zoveel kletsen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door helma85, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Herkent iemand dit, onze dochter is 19 maanden en kletst altijd heel veel als ze in bed ligt voor de avondslaap zeg maar. Bij het middagdutje doet ze dat niet of heel kort. Ze kan soms wel een uur kletsen!!! Het is gelukkig geen huilen, maar vind het soms wel erg lang duren tot ze slaapt.
    Heeft iemand mss ook tips??

2. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Same here! Mevrouw ligt sinds 19.15u op bed, maar ze slaapt nu nog niet!

Zijn periodes dat het dus heel lang duurt voordat ze slaapt, en periodes dat ze binnen 5 minuten weg is.

Overdag is het inderdaad gewoon neerleggen en ze slaapt.

Heb geen tips voor je, maar ik lees wel even mee.

Soms werkt het om haar even streng toe te spreken dat ze moet gaan slapen.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook met periodes gehad hoor. Zeker in de periodes dat hij 's middags wat minder slaap nodig had/ heeft.
    Hier helpt het om hem wat later in bed te leggen. Maar meestal had ik zoiets, ach... zolang je kletst vind ik het prima, je valt vanzelf wel een keer in slaap.

4. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ja, ik zeg soms door babyphoon dat ze moet slapen.
    Hier is ze ook nog wakker, ligt vanaf 19u30 in bed.
    Wat k me nu ineens bedenk is om mss wat knuffels uit haar bed te halen. Er liggen dr 5 nu.
    Een uitprobeersel voor morgen:p

En idd ze heeft periodes dat ze sneller in slaap valt, maar de laatste tijd is het erg lang!!

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Bij onze oudste was dit ook rond de 2 jaar en dan elke avond. Wij hebben toen het middagslaapje afgebouwd. Toen ging ze gewoon rond 18.30 slapen en was dat lange wakker gelukkig over.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier gebeurd dat ook elke avond. Mij dochter deed het nooit maar zoontje kletst van 19 tot 21.30 ongeveer.

7. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Hier midden in de nacht! Kletsuur van 2 tot 3!
    13 maand oud. Ik kom er gek van

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Later naar bed brengen? Misschien is ze gewoon nog niet moe.
    Of het middagslaapje inkorten, zodat ze wat moeier is.

9. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Misschien is het gewoon het verwerken van de dag en heeft ze het even nodig? Ik zou er geen probleem van maken... ik weet niet wat je doet voor ze naar bed gaat, maar anders zorgen dat ze dAn echt iets rustig doet. Samen boekjes lezen bijv en dan naar bed. Ik zou niet meteen middagslaap af gaan bouwen in ieder geval!

10. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hier ook een enorme kletskous! Ik denk altijd maar, zolang je niet huilt en alleen tegen je knuffels klets ben je tevreden. Ik laat haar dus lekker liggen totdat ze in slaap valt. Want ze wordt uiteindelijk wel moe van al dat geklets:D

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dit!

12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier ook een dochter die af en toe graag kletst. Ik heb er geen last van, zolang ze maar niet gaat huilen.

Ze doet het vooral als ze overdag veel heeft geslapen, dus eigenlijk zou ik haar middagslaapje wat moeten afbouwen denk ik. Misschien is dat voor jou ook een idee? En anders lekker laten gaan.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier heeft ze dat ook regelmatig, ik laat d'r lekker kletsen, zolang het geen huilen is.
    Uiteindelijk valt ze wel in slaap.

14. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dit, al was het bij ons ook het moment om het middagslaapje af te bouwen. Ze kletste dan nog wel voor het slapen maar niet zo lang meer, meestal 5 tot 10 minuten.

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik lees veel Dat jullie dan het middagdutje inkorten. Hier doe ik dat dus juist niet. Bij een te kort of geen middagdutje duurt het kletsen nog veel langer en kan hij wel tot 23u doorgaan. Met middagdutje Is hij meestal tussen 21u en 21.30u wel stil. Soms ook eerder

16. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Heb 2 knuffels van de 5 uitgehaald. Structueel doen we voor het slapen tandenpoetsen, pyama aan, verhaaltje lezen en op bed leggen tegelijkertijd met grote broer. Gaan ook vaak zelfde tijd naar bed.
    Vandaag haar 2,5 uur laten slapen tussen de middag ipv 3 uur. Net heeft ze lekker lang gebadderd. Ze ligt er nu 5 minuten in. Ben benieuwd!

Alvast heel erg bedankt voor alle tips die ik krijg!
    Ook ben ik wel een beetje blij dat mn dochter niet de enigste is die zo veel en lang kletst.

17. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28

Update!!! Ze heeft 10 minuten rustig gekletst en viel daarna in slaap!

18. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dochter is 6 en doet het nog maar niet zo lang hoor hooguit 15 minuten.
    Toen ze jonger was zong ze zich zelf vaak in slaap.

Zoontje brabbelt ook ff tot ie slaapt maar hooguit 5 minuten.

19. Aries

Aries Niet meer actief

Hier ook, maar ze is dan hartstikke tevreden. Volgens mij is het echt even haar rustmomentje voordat ze gaat slapen, ze doet het ook als ze veel later naar bed gaat. Ik vind het heerlijk om te horen en zolang ze blij is laat ik haar lekker gaan.

Deel Deze Pagina