Tjaa.. Ik probeer het even uit te leggen.. En er geen mega verhaal van te maken! Eind van de zomer is de kleine meid jarig, samen met dr pappa! Nu is er hier nogal veel gedoe geweest de afgelopen tijd. Ik ruzie met mn schoonmoeder gekregen op een vakantie. Dat is nogal uit de klauwen gelopen toen. Waardoor mijn schoonmoeder zich niet meer op dr gemak voelt bij mij en dat ze de rillingen krijgt van me(heb ik uit zeer betrouwbare bron ). Mijn schoonmoeder is ook de exschoonmoeder van mijn zus. (ze ging met de oudste broer van mijn vriend) En ook mijn zus kan ze niet meer luchten of zien.. Daar komt ze dan gewoon voor uit, tegen mij speelt ze mooi weer, want ja ik ben nog steeds dr schoondochter natuurlijk. Nu is er veel gezegd over en weer, en mijn schoonmoeder is totaal niet vergevingsgezind en die kan nogal negatief aanwezig zijn zeg maar als ze het niet naar dr zin heeft of problemen heeft met iemand. En ze heeft door dit hele gebeuren ook gedoe gekregen met mijn moeder. En ik had gedoe met mijn schoonvader en tante van mijn vriend en weet ik het. Die tante van mijn vriend heeft al eerder op een verjaardag voor gezeik gezorgd met vrienden van ons, omdat hun kinderen nooit luisteren en altijd anderen pijn doen. Elke verjaardag weer.. En die vrienden van ons zijn er klaar mee. Laatste verjaardag weer iets asociaals gebeurd waardoor mijn neefje 1 week last van zijn middenrif heeft gehad. Ik ben bang dat het een x verkeerd gaat omdat meerdere mensen het zat zijn. Het liefst zou ik ze niet meer uitnodigen, maarja de tante van mn vriend.. Mijn verstand zegt dat het beter is dat bepaalde personen elkaar niet meer zien op die verjaardagen. Maar hoe ga ik dat in het vat gieten? Mijn familie kan het overigens prima vinden hoor met onze vrienden en verder weinig problemen. Maar hoe doe ik het met de schoonfamilie zeg maar.... Ik kan ze ook weer niet, niet uitnodigen Iemand tips????
Nouja ik ben daar heel simpel in, misschien wel iets te simpel maar ik nodig gewoon iedereen uit en dan moeten ze zelf maar zien wie er wel komt en wie niet. Anders zou je dus elke verjaardag 3/4 keer moeten gaan vieren omdat mensen het niet kunnen opbrengen om, laat zeggen, een uurtje met elkaar in 1 ruimte door te brengen.. Zo is het ook een tijdje in onze familie gegaan en daar pas ik voor.
Feestje in twee delen splitsen (bijv. Middag & avond of vrijdag &zaterdag) en je (schoon)familie op een ander moment uitnodigen dan de rest? Evt. Twee of drie andere mensen uitnodigen waar je geen "clash" mee verwacht ten opzichte van je schoonfamilie. Tegenover je schoonfamilie geef je dan gewoon aan dat het jullie te druk wordt om alles in 1 x te vieren (iets met rennende kinderen die de ruimte nodig hebben? ). Alleen wordt het voor jou dan even doorbijten op het moment dat je schoonfamilie komt, maar ik zou zeggen gedraag je als de perfecte gastvrouw en wees lekker druk met drinken en hapjes dan hoef je ook niet met je schoonmoeder te praten
Je kunt het inderdaad in tweeën splitsen maar als je geen zin hebt in dat negatieve gedoe dan is dat je goed recht, je zou met je vriend kunnen overleggen wat die vindt, als hij het met je eens is zou ik die mensen gewoon helemaal niet uitnodigen.
Nou het maakt mij niets uit.. en mijn familie ook minder... Maar mijn schoonfamilie kan met zulke dingen wat minder prettig zijn! En heb geen zin in spanningsvelden. En mijn verjaardag laatst, was iedereen gewoon aan het lachen. En bepaalde leden van de schoonfamilie stonden hun chagrijnige stempel op de verjaardag te drukken en konden niet echt normaal en relaxed doen.
Ja overleggen gaan we sowieso doen. Maar wil even kijken wat jullie voor tips hebben? Het is toch niet zo gek dat ik er over na denk hihi.
Pffft, het zijn toch allemaal volwassen mensen of niet dan? Ik zou daar dus echt geen rekening mee houden. Ze kunnen zich gedragen, en anders schop ik ze de keet uit. Chagerijnen, beledigen of schelden? HOP, doeeeg.
Ja.. je zou denken van wel.. maar verjaardagen zijn hier meestal wel vrij lang zeg maar.. En het liefst wil ik het gedoe vermijden omdat ik weet dat sommige mensen zich er niet overheen kunnen zetten!
Even met je man overleggen. Schoonfamilie kan of komen en normaal doen of niet meer komen. Het gaat niet om hen, het gaat om de verjaardag van je kind. Kom op zeg, even een uurtje je mond houden moet kunnen. Even de ouders van dat kindje dat zich niet kan gedragen even melden dat als zij hun kindje niet terecht wijzen op het moment dat er iets gebeurt, dat jij dat dan wel zal doen. Jouw huis, jouw regels.
Wat ze hier deden (mijn ouders met hun ouders omdat die ook niet echt elkaar konden luchten of zien) was dat ze apart kwamen. De ene ouder, mijn opa en oma dus kwamen 's-middags en de anderen inclusief oom en tante kwamen 's-avonds. Probleem opgelost. Pas wel op dat je kind er geen lucht van krijgt dat het rommelt binnen de familie. Ik heb als kind zijnde hier zelf wel veel last van gehad van die vetes waardoor ik tot op heden nog steeds een hekel heb aan verjaardagen en alles wat daarbij komt kijken.. het heeft voor mij altijd een stresserige en bittere bijsmaak al hebben wij zelf met niets of niemand ruzie.
Hier nodig ik ook alles uit en ze zien maar. Mijn vader hoef ik nooit op te rekenen op de dag waarop we iets vieren. Schoonzus deed ene helft van x tot x en tweede helft van x tot x omdat ze weinig ruimte hebben.
Mijn ouders gingen dan gewoon op vakantie in de zomerperiode. Zo van: zoek het jullie allemaal uit, wij zijn er niet. Nadeel: mijn verjaardag is minstens 7x overgeslagen - ik kreeg wel cadeaus natuurlijk, maar geen 'feestje'. Voordeel: nooit geen ruzies!
Haha dit doen wij het liefste ook en ook met kerst en pasen Maar beetje lullig voor mijn kinderen dus daarvoor blijven we dan maar thuis Anders zou ik nog liever op een hutje op de heide zitten
Ja achteraf begrijp ik het ook wel, maar ik baalde vroeger onwijs veel van de vakanties en had echt zwaar de pest in, midden in de volle zon, op een mooie locatie, dichtbij een zwembad met al mijn cadeautjes etc. en dan tóch boos zijn omdat je familie/vrienden mist en het 'alweer de zoveelste keer was'. Kinderen realiseren zich dat niet zo goed
Bij mijn schoonfamilie is er ook ruzie onderling. De twee zussen van mijn man kunnen elkaar niet luchten. De schoonmoeder van mijn schoonzus kan haar familie niet luchten. Schoonmoeder en schoonvader(gescheiden) kunnen elkaar niet luchten. Andere schoonzus haar ex kan niet samen met jaar familie. Is het nog te volgen... Met andere woorden zij vieren hun verjaardag in 2 a 3 delen... De enige verjaardag waar wel iedereen bij elkaar komt is die van mijn man, dochter of mij. Gezellig..
Gewoon alle mensen uitnodigen inclu je schoon familie. Ze gaan zich maar gedragen een paar uurtjes en de eerste de beste die naar gaat doen in welk opzicht kan mooi vetrekken! Jullie zouden wel gek zijn om verjaardagen in 2 of 3 keer te moeten gaan vieren om een paar volwassen kleuters Zouden een goede aan mij hebben gehad!
Heel makkelijk, of ze passen zich allemaal netjes aan ( vantevoren wel door laten schemeren ), of ze blijven weg
Dit dus.... Bij ons ook ieder jaar stress, en ieder jaar zeg ik: iedereen mag komen en als je je niet wil gedragen dan blijf of ga je maar weg.