Hulp gevraagd bij baby-uitzet vraagjes...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door podiki25, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi,

Het is onze eerste en ik heb wat vragen wat betreft de babyuitset.

1) Onze jongen zou in maart geboren worden (in Spanje) en ik heb geen idee wat voor soort kledij ik moet kopen (niet te warm, niet te koud). Bijvoorbeeld pijama's. Iemand ervaring mee?
    2) Moet ik een dekentje kopen voor in de slaapzak of is de slaapzak voldoende? Wat voor dekentje dan?
    3) Hoe maak je de kinderwagen op? Met dekentje/laken of met slaapzakje?
    4) Ik ga borstvoeding geven. Maar hoop dat het lukt. In ieder geval, hoeveel papflessen moet ik op voorraad hebben voor het geval dat?
    5) Hoeveel pakjes maat 50 of maat 56 hadden jullie? Daarmee bedoel ik rompertjes, broekjes, truitjes, etc.

Dank voor jullie ervaringen!

2. Koon

Koon Niet meer actief

1) wij hadden geen pyama's omdat ons kindje toch al de hele dag in een joggingpakje lag. Kunnen ze ook gerust mee slapen.
    Ons zoontje werd geboren met 25 graden en kon zich goed warm houden. Hij mocht na 2 dagen al een shirtje met korte mouwtjes aan en geen mutsje meer op.
    Als ik jullie was zou ik een paar pakjes met lange mouwen/lange pijpjes kopen van niet te dikke stof en een vestje voor als hij het toch koud krijgt. Wel een mutsje en lekkere slofjes en sokjes.
    2) Ik zou voor in bed ook een dekentje en lakentje kopen. Kan je altijd kijken wat nodig is. Het is hier iedere keer weer even kijken waar hij genoeg aan heeft. Alleen slaapzak, of ook een dekentje erbij.
    3) bij ons ligt er een combi dekentje in de wandelwagen. Dat zijn 2 dekentjes van verschillende diktes. Passen we aan op de temperatuur. Met een lakentje eronder. Maar met deze temperaturen (onder de 10 graden) heeft hij ook gewoon een jasje, sjaaltje, mutsje aan naar buiten.
    4) Ik gaf ook BV en had 1 flesje in huis wat ik gratis ergens bij gekregen had. Als ik dat niet had, had ik niets in huis gehaald denk ik. Maar wij wonen vlakbij het ziekenhuis waar je in de apotheek 24/7 terecht kan voor dat soort dingen.
    5) Wij hadden maat 50 bijna niets, stom want hadden we veel nodig. We gingen er vanuit dat we een lang kindje zouden krijgen en dat was hij niet.
    Ik zou niet te veel kopen.
    Wij hadden een kindje die niet spuugde, dus wat wordt het dan vies. 1x per dag alles schoon en iedere 2 a 3 dagen werd alles gewassen.
    Maar ik denk dat andere dames daar een beter antwoord op kunnen geven.

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Mijn zoontje is in nov geboren en hartje winter dus wel even wat anders.

1) Ik trok hem de eerste maanden geen pyjama aan, legde hem gewoon in zijn kleertjes in bed en de volgende morgen in badje en schone kleren aan. Schaf gewoon lekker veel rompertjes aan als het dan echt warm is lekker in het rompertje leggen.
    2) je hoeft in het begin niet gelijk met een slaapzak te beginnen. En ik zou een laken en een deken gebruiken, als het te warm wordt kun je snel de deken er weer af halen.
    3)Kinderwagen zelfde als het ledikantje/ wiegje. wat handig om een extra dekentje mee te nemen voor als het wat kouder wordt.
    4)Ik gaf volledig KV en ik had 2 flessen, 1 in gebruik en de andere was in de schoonmaak zeg maar. k had van elke maat 3/4 stuks. Ik heb ook nog wat tijdens de kraamweek gekregen en wat we nog tekort kwamen heeft VL gezellig met zijn zus bijgehaald.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en heel veel geluk staks met jullie knulletje!!

4. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb,alleen ervaring met een winterkindje, maar pasgeborene trek je denk ook als het 25 graden is lange mouwtjes aan. Dan moet het wel heel heet zijn om korte mouwen te pakken. Als je een romper met korte mouwen pakt en een truitje met lange mouwen kun je de lange mouwen altijd nog uit doen.

Ik zou een slaapzakje en dekentje doen in bed, je kan de deken altijd terugslaan als het te warm is.

In de kinderwagen heb ik een dekentje, geen slaapzakje. Hier ook de lodger bunker onder de deken, maar tis hier kouder als mijn beeb geboren wordt;)

Ik heb wel pyamatjes, vind het voor de nacht niet zo lekker om in,kleertjes te slapen. Heb 4 pyamatjes tot nu toe.
    Van kleertjes zou ik in die eerste maten toch zeker een setje of 10-15 halen.

Als je van plan,bent bv te geven zou ik max 1 of 2 flesjes halen, is zo bijgehaald toch??

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dank jullie voor jullie tips. Ben ook zo een muts op dat vlak hé. Toch wel handig om hier ervaringen uit te wisselen.

Deel Deze Pagina