vraagje calcenter(inbound)

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie83, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    wie heeft er ervaring of zit in de branche inbound(calcenter) bij een bedrijf. ;)

    zelf heb ik een baan aangeboden bij de belastingdienst.
    nu moet ik a.s donderdag komen voor gesprek enzooooo.
    (sollicitatie gesprek) :(
    Nu wil ik graag van andere mensen horen wat hun ervaringen zijn,waren of dingen die ze gehoort hebben over het werken bij de calcenter inbound.

    Zelf heb ik outbound gedaan vond ik niks aan hahah. voor de lotto NOOIT MEER DUS VOOR MIJ hahahah(was ook HOOGZWANGER)

    nou kom maar op met verhalen positief of negatief alles welkom.

    gr loesmari :p
     
  2. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Wat wil je weten? Ik heb zelf tijdens mijn studie 6 jaar bij een inbound callcenter gewerkt. Tijdens de sollicitatie keken ze naar opleidingsniveau (min. MBO/Havo), maar vooral naar hoe makkelijk ik 'babbelde' en luisterde en hoe gericht ik op vragen reageerde...
     
  3. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Vond het trouwens erg leuk werk, en het is inderdaad een stuk prettiger dat mensen jou bellen en iets van je willen weten dan dat je mensen iets moet verkopen waar ze helemaal geen behoefte aan hebben. Succes met je sollicitatie!
     
  4. mercedes

    mercedes Fanatiek lid

    8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    IK heb zelf zo'n 13 jaar inbound gebeld, op dit moment bel ik outbound (voor bedrijfstatistieken e.d.) ik moet zeggen, dat dat me ook wel bevalt.
     
  5. Marlieke

    Marlieke Fanatiek lid

    19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Ik heb tot 6 weken voor ik uitgerekend was, gewerkt bij een callcenter voor een bank. Heel leuk maar wel pittig. Studie van 4 weken vooraf. Soms bellen mensen en zijn ze niet voor rede vatbaar als ze een probleem hebben met het een of ander. Maar deze mensen zijn ver in de minderheid. Meestal zijn ze vrolijk en anderen zijn weer neutraal. Dus echt wel leuk om te doen hoor. En die mensen die pissed-off zijn, die zijn een uitdaging voor mij. Meestal kreeg ik ze wel weer rustig en soms zelfs helemaal vrolijk weer. Das de kick!
    Hopelijk kun je hier wat mee. In ieder geval wens ik je heel veel werkplezier bij de belastingdienst. Ik denk dat ik, als Marciano wat groter is (lees: naar school gaat) ik ook ga solliciteren op het callcenter voor de belastingdienst. De bank was wel leuk, maar je moest ook aan commercie doen, zo'n 7 op de 10 bellers moest je proberen over te halen om een bankproduct erbij te nemen. En dat vond ik nu net het minder leuke aan dit werk.
     
  6. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Jah ik heb ook voor de postbank gewerkt. Niet lang volgehouden omdat ik zelf helemaal klaar ben met callcenter werk. Maar inbound functie bij de postbank is ook een beetje verkoop je moet wel een aantal sales halen. je moet een klant vragen naar zijn behoefte en afhankelijk daarvan moet je een product verkopen.
     
  7. Lissie

    Lissie Lid

    10 mrt 2006
    60
    0
    0
    Huismoedertje
    Den-Haag
    Ik heb het ook gedaan inbound maar dan voor verschillende projecten zoals Route Mobiel de tegenhanger van de Anwb, De bloemenlijn daar moest ik met Valentijns dag op zitten en dat was wel erg leuk want je werd dan de hele dag gebelt door ja wel het meeste deel mannen die dan een lief bloemetje voor hun vrouw bestelde en dan vroegen ze mij soms nog wel eens om raad wat ze dan op het kaartje moesten zetten dus ik heb t altijd wel naar me zin gehad op inbound...eerlijk gezegt vind ik outbound ook verschikkelijk heb ik ook gedaan maar zou ik denk ik niet meer doen hoor! Nou succes in iedergeval!

    -x-
     
  8. jennie72

    jennie72 Bekend lid

    6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi ik ben nu zelf in opleiding voor een callcentre 2 weken bij KPN. Er zeggen bij ons mensen op en die moet ik behouden. Zoveel mogelijk dan he, Ik heb zelf geen ervaring in het callcentra,s maar goed. Het is wel te doen. IK hoef dus geen mensen te bellen om dingen te verkopen. Dat scheelt misschien een beetje. :rolleyes: hoop ik. IK werk in Antwerpen.
    Succes jennie
     
  9. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    trouwens welke vacature was dat? voor telefonisch advieseur?
     
  10. Josefina

    Josefina Lid

    8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Hallo,

    Ik werk nu 2 jaar bij de Belastingdienst, afdeling Toeslagen. Natuurlijk heb je vervelende klanten aan de lijn, maar over het algemeen is het goed te doen. Doordat je wordt gebeld, kan het soms heeeel erg druk zijn. Maar soms kan het ook heeeeel erg rustig zijn. De belastingdienst is wel erg gesteld op integriteit en telefoonettiquette, maar dat is logisch. De belastingdienst heeft zijn naam hoog te houden. Verder wordt je bij een call-center eens in de zoveel tijd meegeluisterd door een supervisor, om te luisteren of je de klanten goed te woord staat. ook wordt je kennis getest, omdat informatie steeds veranderd. Maar dat valt allemaal mee hoor, je wordt goed begeleid. Tijdens de gesprekken moet je serieus zijn, maar daarnaast is er ook tijd voor een lolletje met collega's. Volgens mij is de sollicitatie niet verschrikkelijk streng. Zij kijken natuurlijk waarom je bij de belastingdienst wilt werken, of je sociaal bent en of je een gesprek kunt voeren. Als je bent aangenomen krijg je een tweewekelijkse cursus. Gaat dat goed dan kom je in de kweekvijver, waar je helemaal zelf gaat bellen. Daar wordt je dus klaargestoomd om naar de 'echte' afdeling te gaan ( tenminste, zo gaat dat bij Toeslagen). Maar....uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het best meevalt , dus zet je beste beentje voor, want ik heb gemerkt dat in ieder geval ons call-center errug gezellig is!

    (...voor welke afdeling solliciteer je)?

    Groetjes, Josefina
     
  11. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ook inbound gebeld voor Tele2 en ik vond het in 1 woord VERSCHRIKKELIJK! Zeurende klanten, mensen die niet voor rede vatbaar zijn, soms alles 10 keer moeten uitleggen, en het vervelendst vond ik nog dat als je buitenlanders aan de telefoon krijgt die eigenlijk nauwelijks 1 woord nederlands praten (wil niemand voor het hoofd stoten, maar dit vond ik gewoon heel erg irritant).... Nee, het was totaal niet iets voor mij!
    Onderling met de collega's was het altijd wel flink auwehoeren!
     
  12. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Ik sluit me helemaal aan bij Minyaweth!
    Ik heb dit werk 1.5 jaar gedaan, in het begin vond ik hartstikke leuk, maar na een paar maandjes werd ik er stapelgek van!
    Eens maar NOOIT meer!
     
  13. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ooit heb ik hier eens op gereageerd voor TNT. Kwam door de testen heen.
    Alleen het nadeel vond ik dat ze je 8 dagdelen in kunnen plannen, soms maar voor een paar uurtjes.
    Tja met een kleine vind ik dat helemaal geen optie.
    Ik wilde hooguit 20 uren werken, dan kunnen ze je indelen op 5 dagen van de week..
     
  14. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hmm, gedeelde meningen dus...
    Ik moet morgen heen voor een sollicitatie, voor tele2, lijkt me best leuk,...

    Ik werk nu als oproepkrach voor een taxicentrale, en ben de boze mensen dus wel gewend,

    Weet iemand ook of de training betaald word? Ik bedoel die duurt 3 weken...

    Groetjes Marieke
     
  15. Ik werk deels inbound en meestal outbound.

    Outbound is voor Natufit, visolie capsules een proefpakketje aanbieden.

    en Inbound is nu mbt puzzels. Mensen bellen die een mail of kaart hebben die hun wincode dan wil activeren om de prijs te winnen en we bieden ze dan een puzzelboekje aan.

    Ik werk 3 ochtenden en dat vind ik meer als zat.
    En dan weer lekker 4 daagjes vrij :D

    Uiteraard word er naar je score gekeken.
     
  16. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Ik werk ook bij de belastingdienst als inbound callcenter medewerker (auto) en ben hier alleen maar positief over en verder gaat het hier net zoals Josefina zegt.
     
  17. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik heb ook twee jaar gewerkt in een callcenter van een telefoonmaatschappij, en ik vond het vreselijk ! In het begin inderdaad wel fijn maar na een tijd word ge compleet gek ervan ! De mensen zijn echt onbeschoft en reageren alles op je af want ze zien je toch niet, daarbij kwam dan nog dat ik ook nog eens een salesgesprek bij elke oproep moest voeren al was dit soms onmogelijk! Nee dank je voor mij nooit meer !

    ps soms moesten we ook outbound doen en dat vond ik persoonlijk beter meevallen (maar misschien was dat wel omdat dat maar heel zelden was)

    grtz x
     
  18. Marlieke

    Marlieke Fanatiek lid

    19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Ik kreeg de training gewoon doorbetaald. Maar ik weet niet of dat ook geld als je voor tele 2 aan de slag gaat.
     
  19. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bij Tele2 krijg je de training ook betaald.
    Ik wens je alvast veel sterkte! (je zal het zeker nodig hebben :) )
     
  20. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Voor zover ik weet wordt de opleiding gewoon betaald.
    Tenminste als het een interne opleiding is.
    Wat ik je ook wilde zeggen is dat waar ik heb gewerkt het verloop erg groot is en er eigenlijk bijna niemand langer dan een jaar werkt.
    Maar goed dat kan natuurlijk ook aan het bedrijf zelf liggen.
    Veel succes en denk er goed over na!
     

Deel Deze Pagina