Helder verhaal: hondje terug, geld terug. Dit klopt van geen kant. Ik zou hier niet eens meer energie in gaan steken. Er komt echt niet opeens een paspoort boven water en dat weet je zelf ook. Kom op, ze weet niet waar hij onlangs gechipt is? En misschien ben ik echt snoeihard hoor, maar als je moet twijfelen tussen de auto maken of in 1 keer de hond betalen…hoe verstandig is het dan om een huisdier aan te schaffen in tijden van aankomende recessie…
Hond terug, geld terug vind ik een bijzonder advies. Ze is toch blij met het beest en denk niet dat iemand die niet wil vertellen waar het gechipt is nog weer € 600 gaat terug betalen. Jullie denken dus serieus dat ze dat geld terug gaat krijgen als ze die pup weer aflevert?
Misschien heeft ze die dierenarts per pin betaald. Alleen als je daar om vraagt zegt ze waarschijnlijk nee. Geen fb pagina waar ze trots haar pups laat zien? En dus evt. Nieuwe eigenaren van de andere pups? Zijn die überhaupt bekend? Die chips worden ingekocht, wordt er niet geregistreerd door wie? Zomaar wat vragen hoor. Ik heb ook even geen idee. Het minimale is geen betaling zonder paspoort. Hou dat vooral luchtig als in " is goed, doen we dan direct met het paspoort. Laat maar even weten wanneer het er is, dan maak ik het geld in orde" en daarna zeg je niets meer. Maar wacht je af. Engaat ze zeiren over niet kunnen vinden etc. Dan ben je begripvol en wems je haar succes " oh joh, dat lijkt me echt stressvol. Het geld ligt klaar, dus dat komt goed. Laat me even weten als je het geregeld hebt. Kan ik nog iets betekenen door na te vragen bij mijn dierenarts?". Volgens mij hou je het zo wel even vol.
Hondje gaat niet meer terug. Hij is hier nu 3 weken en we zijn er allemaal dol op. Voor nu is hij gezond verklaard , elk dier kan iets krijgen natuurlijk. Denk dat ik uitgesproken ben met mevrouw. Vrees dat er geen paspoortje is. Dan ga ik dat zelf wel regelen.
Wat een gedoe zeg! Ik zou gewoon tegen mevrouw zeggen dat je haar tot volgende week zaterdag geeft om het paspoort te overhandigen. Als dat niet lukt regel je zelf wat en betaal je niks meer. misschien heel off topic, maar ben ik nou de enige die onwijs nieuwsgierig is naar hoe schattig het hondje is? Heb je een foto?
Snap ik heel goed en ik snap ook hoe het verlopen is. Bij mijn ouders had ik een paard via MP, ze hebben hun 2e hond via MP. Paard is >20+ geworden, hond 15 jaar en nooit naar de dierenarts hoeven gaan. De huidige hond wordt 2. Natuurlijk zou het beter zijn als de mensen die kwaad willen geen verkoop meer kunnen doen, maar er zitten ook heel veel betrouwbare mensen tussen. Je kunt haar in ieder geval een slechte beoordeling geven als het niet wordt opgelost. Zou je nog dierenartsen in haar omgeving kunnen benaderen? Jaa een foto wil ik ook wel zien, goed vraag van @Merlino
Snap ik helemaal hoor, je hecht zo aan zo’n beestje! Geef haar nog een week de tijd. Heeft ze het dan niet geregeld dan bel je gewoon je dierenarts, die kunnen het vast oplossen.
En die laatste termijn dus niet betalen! Tenzij ze met dat paspoort komt. In dat geval zou ik haar een termijn geven. Dus bv zeggen dat je dat paspoort hebben wilt voordat de afgesproken termijn van de laatste betaling is afgelopen. Is dat paspoort er niet dan betaal je die termijn ook niet. Jij regelt dan zelf wat en komt ze na die termijn opeens nog met een paspoort dan betaal je haar alsnog die termijn, minus de kosten die je hebt moeten maken voor een nieuw paspoort. Zo kom je altijd je afspraken na en geef je haar ook tijd genoeg om iets te regelen. Dit soort zaken moet je altijd doen als je denkt dat er str*nt aan de knikker komt.
Zou hem ook niet zo snel terug brengen, waarschijnlijk ben je al aan hem gehecht en als het verder een leuk diertje is waar je blij mee bent, dan houden. Maar die laatste termijn betalen totdat zij het paspoort heeft. Zou net zoals hierboven iemand zegt gewoon steeds hetzelfde herhalen. 'Zoals afgesproken maak ik meteen het geld over zodra het paspoort er is, laat maar weten wanneer je het gevonden hebt'.
Anders zelf wat dierenartsen in de buurt van de verkoper opbellen en vragen of ze pas nog een nestje pups gechipt en gevaccineerd hebben? AVG technisch zouden ze die vraag ook mogen beantwoorden. Laatste termijn zou ik pas betalen nadat je het paspoort hebt gekregen en deze geverifieerd is door je eigen dierenarts.
Dit is de kleine draak. Was hij net hier. Inmiddels gekamd enzo want owow...Hij zag er uit als Weazel
Ik hoop het ook inderdaad. Van mevrouw vandaag nog niks gehoord. Had wel een betaalverzoek verwacht hihi. Nee , Ik moet me inhouden om niet boos te worden en even niks te sturen. Een telefoontje naar de dierenarts is blijkbaar teveel moeite , hele dag op de app kan wel.
Heb je vader en moeder gezien trouwens? Mischien had je hier al op geantwoord. En waar komt het hondje vandaan? Lijkt namelijk op het hondje van mijn tante. Zou allemaal ' kloppen' paspoort papa en mama huiselijke sfeer oeps nestje. Maar hebben sterk hun twijfels.
Hij komt uit Naaldwijk. Heb de papa en mama gezien. Zou kunnen hoor een oeps nestje. En dat je allemaal niet weet hoe en wat. En per ongeluk het paspoort kwijt bent maar dan is het toch even een kleine moeite een nieuwe aan te vragen bij je dierenarts.
Nee die kwam ergens anders vandaan. Nee, ze zijden oeps nestje terwijl het eigenlijk eerder ' import' lijkt. Maar weet verder de ins en outs ook niet. Klopte allemaal van geen kanten.
Ik denk dat je de papa en mama niet hebt gezien. Maar gewoon 2 andere honden die er toevallig liepen en waaruit er toevallig een nestje als dit had kunnen komen.
Ik vraag mij vooral af hoe de dierenarts je pup heeft kunnen enten zonder paspoort. Die moeten dat allemaal registeren enzo?