Beste verloskundige, In sept. 08 hebben wij besloten te stoppen met de pil. Ik heb de pil ong. 10 jaar geslikt. Na de ontrekkingsbloeding heb ik een cyclus van 65 dagen gehad. Ik zit nu in de 2e ronde, dag 43. Ik ben bang dat het weer een lange cyclus gaat worden en de maanden vliegen hierdoor voorbij. Ik weet dat de lange cycli normaal is na het stoppen met de pil, maar ik heb toch nog wat vragen. 1) Ik houdt een temp. curve bij (oraal). Is het beter om de metingen anaal of vaginaal te doen, of maakt het niet uit? 2) Ik denk dat ik deze en vorige cyclus geen eisprong heb gehad. Weet u wanneer dit ong. weer zal opkomen? 3) 1 keer heb ik vruchtbaar slijm gehad. Betekend dit dat ik toch een eisprong heb gehad, ondanks mijn temp. geen enkele keer is gestegen en daarna 3 dagen hoog is gebleven? 4) Misschien wil ik volgende cyclus ovulatietesten gaan gebruiken. Wanneer zou ik dan moeten beginnen met testen, aangezien m'n cyclus zo lang is? En als de test positief is, betekend dit dan dát ik wel een eisprong heb? 5) Is er een medicijn of iets anders waardoor mijn cyclus sneller korter wordt en mijn eisprong wordt opgewekt? Ik slik wel al etos zwanger worden pillen en etos teunisbloemolie. Zouden de etos teunisbloemolie pillen echt werken? Ik hoop dat u een antwoord heeft op mijn vragen. Alvast bedankt! Groeten, Leonie
Hoi Leonie, 1) Vaginaal kun je je temperatuur niet meten, dit kun je het beste rectaal doen, dan heb je de betrouwbaartse temperatuur. Onder je oksel of onder je tong kan ook wel, maar als je eenmaal voor een bepaalde manier hebt gekozen, niet meer veranderen die cyclus, anders klopt het niet meer. 2) Dat is helaas heel moeilijk te zeggen bij een onregelmatige cyclus 3) vruchtbaar slijm, dus van dat draderige, kun je inderdaad verliezen rond de eisprong. Het is geen garantie dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt gehad, maar het kan dus wel degelijk. 4) je kunt het beste je volgende menstruatie afwachten. Mocht je dit te lang vinden duren zou je ook nu al kunnen beginnen, maar vaak heb je een aantal cycli nodig voordat je goed weet hoe je lichaam reageert. Dit geldt voor tempen en ook voor ovulatietesten. Lees de bijsluiter vna de ovutesten inieder geval goed door. 5) er is geen medicijn dat je zelf kunt kopen dat je cyclus korter maakt. er zijn inderdaad wle wat homeopatische middeltjes die erop gericht zijn, maar dat kunj ehet beste even op internet opzoeken. Daar weet ik te weinig van. En theunisbloemolie kan wel degelijk werken. Ik hoop dat je cyclus weer gauw op de rit is en anders kun je na een aantal maanden altijd even de huisarts bellen voor een afspraak. Maar over het algemeen wordt er sowieso gewacht met onderzoekn tot een half jaar-een jaar na de stop met de pil. Greoetjes Brigitte