Heb 22 januari mijn eerste eigen menstruatie gekregen na 37 dagen.. wij willen voor ons eerste kindje gaan. Maar hoe weet ik nu wanneer mijn eisprong zal zijn.. moet ik gewoon gaan kijken vanaf dag 12, zoals bij een cyclus van 28 dagen?. Want weet natuurlijk niet hoelang deze cyclus zal zijn.. Hoor graag van jullie... Liefs!
Hoi klachtje, je menstruatie vind normaal gesproken plaats 14 dagen voor je menstruatie, uitgaande van een cyclus van 37 dagen zou dat dus op dag 23 zijn. Echter kan het ook erg verschillen, het is net hoe lang je lf fase is. Ik heb meestal mijn ovulatie op dag 17 maar het is ook wel eens dag 19 en afgelopen maand zelfs dag 25, geen peil op te trekken dus! Wat je zou kunnen doen om het echt zeker te weten is ovulatie testen of een temperatuur curve bijhouden, je hebt super handige programma's ervoor, google maar eens op fertility friend. Maar zo te zien is dit jou eerste poging dus je zou ook nog helemaal niets kunnen doen, heb ik overgens ook niet gedaan het eerste half jaar. Probeer te genieten en probeer anders gewoon om de dag te klussen na je menstruatie tot je volgende mensturatie en je cyclus tellen, wellicht is het volgende maand zomaar ineens 30 dagen bijvoorbeeld, kan erg schommelen als je net met de pil gestopt bent! hopelijk heb je er wat aan, liefs xxx
Bedankt voor je snelle reactie. Ja we willen het in eerste instantie op gevoel doen, zijn we het met een half jaar nog niet gaan we ovulatie testen gebruiken. Maar omdat dit me eerste cyclus is ben ik wel benieuwd wanneer me eisprong komt. Heb zelf de app women log. Maar kan die wat jij zegt ook wel downloaden.. en anders maar gewoon kijken hoe en wanneer het allemaal komt. Wel spannend hoor hihi...
Het kan zijn dat je cyclus nog wel korter wordt de komende maanden. dat je aan het ontpillen bent. hoe was je cyclus voor de pil? In principe zou je zoals pearl zegt vorige maand op dag 23 waarschijnlijk je eisprong gehad hebben. Doorsnee is dag 14. Ik zou nu gewoon vanaf dag 14 om de 2-3 dagen lol maken, en kijken hoe je die maand uitkomt