Bij ons in de verloskundige praktijk kun je ervoor kiezen om mee te doen aan centering pregnancy in plaats van individuele controles. Vandaag ben ik voor het eerst bij zo'n "groeps controle" geweest en ik moet zeggen dat ik het ontzettend leuk vond! In eerste instantie wilde ik eraan meedoen om wat meer mensen hier te leren kennen, verder zou ik het wel aanzien en als het niet wat zou zijn dan zou ik zo terug zitten op individuele controles. Maar het was deze keer in elk geval boven verwachting leuk voor mij! Maar nou vroeg ik mij af, wie doet er nog meer mee met centering pregnancy of heeft eraan meegedaan? En wat vond je ervan? Of wat weerhield je ervan om eraan mee te doen als je de optie had en heb je toch voor individuele afspraken gekozen?
Ik ga volgende week starten, dus ik weet nog niet hoe het precies zal zijn. Maar ik hoor goede verhalen er over van 2 vriendinnen die het vorig jaar hebben gedaan, dus dat klinkt goed. Mijn man twijfelt nog wel of hij mee zal gaan, dat is niet verplicht bij ons, hoe gaat dat bij jou?
Bij ons in de praktijk hebben ze nu ondertussen 5 groepen lopen en de verloskundigen laten de groep zelf kiezen wat ze willen met betrekking tot partners. Onze groep laat de partners meekomen met het uitwendige onderzoek en zodra we over gaan op het kippenhok gedeelte zoals mijn vriend dat dan noemt, zonder partners. En als we een keer een belangrijk onderwerp hebben wat ook relevant is voor partners mogen ze ook mee. Maar het is dus hier in elk geval per groep verschillend. Ben benieuwd hoe je het gaat vinden!
Ik had gisteren de tweede bijeenkomst. Twijfelde ook van te voren, maar ik vond het echt leuk. Ik vind het niet nodig dat mijn partner meegaat, dat gebeurt ook niet in de groep, of het moet zijn dat iedereen dat wil. Als ik gewoon 1 op 1 controles zou hebben, hoeft ie van mij ook niet elk keer mee. Ik vind het in elk geval erg gezellig. Veel herkenning ook.