Eten...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hai hai,

Ben benieuwd wat jullie zoal eten dor de weeks...
    ben zelf niet zo'n goede eter en doe nu erg mijn best om genoeg binnen te krijgen, maar wat vette hap gaat er bij mij ook wel eens in.

Hoevaak eten jullie iets wat niet zo gezond is?
    En zou dit veel kwaad kunnen bij de kleine of valt dat wel mee?

Ben benieuwd
    Groetjesss

2. Niet meer actief

ik ben gelukkig wel iemand die dagelijks goed eet (fruit en groente ect) maar ik ben ook een echte MacDonalds junk geworden, moet er zeker elke week wel een keer heen :oops:

3. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ben ook niet zo'n goede eter, maar eet nu wel dagelijks een stuk fruit en probeer ook regelmatig groente te eten.
    Ik ben verder niet anders gaan eten dan normaal.

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Verschillend:
    Soms yoghurt met musli of brood.

Fruit probeer ik te eten ben geen fruit eter maar ja nu moet het wel voor de kleine in mijn buik. Heb nu van die fruit flesje van HERO. 2 stukken fruit in 1 flesje. Is best wel lekker

Avond eten. Rijst, aardappelen of groente. Ligt er aan waar ik zin in heb.
    Maar wel groente nou dat probeer ik elke dag te eten. Soms niet dan een we pannekoeken of zo iets. Ook erg lekker ;)

5. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Mac donalds of een frietje speciaal dat staat iedere week 1x op ons menu,haha. Ik denk dat het niet zo heel erg is om dit een keer per week te doen. Voor de verder rest probeer ik een beetje variabel te eten. Dat lukt de ene week beter dan de andere moet ik zeggen. Probeer wel iedere middag een stuk fruit te eten en s'avonds iets van groente, en een glas melk. Ik ben ook niet zo'n hele goede eter, jammer genoeg.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik eet ook niet altijd even gezond (hou niet zo van koken ;)), maar probeer nu wel meer fruit en groente te eten dan voor ik zwanger was.

Daarbij slik ik nog gravitamon, zodat ik iig zeker weet dat ik de juiste vitamines voor de kleintjes binnenkrijg. Misschien een idee?

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik slik davitamon femnatal...voor foliumzuur en vitaminen in 1

Maar ik doe mijn best maar het wil er wel eens bij inschieten :)

groetjes

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bij mij is het eten ook een ramp! Ik moet mezelf er echt toe zetten om iets gezonds naar binnen te werken! Ben nooit een 'grote' en 'goede' eter geweest, en nu met mijn zwangerschap lukt mij dit ook niet.
    Probeer wel zoveel mogelijk groente, fruit en melk te eten!

9. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik ben ook een hele slechte eter maar wel een gezondheidsfreak haha. en heb mij in het begin zeker gedwongen om goed te eten. Maarja je krijgt zo van die lusten dus ik vond patat ineens erg lekker en nog meerongezonde dingen. Heb me er best wel aan toe gegeven. Kwam ook snel aan ook door het regelmatige eten wat k ineens deed. (door slechte eetgewoontes 2x per dag ofzo is mijn spijsvertering langzaam dus al het extra werd gelijk opgeslagen) Op het laatst verviel ik weer in het oude patroon was alleen nog verslaafd aan melk. Dus ben wel het nodige aangekomen hihi nou maar hopen dat het er weer af gaat.

10. Niet meer actief

Hey,

Ben ook niet zo'n goede eter. In het begin had ik niet eens zin aan eten en nu kan ik wel blijven snaaien. Ik heb maar appels meegenomen naar het werk en muslierepen zodat ik dan toch iets gezonders naar binnen krijg. Tip van mij is davitamon pillen voor de zwangere vrouw. Die neem ik dagelijks.

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik ben echt supergezond geworden, voel me al schuldig als ik 1 koekje eet :rolleyes: Verschrikkelijk saai maar ja, kan nu even niet anders. Als ik net zo zou eten als voor de zwangerschap zou je me nu kunnen rollen.
    Nou ja, nog even en dan mag ik weer, mmm....heb er nu al zin in!

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi,
    bedankt voor jullie antwoorden...ik ben dus niet de enige :)
    Maar wat ik me nou afvraag: is het niet ongeloofelijk slecht nu om ongezond te eten...ik probeer iedere avond mijn portie op te eten en mijn dagelijkse vitaminen, maar als ik eerlijk ben zijn er ook wel eens weken bij dat ik meer als 1x slecht eet. Is dit slecht voor de baby of kan dit omdat ik davitamon slik?

groetjes

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij aten altijd al massa's groenten omdat we het lekker vinden dus daar zijn we gewoon mee doorgegaan. Verder eet ik zo'n 6 boterhammen op een dag, ontbijtkoek en 2x fruit. Als toetje gewone yoghurt. Verder snoep ik nog wel eens chocola en kruidnoten maar ik probeer het te beperken.

Als ik er zo over nadenk eten we bijna geen vette hap, alleen friet die ik zelf maak een enkele keer. We gaan denk ik 2x per jaar naar de snackbar, meestal omdat we dan op tijd weg moeten en geen tijd hebben om te koken...

14. Uhm, ik ontbijt met Fruit & Fibre met melk. Doe ik al 4 jaar dus niks anders nu ik zwanger ben. Wel goed voor de vezeltjes natuurlijk en calcium.
    Daarnaast eet ik bruine boterhammetjes met beleg en boter. Neem ik mee als lunchpakketje voor mijn werk.
    Avondeten is verschillend. Ik ben helemaal dol op rijst en bami en dat soort dingen. Ben niet echt een aardappelfan. Maar nu probeer ik daar een evenwicht in te vinden iedere week. Ik eet tenslotte momenteel niet alleen voor mijn eigen gezondheid.
    Maar een pizzatje of patatjes gaan er ook nog wel in hoor :)

Oh ja, ik neem iedere dag van die zwangerschapsvitamine van VSM-Puur mama.

15. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    At vorige week nog heel veel en zeer gezond; deze week ben ik al blij als ik wat naar binnen krijg ;)
    Wat zeer opvallend is dat ik geen behoefte meer heb aan chocolade, terwijl ik het gewoonlijk niet kan laten staan 8)

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier ook niet zo'n gezonde eter...
    probeer wel minimaal 2 stuks fruit binnen te krijgen. maar groente eet ik echt bar weinig! Verder eet ik gewoon wat ik lekker vind, of dit nu vlees met aardappels zijn of bami of what ever,, ik kijk er niet zo naar eerlijk gezegd. Ik eet ongveer 3 boterhammen per dag

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik (wij) eten wel heel gezond, veelfruit, veel groente en noten, geen vlees,we zijn vegetarisch, en eigenlijk zo weinig mogelijk voorverpakt etenswaar.

Deel Deze Pagina