Hoihoi, Ik heb even een vraagje.. Mijn dochtertje is morgen 3 weekjes oud. Ik geef haar borstvoeding. Nu merk ik al enige tijd dat ze last heeft van darmkrampjes. Ik let heel goed op mijn eten.. Eet géén gekruid eten, geen kool, drink geen frisdrank, geen zure sapjes! Let echt heel goed op! Ook komt ze ongeveer om de 2 uurtjes voor de voeding en is ze nog steeds vrij onrustig als ze heeft gedronken! Slapen overdag doet ze maar heel weinig! Ik ben bang dat ze te weinig voeding binnen krijgt. Nu was ik gisteren in de supermarkt en zag ik van Nutricia Omneo, speciale voeding voor darmkrampjes.. Is het mogelijk om 2 a 3 dagen te kijken of ze met flesvoeding wat rustiger wordt? En dus ook voldaan is na een flesje. Ik zal dan wel door blijven gaan met kolven deze dagen om de borstvoeding wel op gang te houden.. Mocht de flesvoeding niet helpen! Ik heb ook al een borstvoedingsdeskundige op bezoek gehad.. Zij stimuleert (heel logisch) de borstvoeding..Maar ik wil mijn dochtertje niet blijven plagen (mocht dat zo zijn) met borstvoeding terwijl flesvoeding voor haar nu beter zou zijn. Ik hoop op een snelle reactie! Alvast heel vriendelijk bedankt!
Hoi, Je dochtertje is nog zo jong dat alles (inclusief de darmen) volop in ontwikkeling is. Ook moet het allemaal goed op gang komen. Krampjes horen helaas in de eerste paar maanden er vaak bij. Dit is ook niet altijd helemaal te voorkomen. Wanneer er wat in de voeding verandert moeten de darmen hier ook vaak even aan wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Groetjes Angélique