Nu zwanger worden, in de zomer uitgerekend zijn...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Milla, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi,

Ik zit voor een dilemma, ik heb nu weer medicijnen gekregen om zwanger te worden, omdat ik dat uit mezelf niet kan. Voorheen sloegen deze medicijnen goed aan en was ik meteen zwanger.

Ik heb even uitgerekend, maar als ik nu ga slikken en het lukt (als het lukt natuurlijk) dan ben ik begin augustus, midden in de bouwvakvakantie uitgerekend. Ik heb vaak gelezen/gehoord dat midden in de zomer als het heet weer is geen pretje is om te bevallen en in een kraambed te liggen, ik kan me daar wel wat bij voorstellen.. Sommigen willen het zelfs 'nooit meer'.. Tja en de bouwvak heeft meer nadelen, met vakanties enzo. Ook zal dit mijn laatste kindje zijn en ik wil er nog een keer heel erg van gaan genieten.. Wat moet ik nou doen?

Gelieve geen opmerkingen dat ik al heel blij moet zijn om zwanger te worden e.d. want als ik al maanden/jaren bezig zou zijn zou het mij ook geen bal uit maken, als zou ik met 40 graden bevallen, maar ik moet er rekening mee houden dat het snel raak zou kunnen zijn.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kun je van te voren zo weinig over zeggen. Deze zomer was pet!
    Het zou mij niet veel uitmaken eerlijk gezegt.

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben in de zomer uitgerekend!
    En het lijkt mij heerlijk. (ja, ok een bevalling bij 30 graden is minder lijkt me) maar de periode van verlof! En dan heerlijk weer als je bevallen bent, lekker wandelen in het heerlijke weer!
    Ja, nou ik zie het wel zitten! ;)

4. Milla

Milla Niet meer actief

Ja dat is ook zo, het zou zomaar koud en regenachtig kunnen zijn, maar de kans op een hittegolf is er ook. Ik weet ook niet of ik het daarom helemaal niet zou willen.. Er zijn zoveel negatieve verhalen over, ze maken me een beetje bang! :(

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    iedereen ervaart het toch weer anders!
    ik luister echt niet naar alle verhalen!

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    zo kun je van elke periode wel dingen noemen waarom je het wel zou doen of juist zou laten.
    Wij laten die gedachten dus helemaal los!
    Ik zouz eggen GO FOR IT!

7. Milla

Milla Niet meer actief

Dat klinkt lekker positief! Tja verlof heb ik sowieso altijd omdat ik thuisblijfmama ben, het is inderdaad wel lekker om meteen naar buiten te kunnen e.d!

Ik weet wat het is om in een kraambed te liggen, maar om je bed nou letterlijk uit te zweten, en met hechtingen en veel bloedverlies en in bed moeten blijven liggen als het zo warm is en zo, doet me toch best twijfelen.

8. Milla

Milla Niet meer actief

Ik voorzie in de rest van het jaar verder geen kraambed problemen ;)

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hmmm, nee dat klinkt iddn iet als een pretje!
    Mijn moeder is van mij bevallen midden in de zomer! En ze heeft het wel als prettig ervaren! ;)
    Maar ach, idd overal zitten nadelen aan!
    Succes in ieder geval!

10. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    We wonen in Nederland hoor ;) Hoe groot is de kans nu op een hittegolf?
    Ik zou er lekker voor gaan hoor. Lekker weer, veel wandelen, lange dagen....
    En warm heb je het toch wel als je aan het bevallen bent ;)

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik ben in september 2006 bevallen. Toen was het 30 graden. Eigenlijk helemaal geen last gehad van de warmte. Voordeel daarvan was ook dat Lynn maar 1 dag een kruik nodig had, binnen 1 dag geen mutsje binnen meer nodig had en ik na 5 dagen al heerlijk met haar kon wandelen.

De maand juli was wel erg om hoogzwanger te zijn....sjonge wat een hitte.

12. Silver

Silver Actief lid

9 okt 2007
    156
    0
    0
    he Milla,

ik kan me jou gedachtengang wel voorstellen. Ik zit zelf in de eerste ronde en ja, als het snel raak zou zijn dan ben je uitgeteld in de zomer. Misschien niet ideaal, maar ja zo heb je in dec. de sint en Kerst en misschien kou, zodat je niet met je kleine kan wandelen. Dus.......ik zou er gewoon voor gaan, afgelopen zomer was er niet echt 1 om het warm van te krijgen. :D

Succes

greetz Silver

13. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb het er tijdens het ontbijt even uitgebreid met mijn man over gehad, en we hebben besloten er toch gewoon voor te gaan.
    De kans dat ik én nu zwanger ga worden, én dat het dan net een hittegolf is redelijk klein en het niet waard om het daarvoor uit te stellen, anderzijds zijn er ook veel voordelen zoals het snel naat buiten kunnen met je kindje, de andere kinderen zijn thuis want ze hebben vakantie, in de bouwvak is het niet zo druk op de weg (dat laatste omdat ik sowieso in een ziekenhuis ga bevallen dat 30 km bij ons vandaan ligt). Hartje zomer en vakantie periode geven ook wel een bijzondere sfeer!
    Ik focus mij maar op de positieve kanten en we gaan er voor..
    Misschien vind ik het later niet zo prettig maar ik heb het in ieder geval goed afgewogen.

Bovendien kan ik wel tig redenen bedenken die een kraamtijd minder prettig maken, en dan is warm weer nog een van de minst vervelende ;) :D

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik kan me je gedachtengang goed voorstellen, ik zou dat alleen niet als doorslaggevende factor nemen. En dat je de vorige keren zo makkelijk zwanger raakte, hoeft niets te zeggen over de volgende. Mijn tante was twee keer binnen een maand zwanger, de derde keer heeft ze uiteindelijk een ivf behandeling gehad....

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bevallen in een ander seizoen dan in de zomer zou inderdaad ook mijn voorkeur hebben, ik ben sowieso niet zo dol op temperaturen boven de 25 graden. Ook voor het kind zou het me prettiger lijken om niet in de vakantie jarig te zijn. Maar voor de rest zijn er natuurlijk ook voordelen. Je kunt lekker snel met de kleine naar buiten, hebt minder lang kruiken nodig. Ach, het maakt mij eigenlijk niet eens meer zoveel uit. Eerst maar eens zwanger zien te worden en te blijven, de rest is van latere zorg, ga ik me nu toch echt nog geen zorgen over maken.

16. Milla

Milla Niet meer actief

Dat is waar, je kind is dan ook altijd jarig in de vakantie, daar had ik nog niet eens aan gedacht! In verband met vakanties zou je de feestjes misschien later moeten vieren, sowieso zullen de kinder feestjes en de verjaardagviering op school later zijn, maar dat is voor mij totaal geen reden om het niet te doen.. Het is ook heerlijk om buiten te zijn met een verjaardag.

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Over jarig zijn in de zomervakantie, ik ben zelf 5 augustus jarig. Dus altijd jarig in de zomer.
    Veel mensen zijn dan op vakantie.
    Maar je hebt wel (bijna) altijd mooi weer, dus lekekr vieren in de tuin. Geen troep in huis.
    Op school is het idd wel jammer dat je of heel vroeg of heel laat moet trakteren, maar dan ben je wel "nog een keer jarig".
    Ik trakteerde op school altijd voor de vakantie. Leuk afsluitertje van het schooljaar! ;)
    Ik heb het nog nooit als negatief ervaren!
    En ik vind het geweldig dat ik ook een zomer kindje krijg!

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Lijkt me ook geen probleem.. Wil gewoon eerst proberen zoiezo zwanger te raken. ;)

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik ben in juli 2006 bevallen, midden in de hittegolf. Wat was dat ellendig, die laatste weken. Daarom maar een mobiele airco gekocht. Het kraambed, ach dat viel reuze mee. Stress of het kind te koud lag had je ook niet :)
    En we konden vrij lang nog buiten zitten met de kinderwagen die zomer, ook lekker. Maar ik moet zeggen, ik ben wel blij dat ik nu wat vroeger in het jaar zit hoor.

20. mayo1982

mayo1982 Bekend lid

22 mrt 2007
    549
    0
    0
    hmm de meningen verschillen erg zie ik wel.
    Ik ben zelf in de zomer jarig en vind het nooit leuk. iedereen is op vakantie en ik heb volgens mij nog nooit een verjaardag gevierd dat iedereen er was. maargoed.
    In de zomer bevallen lijkt me zelf niet zo`n problemen, we leven idd in nederland en hoe vaak komt het nou voor dat het 30 graden is.
    het lijkt me heerlijk om in de zomnermaanden verlof te hebben, lekker buiten zitten als je te dik bent om wat te doen haha.

gr mayo

Deel Deze Pagina