Vraagje, bisolvon en fluimucil?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door butterfly24, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey mama's en toekomstige mama's.

Ik heb een vraagje. Heb al even lopen zoeken maar kan niet echt een antwoord op mijn vraag vinden.
    Ik heb astma. En heb verschillende medicijnen hiervoor.
    Nou is het echter zo dat het heel lang goed.
    Maar ik merk nu dat er gewoon slijm in mijn keel zit wat zo dik is dat ik het er niet uit krijg. Dat blijft steeds zitten waardoor er steeds meer slijm gaat zitten en ik steeds benauwder word.
    Heel vervelend.

Nou ben ik al eens naar de kruidvat geweest en heb fluimucil zien staan.
    In de bijsluiter stond dat het geen kwaad kan voor de baby.
    Bij de kassa adviseerde het meisje me om eerst te overleggen met de huisarts of de apotheek. Op internet lees ik ook dat als je gewoon neemt wat je mag nemen het geen kwaad kan.
    Dit staat ook bij Bisolvon.

Nou is mijn vraag, zijn er meer meiden die het gebruiken of weten dat je het mag gebruiken in de zwangerschap?

Het gaat om fluimucil bruistabletten en Bisolvon tabletten.

Groetjesss

2. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Ik vond dit:
    Fluimicil:
    Gebruik in de zwangerschap
    Slechts gebruiken in lage dosering. Bij hogere doseringen zijn de effecten van dit geneesmiddel tijdens de zwangerschap zijn niet bekend. Dit betekent dat het toepassen van dit geneesmiddel in hoge doseringen gepaard kan gaan met risico's voor het kind. Het gebruik van dit geneesmiddel is dan ook niet aan te raden voor vrouwen die zwanger zijn, of proberen te worden.

En over Bisolvon: Gebruik Bisolvon Elixer Forte alleen na overleg met uw arts.

Lastig, nu het zaterdag is en de huisarts er niet is.. En helemaal met jouw situatie van Astma. En ik weet hoe vervelend het gevoel van benauwdheid kan zijn.

Uit bovenstaande blijkt dat je Fluimicil mag gebruiken, dus dat zou ik gewoon proberen, eerst maar heel weinig/niet vaak. Kijken wat het doet en dan maar afwachten tot maandag en eventueel ermee naar de arts gaan.

Succes er mee en sterkte!

Groetjes,
    JOann.e

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bisolvon (broomhexine) mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik heb het gisteren niet gekocht.
    Ben wel langs de apotheek gegaan, maar daar adviseren ze toch ook altijd om naar de huisarts te gaan en de apotheker was er ook niet.

Ze geven niet zomaar iets aan je zonder het te overleggen.
    Ik heb het ook niet aangedurft het gewoon te proberen.
    Ik zal morgen de huisarts wel bellen tijdens telefonisch spreekuur.

De klachten zijn nog niet erg hoor.
    Zo begint het altijd, ik heb altijd slijm in mijn longen en luchtwegen. En als dit ophoopt gaan mijn longen dicht zitten. Heel vervelend. Heb wel allemaal pufjes etc, maar ik voel nu gewoon meer slijm dan anders.
    Dus daarom dacht ik, misschien helpen zulke pilletjes of bruistabletten.

Maar broomhexine mag dus wel?
    Ik ga morgen eerst maar bellen voor ik naar de drogist ga.

Groetjesss

5. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Kun je je niet venevelen met zoutoplossing? Met een vernevelapparaat? Zoutoplossing is in iedergeval onschadelijk.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi,

Ik heb sinds 4 dagen stevig de griep te pakken met vastzittend slijm in de longen. Mijn huisarts is langsgeweest en ik mag absoluut geen fluimicil gebruiken...alleen paracetamol. Hij adviseerde goed te stomen met kokend water en warme douches, verder niets. Heel erg vervelend want ik heb het idee dat ik de baby zowat uit mijn buik hoest maar ja....het is niet anders. Ben benieuwd of er nog andere meningen zijn van huisartsen maar ik geloof de mijne maar en hopelijk ben ik snel opgeknapt. Beterschap voor jou ook!

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Weet je wat zo vervelend is, de ene hA zgt inderdaad dit, en een andere zegt weer hele andere dingen. Daarnaast heb ik zelf al verschillende bijsluiters op internet doorgelezen. De ene bijsluiter zegt bijvoorbeeld dat je het kunt gebruiken zonder de vrucht te beschadigigen, en een andere bijsluiter zegt dat je eerst moet overleggen met HA.
    Vaak mag je het dan wel hebben.
    En van Fluimucil staat er dat het gebruikt kan worden, en nu zegt een hA weer van absoluut niet gebruiken.... :( !

Je weet gewoon niet wat wel en niet mag!
    En ik heb astma, dus altijd slijm in de longen en luchwegen.
    Heel vervelend, en je mag er bijna niets voor.
    Ik stoom veel, smeer veel dampo. Maar je probeert zelf ook wel wat dingen uit maar dat mag nu niet!

Ben benieuwd wat mijn HA zegt!
    Bel hem even in het telefonisch spreekuur morgen denk ik.
    Er is geen man overboord, dus heeft ook geen haast!
    Ik laat het jullie weten ;) .

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Broomhexine:
    Zwangerschap/Lactatie
    Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap.
    Broomhexine en ambroxol gaan over in de moedermelk, maar bij therapeutische doseringen is tot nu toe geen schadelijke invloed op het kind gevonden.

Met Damp moet je wel oppassen, dat bestaat uit kamfer, een soort terpentijn, en mag je slechts op kleine oppervlakken smeren en liever niet onder je neus!

Deel Deze Pagina