemaal duidelijk opgeschreven :oops:

Vandaag is dag 31 van mijn cyclus. Heb niet op dag 28 maar op de 29 getest. Dus 2 dagen overtijd als ik uitga van mijn langste cyclus tot nu toe. Maar inderdaad ik vermoed dat ik dus rond dag 19 mijn eisprong heb gehad. Als ik daar 16 dagen bij optel, kom ik op dag 35 uit. Dus als ik daarvan uit ga, dan zou ik vrijdag overtijd zijn.

Ik heb dus echt totaal niet het gevoel dat ik zwanger ben (ben 2x zwanger geweest en was toen echt al voor NOD zeker van zwangerschap qua gevoel) maar ook echt niet het gevoel heb dat de :evil: komen, heb ik het idee dat ik nog wel eens langer op mijn ongi zou moeten wachten..

Ik ging dus eens zitten denken en kwam toen met de vraag of de luteale fase ook langer kan zijn.

eigenlijk slaat het nergens op dat ik het vraag :oops: , want ik moet gewoon geduld hebben.. Maar ik heb nooit eerder zo'n lange cyslus gehad.. ook niet voor mijn zwangershap van merijn.. Dus het is allemaal beetje onbekend..

Share This Page