meisjes kleertjes 56

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door schaapie123, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zag dat ik totaal geen gewone kleertjes in 56 had liggen, wel 3 boxpakjes, en de rest allemaal 62 en 68 (en groter)

volgens mijn moeder hoefde ik daar geen kleertjes voor te kopen omdat het een groot kindje wordt. maar toch wil ik voor de zekerheid wat lieve/leuke kleertjes in maat 56 hebben (voor een meisje)

nu bij de hema wat leuks gekocht, alleen kon ik nergens een leuk broekje, of rokje(mailot) vinden

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Het lijkt mij wel slim om ook wat maat 56 te hebben!
    Mijn dochtertje was gemiddeld van formaat bij de geboorte, en draagt nu (ze is ruim 3 maanden al weer) nog steeds maat 56. Oké, misschien zijn de truitjes inmiddels wel wat aan de korte kant, maar het kan nog best, zeker de broekjes. ;)
    Ik vind de broekjes uit de babycollectie van Prenatal erg fijn: lekker zacht, ligt heerlijk voor een pasgeboren babytje.

3. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Maat 56 kan je echt wel gebruiken hoor. Mijn dochter woog bijna 4200 gram en was 54 cm bij haar geboorte, een flinke meid dus. En ze heeft zeker de 6 weken maat 56 aan gehad, 62 was veel te groot.

Heb je al gekeken bij h&m of c&a?

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik raad je trouwens geen maillotje aan hoor, nogal een gepiel bij die hele kleintjes en zit ook niet zo lekker ook. Misschien kun je een leuke overgooier met broekje vinden? Prenatal heeft wel erg leuke kleertjes idd, ook lekker zacht.
    Boxpakjes vond ik persoonlijk niet zo handig om aan te doen enzo.
    En oja; hans textiel heeft ook wel leuke zachte broekjes (en omslagtruitjes ook)

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Aaaargh, nee, geen rokjes/jurkjes met maillootjes! Vond 't zelf vreselijk leuk enzo, maar 't was zo'n gepiel om aan te trekken, dat rokje kruipt de hele tijd op, ik vond 't helemaal niks. Hooguit een keertje voor 'de leuk' maar praktisch is 't niet in maatje 50/56. Nu ze in maat 62 zit heb ik wat meer jurkjes/rokjes, maar echt vaak draagt ze ze niet (allemaal gekregen). En ik probeer echt wel een meisjes-meisje van onze dochter te maken ;)

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Dana draagt kan nu pas sinds een week of 2/3 volledig maat 62..dus, 56 is niet overbodig hoor ;)

Ik zou alleen geen maat 56 van de villa hap nemen, daar vallen de kleertjes erg klein!

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij verwachten ook een grote baby, maar heb zeker wel 56 in huis (50 kun je dan wel onverslaan) Ik heb bij de hema erg leuke dingen gekocht en bij de prenatal. H&M en zeeman hebben nog niet echt leuke kleertjes in die maat, dat begint (vind ik) meer vanaf maat 68.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

weet je zeker dat je baby groot is? ik dacht ook een grote te krijgen, maar hij was mooi maat 50 de eerste maand! hij is wel twee weken te vroeg geboren, dat zal het verklaren. ik zou minimaal wat maat 56 nemen, de meeste babies dragen eerst nog maat 50

9. Sousa

Sousa Actief lid

5 sep 2007
    193
    0
    0
    Mij vertelden ze ook dat de mijne makkelijk 50 en zelfs 56 kan dragen na de geboorte.

Nou mijn dochtertje heeft 5/6 weken maatje 50 gedragen. En nu 56 pas 56.

Maar kijk eens bij: prenatal, c&a, h&m, hans textiel, v&d, mexx zeeman, wibra

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bij de eerste dacht ik een grote baby te krijgen, echter door zwangerschapsvergiftiging een mini baby gekregen. Met 35 weken werd hij op ongeveer 7 pond geschat, hij was uiteindelijk ruim 4,5 pond (geboren bij 36 weken). Voor hem was 50 nog te groot. Ze kunnen nu wel zeggen dat je een stevig kindje krijgt, maar je moet nog tien weken. Er kan nog veel veranderen in die tijd.

Mijn dochter was wel een echte stevige meid, bijna 9 pond en zij heeft nog een week of 6 maat 56 gedragen.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    die van ons was bijna 9 pond, maatje 50 zat net na de geboorte heel mooi, nu wordt het echt te krap en draagt ze 56. Maar 62 is écht nog veeeeeel te groot hoor!
    Kijk idd eens bij de H&M en de prenatal! leuke dinge te vinden hoor! ook bij de V&D!
    Succes

12. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Giulia was 3765 gram en 50 cm, zij heeft een week of 4 mt 50 aan gehad. mt 56 was zelfs nog te groot.
    56 heeft ze echt maar kort gedragen en nu heeft ze al 62/68 maar ja ze is dan ook erg lang voor haar 3,5 maand :)

13. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    62 is al gauw te groot voor de pasgeboren ukkies hoor.
    Ik kad alleen 50 in huis daar groeide mijn zoontje in 1 week al uit. Kort na mijn bevalling ben ik dus naar de prenatal gewaggeld tussen 2 voedingen door om snel wat shirtjes in 56 te kopen.
    Voor mijn 2e hangen er alleen maar 56 setjes en 2 50 setjes in de kast.
    Mijn ervaring is dat je veel in 62 krijgt van je kraambezoek.

14. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Hoi,
    Ik zou ook gaan voor een paar kleertjes in maat 56. Ik zou echt kiezen voor zachte broekjes en truitjes. Je moet je voorstellen da je kindje op dit moment nog helemaal geen kleertjes gewend is. Stofjes voelen al snel ruw aan. Ook leg je ze de eerste weken vaak met kleertjes in bed. Na die paar weken heb je nog tijd genoeg om je kindje stoere kleertjes aan te trekken, maar ze zijn maar héél kort een pasgeboren babietje...
    groetjes

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben het met de rest eens...

Alyna was een gemiddelde baby en ze heeft zeker 2 maanden 56 aangehad.(was zelfs nog groot in het begin)

Heb de meeste 'eerste' kleertjes bij Prenatal en H&M gehaald.(hebben ze van die mooie zachte pakjes)

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou wel wat kleinere maatjes in huis halen ,wij dachten ook we krijgen vast een groot kind , dus had aardig wat van 56 en 62 in huis en wat kregen we een klein meisje van net aan 45 cm ,had er dus totaal geen kleertjes voor.

ik heb nooit last gehad met het gepiel met maillotjes en rokjes/jurkjes.
    als je goeie maillots koopt zit het erg goed, ik haal ze zelf altijd bij de h en m vandaan.
    die zitten goed en blijven lang mooi

17. schaapie123

ik heb inmiddels wat in huis, nog niet veel, maar wel echt meisje, roze en wit hihihi (vriend haat roze maar dit vond hij wel lief)

alleen bij de h&m kon ik geen leuke meisjes kleertjes vinden in 56, alleen bij de jongens hadden ze 56 hangen.

c&a hadden ze ook niet veel. hema heb ik uiteindelijk iets weg gehaald, zal nog even bij de prenetal snuffelen of ze daar wta leuks hebben.

idd lekkere zachte stof, geen ruw katoen

18. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    je hebt echt wel 50/56 nodig hoor.
    das voor een kind tot bijna 60 cm.
    geloof me er zullen er weinig zijn die groter ter wereld brengen. :)

19. schaapie123

ik heb gisteren nog een leuk setje gehaald bij de prenetal, een leuk broekje met roze lint en een blousje(geruit) staat zo schattig maar ook weer stoer(en makkelijk met aankleden)

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Ik zou toch ook wat meer pakjes maatje 50-56 in huis halen. Onze dochter werd om ruim 7,5 pond geschat, maar woog er uiteindelijk maar 2850 gram, ze past nu nog steeds maat 56

Deel Deze Pagina