Blaasontsteking altijd herkennen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minyaweth, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Ik weet dat vrouwen tijdens de zwangerschap een verhoogde kans op een blaasontsteking hebben. Ook weet ik dat 9 van de 10 vrouwen hier in meer of mindere mate last van hebben.
    Nu is het ook zo, dat een blaasonsteking bij veel vrouwen ongemerkt voorbijgaat.... Geen pijn bij plassen/steken etc.

Hoe kan je er dan toch zeker van zijn dat je wel of geen blaasontsteking hebt? Hoe gaan jullie hiermee om? Brengen jullie bijvoorbeeld elke maand trouw een plasje naar de HA?
    Of zullen de steken en de pijn bij het plassen uiteindelijk toch beginnen?

Ik vroeg me dit ineens zo af.... :( :)

Liefs, Minyaweth.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja bij mij herken ik t idd als veel moeten plassen, t idee hebben niet goed uit geplast te hebben en pijn/onaangenaam gevoel in mn onderbuik.

3. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    De pijn bij een blaasontsteking als je zwanger bent is idd heel anders en(ik vond) veel minder. Ik kreeg het in de gaten omdat ik echt heel erg vaak naar de wc moest, en dan maar een paar druppeltjes. En ik had nogal wat last van harde buiken.

4. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ik heb al zooooo vaak een blaasontsteking gehad. zelfs vaak zo erg dat ik alleen maar bloed moest plassen.

ik ben TOEVALLIG vandaag nog bij de ha langsgeweest om mijn urine te laten checken maar er was niks aan de hand. dus ik zou zeggen, als je twijfeld gewoon langsgaan! het duurt echt 3 minuten voor je de uitslag weet dus ....

ow ja ik merk het altijd als ik brandend gevoel heb bij het plassen en steken in mijn onderbuik/rug...

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb net een kuurtje gehaald bij de ha!

Had 2 weken terug het idee dat ik blaasontsteking had omdat ik erg vaak kleine beetjes moest plassen. Toen was er niets te vinden. Afgelopen nacht weer vaak plassen en na het plassen pijn. Nu dus een beginnende blaasontsteking.

6. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Ik merkte de blaasontstekingen (2 keer) dus ook helemaal niet. Zodra ik het idee heb dat ik een blaasontsteking heb (bv meer plassen en buikpijn) breng ik een plasje naar de HA. Liever te vaak dan te lang rondlopen met een blaasontsteking.

Groetjes Petra

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb (ook buiten mijn zwangerschap om) regelmatig last van blaasontstekingen. Ik ben dus zo iemand die dat niet/nauwelijks voelt.
    Daarom ben ik er alert op als mijn urine een sterke geur heeft. Als ie dan ook donker van kleur is breng ik altijd even urine langs de HA.
    Meestal is het dan idd ook een blaasontsteking.

Symptomen waar je even op kunt letten (kunnen) zijn:
    - pijn of kriebelend gevoel bij het plassen
    - vaak moeten plassen
    - sterk ruikende urine
    - donker gekleurde urine
    - troebele / witte schilfertjes in de urine
    - bloed bij de urine

8. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    zeker regelmatig laten onderzoeken, want als je verder bent is de kans groot dat je daarvan kan bevallen.

Ik had een paar weken geleden een blaasontsteking en toen had ik zelfs geen voorsymptomen. Ik moest toen direct naar de spoedgevallen omdat ik zo'n helse pijn had en bloed verloor (en niet een klein beetje). Ze zeiden je hebt een hele zware blaasontsteking en mocht bijna niets nemen tegen de pijn enkel de antibioticakuur die ze me voorschreven.

Groetjes,
    N22

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik breng voor de zekerheid 1 keer in de maand een plasje naar de ha... Het word bij mij altijd gelijk nagekeken en duurt idd nog geen 5 min. Dus als je het niet vertrouwd, gewoon even met een plasje langs de ha gaan! ;)

Deel Deze Pagina