Lange cyclus en eerste afspraak bij gynaecoloog (maasstad)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda1984, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Eind januari ben ik gestopt met de pil en sindsdien in mijn cyclus een drama (zie onderschrift). Omdat de huisarts mij absoluut nog niet wilde doorverwijzen ben ik nu door de verloskundige doorverwezen. Zij heeft een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog in het maasstad ziekenhuis 2 november.

Wat kan ik verwachten bij zo'n eerste afspraak? En heeft iemand ervaring in met het maasstad?

Groetjes Linda

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Linda. Geen ervaring met maasstad. Zit zelf in een soortgelijk schuitje. Ook sinds januari gestopt maar slechts 1x ongesteld geweest. Bij mij was de verdenking pcos en dat heeft ze bij t eerste gyn bezoek bevestigd dmv een echo. Daarna moest ik bloed laten prikken en kreeg ik na 4 weken een afspraak. Toen is diagnose bevestigd en zijn we doorverwezen naar een fertiliteitsarts wat 7 weken wachten is, begin nov terug. Al met al duurt het bij ons even voor je de juiste persoon voor je hebt die je kan helpen. Jouw onderschrift zie ik lange cyclus, hopelijk kun je wat krijgen om dit te verkorten en is er verder niets aan de hand. Succes!

Ben trouwens wel benieuwd of meer mensen via de gyn doorverwezen werden naar een fert arts en zo'n tijd moeten wachten (7weken) en of er dan behandeling start...

3. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Hoi linda,

Ik heb ervaring in het maasstad. Maar niet vanaf het aller begin van onze medische verhaal. Ik ben begonnen in het havenziekenhuis, maar die doen geen IVF behandelingen. En op die manier ben ik in het maasstad ziekenhuis gekomen. Bij gynaecoloog dr. V. Wij zijn zeer te spreken over hem.

Ik menstrueerde ook niet en ben wel door de huisarts doorgestuurd. Hoefde geen jaar te wachten. Toen ik voor het eerst in het havenziekenhuis kwam dacht de gyn aan pcos, dit naar aanleiding van de inwendige echo. Later werd dit met een bloedonderzoek bevestigd. En vielen er ook dingen (andere sympthomen) op hun plek. Ik heb toen meteen een primolut kuur gekregen om ongesteld te worden en clomid (50mg) om een eicel te laten groeien.
    Ik vond dat er snel over werd gegaan tot actie en dat vonden we heel fijn. Achteraf was het zinloos in mijn geval, maar dat ter zijde. Maar nogmaals dit was in het havenziekenhuis.

Ik vind 7 weken wel lang eigenlijk. Maar het ligt er denk ik echt aan waar je terecht komt. Ik kwam eerst ook bij de gyn in het maasstad en toen ik goed gekeurd was voor IVF werd ik door gestuurd naar een andere IVF arts. Als ik het me goed herinner duurde dit een week of 3.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes

4. Linda1984

7 weken is wel lang zeg... Maar gelukkig is het bijna november en wordt je binnenkort verder geholpen! Ik ben benieuwd wat er bij mij gaat gebeuren, stiekem hoop ik er nog steeds op dat mijn cyclus opeens toch korter gaat worden uit zichzelf... Zie het alleen nog niet gebeuren haha.

Veel succes binnenkort!

5. Linda1984

He wij moeten ook naar dr. V. (ga ik er even vanuit dat er 1 is). De verloskundige die mij doorverwees was ook erg over hem te spreken, dus dat maakt het al iets minder eng zo haha.

Wat fijn dat je niet zolang hoefde te wachten! Maar wat ontzettend vervelend dat het nog niet is gelukt! Ik zal voor je duimen dat het snel lukt!

6. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik zit nu op cyclus dag 118 en nog steeds niks mmar gelukkig ben ik nu aan de primolut, en 8nov mag ik ook voor het eerst naar de gyn, ben ook wel benieuwd wat ze gaan doen. ik ben nooit aan de pil gegaan sinds de bevalling heb ik een onregelmatigecyclus, maar dit keer duurt het wel heel lang. heeft er iemand ervaring met primolut??????

7. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kelly, heb 2x primolut voorgeschreven gekregen (morgen wordt keer 3). Ik moest elke keer 10 dagen primolut nemen. Eerste keer werd ik op dag 17 ongesteld, 2de keer op dag 7.
    Uitleg die ik erbij kreeg was dat je ofwel gedurende de 10 dagen dat je primolut neemt ongesteld wordt, ofwel gedurende de 10 dagen die daarop volgen.
    Heb geen last gehad van eventuele bijwerkingen ofzo.

Hoop voor je dat je je cyclus gauw terug op gang krijgt!

8. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb helemaal nergens last van vandaag zit ik op dag 8 van primolut, maar nog steeds nergens last van. ben benieuwd of ik wel snel een menstruatie krijg. en verder wacht ik dan af wat de gyn 8nov gaat doen en zeggen.

Deel Deze Pagina