Hoi, Vorige week zette onze zoon zijn eerste stapjes en nu heeft die het helemaal onder de knie.. Zelf opstaan lopen zitten/vallen opstaan lopen etc etc en dat de hele dag door! Hij krijgt er plezier in haha en gaat met de dag beter.. Maar nu thuis loopt die alleen op blote voeten.. Maar welke schoenen moet ik aanschaffen voor als we naar buiten gaan? Met een flexizool of harde zool? Wat deden jullie?
Ik ben met hem naar de schoenenzaak gegaan en die hebben ons de harde zool geadviseerd. Nu liep onze zoon laat en heeft hij heeeeel lang alleen achter karretjes en langs banken etc gelopen. Afrol vd voet ging hier dus al prima. Ik zou zeggen ; laat de voetjes opmeten en laat je adviseren!
hier ook naar de schoenwinkel gegaan, op laten meten. toen shoesme met een flexzool gekocht. Wij vonden het erg fijne schoenen. succes
Ik heb zelf schoentjes met flexibele zool gekocht. Shoesme (babyproof) en Jochies, die van Jochies zijn net ietsje meet buitenschoentjes dan die van Shoesme, vind ik, daar heb ik ze ook speciaal voor gekocht. Harde zool wordt over het algemeen pas aangeraden als ze minstens 6 weken lopen. D. loopt al drie maanden los, maar ze past de Shoesme en Jochies nog...koop dus voor de winter wel 'echte' schoenen. Als je twijfelt, naar een schoenwinkel gaan en je laten adviseren inderdaad.
Bij kinderen die nét lopen zou ik nooit harde zool kopen, is niet goed voor de ontwikkeling van de voetjes.... Shoesme heeft schoentjes met extreme flex zool en die zijn erg fijn voor het begin! Laat wel eerst de voetjes goed opmeten en houdt er rekening mee dat je iedere 3 maanden een nieuwe maat nodig hebt!
Hoeft niet, hoor, de oudste doet tot nog toe steeds een maand of 6 met een maat gedaan. En ja, dat heb ik tussendoor gecontroleerd. Haar voeten groeien gewoon niet zo hard oid.
Pas als ze los lopen zonder evenwicht te houden met de handen, mogen ze harde zool, niet eerder. Is slecht voor de ontwikkeling van de voet. Dus eerst een maandje goed los kunnen lopen, en dan pas ECHTE schoenen halen.
En met harde zool bedoel je hoop ik een flexzool? Onze dochter liep vorig jaar half juli los, heb half september schoenen voor haar gekocht. Daarvoor van die slofjes met een leren zool. Niet handig als het regent maar dat doet het nu toch niet veel. Maar laat je adviseren in een schoenwinkel, daar kan je ook laten meten en passen. Favoriete merken hier Bardossa en Shoesme. Bardossa is iets betaalbaarder. Hier nu maat 22 terwijl ze een jaar geleden maat 20 had. Voeten groeien hier ook niet erg hard inderdaad. Nu ik weet welke merken goed passen koop ik ook wel online en zonder kind in de sale maar zeker in het begin is het wel handig om te passen etc.
Een flexzool is wat anders dan een echte stevige zool. Flexzooltjes gebruik je voor kindjes die een beetje gaan stappen maar nog niet loslopen, en wat iedereen al zegt pas een stevige zool als ze echt goed kunnen lopen.
Ik kreeg juist het advies pas een flexzool als ze goed kunnen lopen, en zo lang mogelijk op flexzolen lopen. Nou gaan die maar tot een bepaalde maat dus dan houdt het wel op. En een flexzool is wel stevig in de zin van dat het prima buiten te gebruiken is, maar niet stug zodat de voetjes goed kunnen afrollen. En dat is weer belangrijk om goed te kunnen lopen.
Precies, dit heb ik ook altijd te horen gekregen en zo hebben wij het ook gedaan! Sowieso worden schoentjes (met flexzool) eigenlijk pas geadviseerd als ze al een week of 6 lopen.... los dus!
Hier bij de oudste na wk of 6 schoentjes met flexzool gekocht. Schoenen daarna hadden een hardere zool. Toen liep ze ruim een half jaar.
Hier nu een flexzooltje gekocht voor buitenshuis, maar binnen gewoon op blote voetjes. (Zoontje loopt alleen langs de meubels, nog niet los).
AnkeM: Flexzooltjes (in dit geval dus van Bardossa, Bobell of Shoesme, waar ik mee bekend ben), zijn gewoon buitenzooltjes met minimale steun aan de voetjes. Ben het wel met je eens dat je ze prima tot de grootste maat kan dragen (tenzij het kindje ECHT heel goed loopt). Ze gaan naar mijn ervaring tot maat 23 en een enkele 24. (voor de dames die zich dit afvragen). Shoesme heeft nu bijv ook laarsjes met flexzooltjes. (meer voor als het echt koud wordt). Goede leren laarsjes (of laarzen) kunnen trouwens nooit het voetje belemmeren, mits het leer lekker flexibel is boven de steun (gewoon zelf even lekker voelen aan de schoen).
Shoesme met flexzool zijn erg goed. Ons meisje loopt nog niet paar stapt wel aan de hand dus dan heeft ze die schoentjes aan