Hoi heb een eggo volgende week (een groeieggo), omdat mijn kleintje niet zo snel groeit, klopt ook wel dacht eerst ben misselijk omdat ik wat vettig eet, maar dat valt eigenlijk ook wel mee, dus ging ik daardoor wel minder eten. werd ik misselijk, maar dat kwam uiteindelijk precies andersom , omdat ik niet veel at. Nu snap ik ook wel een beetje, waarom die kleine wat klein is Ben zelf ook niet dik van geslacht, en lang. Maak me een beetje druk , dat hij/zij niet klein blijft Heb je nog tips om wat aan te komen(havermoutpap ofzo) ? Helpie!
Je moet gewoon gezond eten. Voldoende fruit, voldoende groente. Voedingstoffen dus, daar groeit je kindje van! Jouw bouw zegt niet zo veel over de groei van je kindje, alleen dat het wat erfelijk kan zijn, maar niet qua gezondheid. Mijn beste vriendin had ook een klein buikje en het kindje was ook tegen de 6 pond ingeschat. Maar met ruim 40 weken, werd er een zoon geboren van 8 pond! Ondanks dat ze een klein buikje had en zelf hartstikke tenger/mager is. Het belangrijkste is echt, gezond eten. En niet extra vet ofzo. Ik ben zelf 19 kilo aangekomen, had ook een flinke buik, maar bij mij zitten er nog steeds 8 kilo aan sinds de bevalling. Dat zal bij jou heel misschien niet het geval zijn, maar dat is toch alleen maar fijn? Als je nu extra vet, veel gaat eten, slaat je lichaam dat alleen maar op en het is niet extra voor je kindje. Als je echt te weinig eet of niet goed gezond kunt eten, kun je beter ook advies inwinnen bij de vlos denk ik. Zij kan je ook vertellen wat je het beste kan doen voor je kindje en OF je wat kunt doen. Voldoende rust is vaak ook een belangrijk iets als het gaat om de groei van je kindje.
Hoeveel je eet heeft absoluut niets te maken met gewicht van de baby in je buik. Je baby pakt precies wat ie nodig heeft en hoeveel jij eet heeft nul invloed op je het aakomen van baby.
Eet zoals je altijd eet en ga niet ineens gek doen met eten. Net wat hierboven al wordt gezegd de kleine pakt wat ie nodig heeft en de rest is voor jezelf. Ik ben geen grote eter en ben tot nu toe ook nog maar 7 kilo aangekomen. De kleine doet het goed en loopt ook mooi op schema. En als je zoiets heb van ik eet te weinig eet dan een stuk fruit extra (wat ik doe is fruithapjes van olvariet eten). Neem een schepje extra groente bij je avond eten. Ik zal als ik jouw was gewoon even de echo afwachten als het echt niet goed is zeggen ze het echt wel.
Ik eet nu vooral EXTRA fruit en groente. Probeer me niet vol te proppen met alles en nog wat, maar alleen met de gezonde dingen..'
op zich zou je eigen gewicht geen invloed moeten hebben op dat van de baby. maar als je wilt aankomen kun je het beste koolhydraatrijke dingen eten, brood, pasta, aardappels etc. En verder veel gezonde dingen als groente en fruit. Niet te vet, wordt je alleen maar misselijk van!
als je baby straks met de echo echt een groeiachterstand heeft dan krijg je maar 1 advies en dat is RUST, het heeft niks met veel of weinig eten te maken.
gewoon normaal eten en als dat betekend dat je een keer in de week frietjes eet dan is dat prima. verder gewoon eten met soms misschien een extra glas melk en een stuk fruit, maar dat kan nooit kwaad. joyce
bedankt , en ja een beetje meer rust dat klopt, maar zo ben ik niet echt, ik probeer het wel hoor, maar dat kost me zeer veel moeite sommige kunnen rustig gaan lezen , nou ik niet hoor, muziek luisteren of tv kijken dat vindt ik lekkere onstpanning, en soms een uurtje slapen smiddags, maar ook niet altijd. En ik las dat als je niet zo dik bent (60 kg ) dat je ook wel een kindje kan krijgen van 7/ 8pond Nou ik zie het wel, stelt me wel weer een beetje gerust, ik hou jullie op de hoogte van de groeiscan en verder natuuuuuuuurlijk! gr jacque
Je kindje pakt natuurlijk wel wat hij pakken kan, maar als je misselijk bent van de honger dan is dat toch ook niet goed voor de kleine? Kan een baby in de buik geen groeiachterstand krijgen doordat je te weinig eet. Je lichaam geeft namelijk al wel eerder aan dat het meer nodig heeft.
Mijn moeder, 58 kilo en ikke bij de geboorte, 7.5 pond. Moet wel zeggen dat mijn moeder 20 kilo aangekomen was aan vruchtwater vanwege de zwangerschapsuiker die ze had. Na de bevalling, inclusief lieslaarsen vanwege het vele water, kon ze haar oude broeken weer aan en zat ze op haat oude gewicht.
Ik ben lang en slank en mijn kleine is normaal van lengte en heel erg dik, dus dat zegt niets. Het gaat om de voedingsstoffen.. vitaminen, mineralen en goede vetten. Het gaat niet om de hoeveelheid die je eet. Ik drink veel fruit en groentesappen en ik drink ook peutersoja melk (zitten allerlei vitaminen en mineralen in). Dik word ik er zelf niet van, maar de kleine wel dus!
Ik ben/was 58 kg en vlak voor de bevalling woog ik 69 kg. Niet zo veel dus. Maar heb wel een 8 ponder gekregen. Zegt he-le-maal niets!
als jij weinig eet bijvoorbeeld niks binnen kunnen houden griep enz je kleine heeft genoeg reserve daarbinnen hij/zij eet jou als het ware op niet echt natuurlijk maar krijgt genoeg binnen voor de groei moet je idd ook veel rust nemen
Maar die reserves raken toch ook eens op. Als je vaak misselijk bent doordat je te weinig eet is dat toch niet echt goed. Voor jezelf ook niet.
Ik ben ook slank en lang en ik was ook maar 10 kilo aangekomen. Mn zoontje was dan ook maar 2700 gram en 47 cm, de VK zei dat het niets met mn eigen gewicht te maken had en met wat ik at, hij was nou eenmaal lichter dan een ander kind, ook omdat hij met 37 weken en 5 dagen al is geboren. Ik was wel blij, doordat ie zo klein was ging het gelukkig allemaal wat makkelijker, liever buiten de buik groot en sterk worden als in de buik een kind van 4,5 kilo ofzo, pfff.
Ik ben sinds ik zwanger ben 15 kg afgevallen, maar meneer loopt zelfs voor in de groei! Dus de kleine pakt echt wat ie pakken kan, het gaat alleen van je eigen reserves af. Het is wel zo dat je moet zorgen dat je de goede vitamines etc. binnen krijgt. Ik maak me dus niet al te veel zorgen. Proberen gezond te eten, meer kan je niet doen!