hoi allemaal! ik ben nu 10 weken zwanger en heb met 9 weken een inwendige echo gehad waarop een mooi gezond koffieboontje was te zien met de goede lengte, beweeglijk en een sterke hartslag. nu heb ik deze week een dag behoorlijk krampen gehad, maar wel echt duidelijk in mijn darmen met behoorlijke winderigheid (sorry!) toen ik eenmaal rustig op de wc had gezeten (nogmaals sorry) zakte het weg. Ik ben er best wel van geschrokken, heb geen bloedverlies gehad, maar dus wel die krampen. voel je een miskraam in je darmen? Herkend iemand dit en zou dit kunnen komen door te vet eten? ik heb weer patat gehad en sinds dat ik zwanger ben vind ik het heerlijk, maar volgens mij kan ik er niet zo goed tegen! en wat kan ik er tegen doen? toch nog meer vezels eten? die eerste 3 maanden zijn echt spannend! wordt gek van mezelf monique
Je darmen kunnen best in de verdrukking komen en daardoor wat anders reageren. Zeker 'vette' hap, kan ineens heel laxerend werken. Erg vervelend, maar ook weer niet heel ernstig. Hou je vast aan de echo! Hopelijk krijg je er snel weer 1 (12 weken? of krijg je die niet meer omdat je er 1 met 9 weken hebt gehad?) je hebt gelijk, die eerste periode is verschrikkelijk.. en eigenlijk was ik pas echt gerust, toen m'n dochter geboren was en ach; dan heb je weer andere zorgen
ik heb ook regelmatig van die krampen en vervolgens diarree, heel vaak heeft mijn beebje dan een groeischeut gehad en moeten mijn darmen weer een nieuw plekje vinden, het zou dus maar zo kunnen dat je over een paar dagen weer tegen patat kunt. het is wel heel goed om altijd volkoren brood te eten en veel fruit, dat is goed voor je darmen, ook veel water drinken helpt, succes
Ik heb ook meer last van mijn darmen.. Meer buikkrampen, maar dat is ook doordat ik meer last heb van winderigheid. Erg vervelend... Gelukkig is mijn stoelgang nu weer verbeterd. Had een paar dagen erg moeite met de grote boodschap. Maar nu gaat het weer goed! Hoe lang dit gevoel in de darmen eigenlijk?
Je darmen raken niet alleen in de verdrukking, ze worden ook nog eens beïnvloed door hormonen (alles in je lichaam eigenlijk). Het kan dus heel goed zijn dat ze anders reageren dan je gewend bent. Ik zou me niet al te druk maken.
Ik adviseerd je Metamucil te gaan gebruiken, ook ik heb last van darm krampen en opgeblazen gevoel en dit werkt perfect. Een natuurlijk medicijn, zijn vezels die je aan maakt met water. www.metamucil.nl succes
Ik had ook moeite met de boodschap zeg maar. Oud middeltje, pruimensap en ontbijtkoek, al na een dag kwam alles op gang! Moest gister zelfs 2 keer! Doe nu iedere ochtend klein glaasje pruimensap drinken en 's middags lekker wat ontbijtkoek.
Ook ik veel krampen, maar weet dat het van mijn darmen komt. Heb veel moeite met de stoelgang, 1xper 3dagen. Heb van de ha lactulosesiroop gekregen. Nou ik krijg daar alleen maar krampen van.
Metamucil halen bij de apotheek. Helpt bij mij ook er goed. Zijn zakjes met vezels die je aan maakt met water. www.metamucil.nl en veel water drinken en kiwi's eten enz.. Stoelgang wordt door metamucil ook veel beter. Kan soms zo 2x per dag terwijl het zonder om te dag kan zijn..
Ik eet vaak brinta heb namelijk ook een spastische darm en dan zak ik in mekaar van de pijn. Vooral wanneer ik vet of gekruid eet.
Ja heb hier ook last van, kon in het begin ook moeilijk naar de w.c., heb het idee dat het nu weer iets beter gaat, maar zijn nog steeds dagen bij dat ik 2 à 3 dagen niet naar de w.c. kan. Meestal ga ik er dan eens even goed voor zitten en dan gaat het weer, das zo'n opluchting altijd
hoi! ook hier zeer pijnlijke darmen; heb ontdekt dat ik niet tegen melk kan, yoghurt gaat een beetje, zolang ik dat niet gebruik gaat t aardig. Of het een lactose intolerantie is weet ik nog niet, wordt nog uitgezocht, heb je daar al eens aan gedacht? stoelgang? als het eens in de 3 dagen is heb ik mazzel, tegen de tijd dat ik weer 'moet' is de pijn ook wel erger, of het allemaal met de hormonen te maken heeft? geen idee, ook hier zijn Tips welkom! ga in elk geval die pruimensap & ontbijtkoek proberen, thanx! volgende week 1e echo (vorige zwangerschap ook veel buikpijn en dat bleek foute boel, dus ben niet zo gerust) daar ook maar ns vragen groetjes uit zeeland