Stria creme

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gossiekimmie, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gossiekimmie

gossiekimmie Actief lid

12 jan 2012
    103
    1
    0
    Dag dames!

Wie weet er de beste stria creme?
    Ik wil namelijk echt geen strepen op me buik etc ;)

Bedankt!

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik ben ook al druk aan het smeren, maar ben er bang voor dat je de striae toch wel gaat krijgen ;) Misschien wel in wat mindere mate....

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Palmers cacao creme.. twee keer per dag en nog nooit een streep opgelopen (kan ook geluk, toeval etc zijn maar ik geloof wel dat die creme echt goed is)

4. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Weleda olie 2x per dag in combi met een creme ik gebruikte zwitsal. Dikke buik geen strepen!

5. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ikzelf gebruik Zwitsal mama, maar mijn zus heeft de hele zwangerschap baby-olie gebruikt. Gewoon 's avonds lekker dik smeren en dan in een oud t-shirt gaan slapen. Zij had ook totaal geen streepje.

6. Rowlove

Rowlove Nieuw lid

10 mei 2013
    1
    0
    0
    Heeft er toevallig iemand ervaring met Vichy anti striae creme?

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik gebruik bio oil.. Die ruikt tenminste lekker. Mama Zwitsal vind ik stinken haha. Ik zou niet te dure crème's kopen. Vichy is niet beter dan Zwitsal of bepanthen crème, wel duurder omdat het de naam vichy draagt.

8. frmama2013

29 apr 2013
    18
    0
    0
    Huishoudhulp
    Ik gebruik mustela 9 maanden. ik heb nog slechts enkele dagen te gaan en heb nog geen enkel striemetje!
    Ik smeer overigens niet elke dag, ik ben ermee begonnen toen ik 4 à 5 maand was en ik smeer om de dag mijn buik en borsten in.
    Of het nu ligt aan de crème dat ik geen striemen heb weet ik natuurlijk niet, ik drink wel veel water en ik eet veel fruit, dat schijnt ook te helpen.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Helaas is het niet te voorkomen.... als je ze niet krijgt dan heb je ontzettende mazzel. De huidlagen die scheuren liggen zo diep dat een crème daar niet bij komt. Mijn vk zei dat ze zelfs vrouwen ziet die aan het begin van de bevalling niks hebben maar door het persen ze alsnog krijgen. Het smeren is wel lekker het houdt je huid lekker zacht. Zelf ook dagelijks gesmeerd maar toch striae. Is mooi licht geworden en je zag er niks meer van. Nu doe ik geen moeite om te smeren...

10. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Smeren helpt helaas niet... Grote fabel die alle fabrikanten graag de ronde laten gaan! ;)

De een krijgt het wel, de ander niet! Ligt aan je huid, en hoeveel rek je had om mee te beginnen ;)

Ik smeer wel, met mama creme van de Etos (ruikt heerlijk, en trekt snel in), maar dat doe ik omdat ik een erg droge huid heb gekregen en daardoor jeuk heb. De creme werkt ook verkoelend, gebruik hem vooral na het douchen.

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Eerste zwangerschap elke dag met zwitsal mama gesmeerd en had niks ..
    Tweede zwangerschap bijna niet gesmeerd en eb straie .. Toeval zal t wel zijn want weet dat als je t krijgt je t toch krijgt maar baalde wel!
    Nu elke dag. 2 keer met Bio oil aant smeren en t word wel minder
    ..

12. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeer ook elke dag met etos mama creme en heb ook de mama creme van zwitsal, iik wissel af :) tot nu toe nog geen strepen te zien.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik begon het bij week 35/36 te krijgen. .. vriendin van mij heeft zich suf gesmeerd met bio oil en perineum olie om uitscheuren te voorkomen. Helaas voor haar is het allemaal gebeurd. .

14. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb idd ook gehoord van de bio oil heb hem zelf ook thuis. Maar als je huid het niet trekt gaat hij toch wel scheuren, dat kan smeren helaas niet tegen gaan.
    Ik heb altijd een hele rekbare en vochtige huid gehad en van mijn dochter geen enkel streepje gekregen :)

15. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik had toen ik 5 weken zwanger was vreselijk dure gekocht van louis widmer... ik smeerde tot 25 weken elke dag 2 x.. helpt voor geen hol! Buik staat gewoon vol :)

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik gebruik Kruidvat mama cremé, tot nu toe nog geen striae
    ook etos huismerk creme is goed maar ruikt heel sterk.

Heb ook over de Zwitsal mama veel goede dingen gehoord

Schijnt trouwens dat het per vrouw verschild of je wel/geen striae krijgt, als het wilt komen kan je smeren wat je wilt maar krijg je het toch..

17. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de vichi anti striae creme, heb echt een flinke buik en ben zelf erg smal van postuur en tot nu toe geen strepen! (hopen dat t zo blijft)

18. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik heb geen 1 x gesmeerd en gelukkig nog geen striae, hijs nog helemaal glad, hopelijk blijft het zo :D

19. cbertens

cbertens Actief lid

10 feb 2012
    247
    0
    0
    Ik werk 4 dagen per week al secretaresse
    Den Bosch
    Ik heb nooit gesmeerd en heb geen striae gehad. Hoop dat ik deze zwangerschap ook de dans ontspring :)

20. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Handige topic! Ik zat precies met dezelfde vraag. Eigenlijk vraag ik me af of ik uberhaupt zo een creme ga kopen aangezien de striea toch komen, als die moeten komen haha.

Het is alleen voor mijn gemoedsrust misschien fijn te weten dat ik er ''iets'' aan doe om het te voorkomen/minderen

Deel Deze Pagina