Het kriebelt..een derde? Verstandig??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cocko, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo allemaal..

Wij hebben twee kindjes van 2,5 en 14 maanden. Ik ben net gestopt met de pil omdat ik absoluut niet tegen de pil kan, krijg zo'n barstende hoofdpijn dat ik anderhalve week lang echt helemaal niets kan doen.. Bleh. Maar het begint nu toch weer te kriebelen..een derde?? Ik vind het soms erg druk met twee kleintjes, vragen zo mega veel aandacht en zorg! en dan de gebroken nachten, daar ben ik ook niet zo blij mee. Maar toch.. zou ik het niet erg vinden om weer zwanger te zijn. Maar is het nu verstandig? In januari ging ik bijna door het lint op een verjaardag toen allebei de kindjes niet konden stoppen met huilen.. :( Maar sinds ik gestopt ben met de pil voel ik me stukken opgewekter en blijer!
    Nogmaals..het kriebelt wel.. haha.

Bedankt voor jullie reacties!

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    als je zelf al aangeeft dat het te druk voor je word. dan denk ik dat je zelf al antwoord hebt gegeven op je vraag!;)

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Volg je échte gevoel.

4. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

hoi hoi,
    ik kan me best voorstellen dat het soms teveel word. ik denk dat soms bij 1 kind kan zijn, maar ook bij 2 natuurlijk. ik denk dat je dat altijd zal blijven houden. dus daarom moet je het denk ik niet laten. je leert van zo;n moment en zou het misschien de volgende keer anders aanpakken?
    hoe kijkt jou partner hier tegenaan?

groetjes

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    volg je gevoel.
    ik had het ontzettend druk toen we alleen onze oudste hadden, met van alles en nog wat. nu met de tweede is het ook druk, je hebt tenslotte niet veel tijd meer overdag voor jezelf omdat er altijd wel eentje wakker is. maar ik snap nu soms niet waar ik het zo druk mee heb gehad met 1... ik denk dat het zo bij een derde ook zal gaan. natuurlijk is het druk, drukker dan met 2, maar ik denk dat het wel goed gaat komen. maar dat is ieder voor zich. wat vind je vriend/man ervan?

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Mijn wil het wel weer graag hoor, die vindt het helemaal geweldig. Hij zegt ook van: drie, daar wen je ook weer aan. Het is altijd druk, of je er nu 2 of 3 hebt..op een gegeven moment gaat het vanzelf. maar soms ben ik dan bang dat ik teveel van mezelf vraag :( Ben ook erg snel en makkelijk zwanger dus het risico is goed aanwezig dat ik binnen paar maanden zwanger ben.. ik ben er voor mezelf gewoon niet helemaal uit. Nogmaals, het kriebelt wel maar is het psychisch altijd verstandig om je 'gevoel'' te volgen??

7. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    even voor de duidelijkheid, heb je een kindje van 2,5 jaar of 2,5 maand?
    en hoe oud ben je als ik vragen mag?

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik gok 2,5 jaar...

Tja...lastige vraag! Is de 'drukte' het enige wat je eventueel tegen zou houden? Dan zou ik zeggen: doen. Voordat de derde geboren zou worden is je oudste al ruim drie. Aankleden etc gaan dan allemaal al zelf. Dat scheelt natuurlijk weer een hoop werk! Maar goed...uiteindelijk zul je zelf moeten kiezen. Lastig!!

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik ben zelf 28, ons oudste kindje is 2,5 jaar en tweede kindje is 14 maanden. Het is idd erg lastig. Het is de drukte die me soms tegenhoudt.. de oudste is erg aan het uitdagen, vervelend etc, (wat hoort bij de leeftijd) en de tweede is een gemakkelijk ventje. Maar als ze 's nachts wakker zijn, roep ik al gelijk: pufpuf je zou maar een baby hebben! Maar goed, dat is alleen maar omdat ik er 's nachts eigenlijk niet uit wil (wie wel??)

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    cocko ik zit een beetje met hetzelfde maar ik denk idd dat je aan de drukte went. Ik zou nog wel graag een derde willen maar moet mijn man nog echt overhalen.
    Met gebroken nachten vind ik het altijd zo raar. Als ze voorbij zijn dan lijkt het je mega zwaar om s nachts op te staan etc maar ik moet zeggen dat nu ik er middenin zit het echt heel erg meevalt. Ik vind die nachten niet zo heel erg...

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb er nu 3 Mijn oudste is 4 de 2de 2 en de derde 4 mnd.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 2 drukker vond dan 3. Ik heb mijn draai redelijk gevonden met het verdelen van aandacht plus de oudste 2 vermaken elkaar over het algemeen als ik met de baby bezig ben.
    waar de oudste 2 nooit tegelijk wilde slapen lijk ik het nu toch zo te kunnen schuiven dat de jongste 2 dat wel doen en ik de oudste nu te spelen op zijn kamer kan zetten!! nooit verwacht! en zelf dus ook af en toe nog een uurtje kan bijtanken.
    De eerste maanden zijn natuurlijk wel heel zwaar. dat moet ik er bij zeggen. maar dat is bij 1 2 3 4 kinderen altijd zo! het altijd pittig een heel klein babytje. maar nu hij wat happyer wordt en zich in de box/wipstoel ff kan vermaken en ik daardoor eten kan maken of zo scheelt het wel.
    Je hebt wel echt steun van je man nodig. een extra handje hulp in de huishouding met koken of dat hij in het weekend de oudste ff meeneemt zodat jij kan bijtanken.
    Verder is het handig om af en toe wat extra te koken en dat in de vriezer te zetten omdat het altijd wel eens zo gebeurd (of eigenlijk meestal) dat het rond etens tijd spits uur is en de drukte rond het eten maken hier door ontlast wordt.

Wilde gewoon mijn ervaring vertellen hier omtrent. (ik heb natuurlijk wel 1 kind op school en vind dat ook wel schelen)

Veel succes met het maken van je keuze!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou er ook zooo graag drie willen, als dat ons gegeven is natuurlijk. Maar mijn man twijfelt heel erg. Hij is ook bang dat het te druk zal worden.
    We hebben net vijf maanden één kindje dus we hebben nog even om te bakkeleien.

13. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt voor jullie reacties.. vind het aan 1 kant gewoon erg leuk om een derde te krijgen, aan de andere kant: je kunt (denk ik) moeilijker weg, je hebt het drukker (met aankleden, bad, eten etc). Dan denk ik: als ik met twee al van die spitstijden heb, hoe moet dat met drie? Maar idd wat je zegt: als je er 3 hebt, ga je daar gewoon weer in mee.. Hmm misschien dan toch maar eens gaan kijken ;)

14. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Mijn oudste is ook 2.5 jaar en de jongste ook 14 mnd ;)
    Natuurlijk vind ik t ook wel eens chaotisch en druk ( vooral 's ochtends dan sta ik er alleen voor )

Maar ik vind t heerlijk als we 's avonds met zijn allen kunnen genieten :D
    En zoals ik al twee keer heb moeten wennen zal dat deze keer ook weer gaan lukken, daar ben ik van overtuigd !!

Maar volg je hart

Deel Deze Pagina