Hoi meiden en met name mama's met pasgeboren baby's, Hier een meisje die sinds 2 dagen de avondvoeding heel lang aan het drinken is, met name wanneer ze na de voeding in het bedje word gelegd. Dan begint ze heel erg hard te huilen en eigenlijk alweer te zoeken. Al met al ben ik dan ruim een uur aan het voeder, beide borsten die voor mijn gevoel "leeg" gedronken worden. Is dit nu herkenbaar, want ik merk dat ik daardoor mijn energie uit mijn lijf gezogen word. We hebben nog een meid van bijna 3 jaar die staat 's ochtends ook vrolijk bij het bed aandacht te vragen. Kortom slaapgebrek is wel een beetje aanwezig!
Klinkt mij in de oren als clusteren, heel normaal bij een jong babietje. Ik heb natuurlijk maar 1 kindje, maar dit hebben wij ook een tijdje gehad. Ik had haar eigenlijk gewoon altijd bij me, tot we zelf naar bed gingen en dan lag ze naast me in een wiegje. Dan had ze vaak dus een paar uur achter elkaar aan de borst gelegen, sliep ze meestal iets van 3 of 4 uur, dan weer een voeding, verder slapen tot een uur of 7. Gaat je peuter tussen 7 en 8 naar bed? Dan zou ik overwegen om in die tijd je jongste lekker in een draagdoek te doen, zodat je je handen vrij hebt. Een voeding geven, en dan in de doek (of voeden in de doek als je er meteen handig mee bent ). Dan tijd voor je peuter, en hopen dat je kleinste even een dutje doet. Een borst is nooit 'leeg'. Je kleintje is aan het zorgen dat ze lekkere achtermelk binnen krijgt en aan het zorgen dat de produktie goed op gang komt Heb je hulp van je man thuis? Om jou een beetje te ontzien zodat je de rust kan nemen? Je zit echt nog zo vers na de bevalling, ik vond dat ook best een heavy tijd. Maar het werd ook snel meer geroutineerd.
Heel herkenbaar! Clusteren... Ik wil je niet ontmoedigen maar het heeft hier 3 maanden geduurd. Ik zat zo'n beetje van 17-22u met een kind aan de borst. Als ik geluk had, sliep ze even en kon ik haar wegleggen. Voordeel was dat ik verder geen regeldagen had, ze regelde op die manier wel dat er voldoende melk was. 's Nachts sliep ze hier dan wel redelijk lang, dus dat was wel fijn. Tja... ik vond het pittig de eerste maanden.. maar het gaat over gelukkig!
Clustervoeden ja. Google er maar eens op, kijk eens op borstvoeding.com. Is heel normaal en erg goed voor je melkproductie!
idd clusteren... ik zit ook savonds een uur/anderhalf met mn zoon van 3,5 maand aan de borst en als ie dan eenmaal diep in slaap is gaat ie naar bed. Ik leg eerst gauw de andere 2 in bed en dan kruip ik met de baby op de bank...
Vannacht was het ook weer van 02.15 - 3.45, best wel pittig! Ze laat zelf los en bied dan nog even de andere borst aan, of ze drinkt of niet dan gaat ze weer naar bedje en dan is het huilen en zoeken, smakken en handje pakken. Dan haal ik haar er weer uit en geef de borst weer... Gelukkig slaapt onze peuter er doorheen en zij ligt om een uurtje of 19.30 - 20.00 op bedje dus dat is een zorg minder. Wat betreft onze jongste hebben we verder niets te klagen hoor ze is een heel tevreden meisje
Ja meid; dit hoort er toch echt bij! Had je dat met de eerste niet? Ik zat weleens van 5 tot 10 op de bank met baby aan de borst, heel relaxed hoor; manlief kwam met drankjes aan zetten en de ab enzo. Dan gingen we om 10 uur met z'n allen naar bed en dan sliep zoonlief wel een paar uur. En als hij dan dronk, dan was dat ook minimaal een uur (+rechtop houden, luier verschonen). Maar ik had er toen minder moeite mee, met die nachtvoedingen dan nu. Toen viel ik meteen weer terug in een diepe slaap, nu kan ik de slaap nu niet meer goed vatten als hij in de tweede helft van de nacht komt. Kan je anders 's middags niet rusten?
Hier is het clusteren ook weer begonnen Ik probeer me er zoveel mogelijk aan over te geven. Als ze even stil is, geef ik haar aan manlief en ga dan snel even douchen. Daarna ga ik lekker met kind aan de tiet tv kijken. Manlief legt onze zoon 9 vd 10 keer in bed.
Yeps clusteren dus Hier een paar weken geduurd, in het begin vanaf een uur of 6, ook een weekje gehad dat het rond een uur of 2 tot 5 uur 'sochtends was, dat was pas erg (ahh). Gaat weer over, nu wil hij alleen maar bij ons slapen in de avond, hij hoeft niet meer zoveel te drinken.
Hier word ook flink wat af geclusterd. Ik had gehoopt dat het inmiddels minder zou worden, maar helaas.. Ik begin om 19.00 uur ermee en we zijn met geluk om 23.00 uur klaar, maar meestal rond 00.00 uur. Ik vind het best wel pittig, maar ik heb het er wel voor over. Aan de andere kant ook wel aandoenlijk dat m'n meisje zo graag bij me wil zijn. En hier ook een man die steeds met drinken aan komt zetten. Je zou verwachten dat ze na zo lang clusteren een flinke ruk zal maken 's nachts, maar meestal komt ze gewoon na 3 uur weer.
Heel herkenbaar allemaal, het clusteren. Na een tijdje begonnen we het te koesteren, vond ik het helemaal niet erg meer. Het hoorde gewoon in ons dagritme. Mijn dochter deed het wel enkel 's avonds. En vervolgens sliep ze al vlug redelijke nachtjes door.
Hier ook hoor al een weekje, alleen wisselt hij nog wel, ik hoop nu dat hij het 's avonds blijft doen, gisteren deed hij het van 20.30 - 01.00. Het is wel vermoeiend, maar ik troost me met het feit dat hij daarna vaak 6 uren aan een stuk doorslaapt zolang hij het maar niet echt midden in de nacht of 's ochtends gaat doen
hoi meiden, ik weet het echt niet meer dat we met de eerste hebben gehad erg he! Het komt nu ook dat het zwaarder aan voelt omdat om 7/8 uur onze oudste aan bed staat , maar goed ik volg jullie adviezen op ik ga het zeker koesteren. Ik merk ook dat ik me vandaag beter voel en een stukje acceptatie is er wel. Ik wil te snel en dat gaat niet met zo'n klein hummeltje! Thanks....