Verzoek of op schema?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Snoopy1983, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af of jullie op verzoek voeden of op schema. Ik doe het meestal een beetje op verzoek en eigenlijk heeft ze zo haar eigen schema ontwikkeld want het is meestal toch wel om de 3 uur. Alleen nu met kraamvisite probeer ik soms een beetje de tijden aan te houden. Omdat ik liever niet voed met kraamvisite erbij.

Ook vraag ik me af hoe het gaat met BV en afbouwen, en dan vooral de nachtvoeding. Lieke wordt 's nachts ook altijd nog om de 3 uur wakker voor een voeding. Met FV kun je dan de late voeding iets meer geven maar hoe doe je dat met BV. Gewoon wachten totdat ze zelf doorslapen? Heb het idee dat ze dat voorlopig niet gaat doen helaas haha

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik voed op verzoek, al vanaf het begin gedaan. Fijne is ook dat je het op jouw verzoek kan geven (dus iets eerder/later)... Ik heb met Tygo gewoon 's nachts doorgevoed... en met 8 weken sliep hij door! Ze ontwikkelen rond de 3/4 maanden een eigen ritme hoor en die maanden vliegen om! Persoonlijk zou ik BV niet met KV afwisselen....

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord! Ik ga het ook niet afwisselen hoor, zolang ik nog verlof heb krijgt ze alleen BV en daarna wil ik ook liever 's morgens en 's avonds nog gewoon BV geven.
    Dus nog even geduld hebben, ik lees namelijk dat zoveel mama's nu al doorslapende kinderen hebben.

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik voed ook op verzoek, hij wordt 's nachts ook wakker om ongeveer 03:00 uur voor voeding, dan slaapt hij door tot 07:00 uur.

Wanneer gaan ze eigenlijk langer als 3 uur slapen?

5. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik voed ook op verzoek. Overdag komt mijn hummel om de 1 a 2 uur (da's best vaak) en 's nachts begint hij met een ruk van 5 a 6 uur (da's best lang). Daarna slaapt hij 3 a 4 uur en dan begint zijn dagritme.

Over doorslapen: het verschilt nogal wat iemand bedoeld met doorslapen. De een bedoeld 1 voeding overslaan, de ander bedoeld langer dan 5 uur slapen en weer een ander bedoeld de hele nacht slapen. Voor je productie is het beter om niet langer dan 6 uur tussen 2 voedingen te laten zitten, dus een hele nacht aan een stuk slapen is er (voor de mama) dan al niet bij.

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Met doorslapen bedoel ik eigenlijk vanaf de laatste voeding (hier meestal tussen 23.00-00.00) en dan tot 5/6 uur 's morgens dan zou ik al heel blij zijn haha :D Ach komt vanzelf nog even geduld ;)

Maar vele voeden dus op verzoek zie ik.

Ik krijg straks op half 4 kraamvisite, en Lieke heeft om 12 uur gegeten en zou dus ongeveer nu weer moeten. Alleen nu slaapt ze heerlijk. Meestal probeer ik het dan dus toch omdat ik liever niet met kraamvisite erbij ga voeden. Herkenbaar voor iemand?

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik bedoel de laatste voeding om een uurtje of 00:00 en dan doorslapen tot een uurtje of 05:00 of 06:00, maar dat is toch iets wat ze zichzelf aanleren ofzo of niet?

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook op verzoek. Hier nog niet zo veel ervaring, maar Jayro komt overdag elke 2 uur ongeveer en 's nachts ongeveer elke 3 uur. Daar ben ik al heel blij mee!
    Hij heeft zelfs 1 nacht gehad die er zo uitzag; 0:00, 4:00 en 7:00. Dan komt hij dus eigenlijk maar 1 keer en dat is wel lekker. Nu is het meestal 23:00, 2:00, 5:00 en dan elke 2 uur weer.
    Maar ook overdag zit er regelmatig 3:00 tussen. Gister kwam hij bijna elk uur om voeding! Dat was wel ff minder leuk voor mij, heb vandaag nog zere borsten hehe.

Oh en ik hou geen rekening met eventuele visite hoor, in het openbaar heb ik nog wat moeite, maar hier thuis doe ik het gewoon met eventuele visite erbij. Vooral met kinderen vind ik dat wel grappig, want die hebben dat soms nog nooit gezien, leren ze meteen weer iets van.

9. 4days

4days Niet meer actief

Borstvoeding moet eigenlijk altijd op verzoek. Als je dat op schema gaat doen is de kans heel groot dat het mislukt en dat er na een paar weken 'te weinig melk' is... Dit wil overigens niet zeggen dat je niet een beetje mag sjoemelen met de tijden hoor. Je kunt best een paar keer een beetje vroeger voeden ofzo omdat het beter uitkomt. :)

En aan het doorslapen is helaas niet veel te doen. Er zijn veel bv-kindjes die maandenlang niet doorslapen. Het ligt nou eenmaal niet zo zwaar op maag als kv, en bij bv krijgen de kindjes s'avonds juist minder binnen dan s'ochtends. (terwijl het bij kv vaan andersom wordt gedaan)

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Weet je dat de belangrijkste voeding 's morgens is, als je die laat vervallen is de kans heel groot dat de BV helemaal stopt. Deze word zelfs met afbouwen als laatste vervangen. Ik zie dat Lieke ook een ruim een maand te vroeg is geboren? Weet je dat juist de BV zoveel voordelen voor haar heeft! ;) Ik weet niet tot hoelang je verlof hebt maar ik zou gewoon er nog lekker even van genieten!

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Maar die wil ik ook juist blijven geven lees maar ;) En voorlopig geniet ik er zkr van het gaat super! Ik heb nog verlof tot eind mei dus pas dan moeten er 3 voedingen vervangen zijn voor KV ;)

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Altijd op verzoek. In het begin zo'n 9 voedingen/dag, nu zit ze op 6 voedingen. En dan nog 1 nachtvoeding.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Snoopy: je gaat niet kolven straks?

Hier voed ik ook op verzoek en ondanks dat ze een tijdje doorgeslapen heeft, doet Thirza dat de laatste weken weer niet... helaas, net nu ik weer aan het werk ben gegaan.
    Maar goed, het is wel te doen hoor, wij hebben Thirza 's nachts bij ons op de kamer, dus zodra ze zich meldt, neem ik haar bij me, voed ik haar en leg haar weer terug. Ik verschoon 's nachts alleen als dat echt nodig is, (hele volle luier), dus dat scheelt ook.

14. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    ik voed ook op verzoek en dat gaat prima. Ze slaapt ook al door, vannacht van 20.30 tot 08.15 en ze krijgt volledige bv. Dus die nachten doorslapen komen echt wel hoor. en over bv met visite erbij; no problemo, ik voed haar gewoon maakt me niet uit.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook op verzoek. Een duidelijk ritme heeft er hier nooit in gezeten. Nu een klein beetje. Ze wordt wakker om 7 uur half 8 en dan drinkt ze, smiddags voor het slapen gaan om 12 uur en savonds voor het slapen gaan om half 8 en meestal tussendoor ook.

Snachts doorslapen? Nee, nee, nee, dat kennen wij niet. Gemiddeld komt ze snachts ook zo'n 3 a 4 keer.

Wel goed voor mijn productie haha.

16. 4days

4days Niet meer actief

Het KAN trouwens wel, doorslapen t soms en bv. Vince slaapt soms zo weken wel door s'nachts, in ieder geval 8 of 9 uur...

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Nee dat gaat helaas niet met mijn werk, ben dierenartsassisitente en kan moeilijk tussen alle operaties en spoedgevallen door kolven.
    Dus zal uiteindelijk KV erbij moeten doen, wel jammer.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Snoopy: aha, ja, dat gaat niet... :( Jammer...
    Ik ben ambulant hulpverlener, dus ik zit nu vaak te kolven op een stoeltje in de douche van de gemeenschappelijke ruimte waar de jongeren die ik begeleid, wonen. Ook niet helemaal wat, maar ja: dat is nog wel te doen gelukkig.

19. honeybee1983

22 jul 2008
    60
    1
    8
    hier ook op verzoek soms ook op mijn verzoek :D drinkt hier echt nog om de twee uur en ook snachts meestal nog twee keer. Nadat ze wel een paar dagen had dat ze doorsliep.

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Op verzoek......en de nachten dee ze zelf ineens.

Deel Deze Pagina