Mijn 4e IUI poging is nog bezig (de helse wachtweken) maar het ziekenhuis in Alkmaar heeft aangegeven dat de zwemmers van mijn man eigenlijk niet goed genoeg zijn voor IUI. Ze willen hierna dus overstappen naar IVF. Ondanks het feit dat onze volgende stap IVF is maar de laatste IUI poging nog niet voorbij is, ben ik toch bezig om te kijken wat dit nu allemaal inhoud. Nu heb ik begrepen dat het MCA IVF in samenwerking met het VU doet. Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben. Ik zit te twijfelen of het dan niet handiger is om helemaal over te stappen naar het VU. (scheelt het met de wachttijd??) Er zijn zoveel mogelijkheden en klinieken dat ik het soms allemaal niet meer weet. Kunnen jullie een beetje met me meedenken?
Hoi Ivy, Wij moesten (ivm met de slechte en geringe zaadkwaliteit van mijn man) geen IVF, maar ICSI doen. De arts gaf aan dat met het slechte zaad er een een grote kans was dat de eicellen niet bevrucht zouden raken en dat is erg jammer van weer een poging. Misschien is er bij jullie een duidelijke reden geen ICSI te doen, maar dacht noem het even. Groetjes!
Moi Martie, Bedankt voor je reactie. De arts heeft bij ons aangegeven dat zij wel hoopvol was mbt IVF. Mijn man heeft niet genoeg zwemmers. Voor IUI is 1 mln na opwerking te weinig maar voor IVF is het wel goed genoeg. groetjes Ivy
Zou zeker niet overstappen naar vu als je in de buurt van Alkmaar woont. Heb zelf iui en ivf bij mca gedaan en hebben super goed team in Alkmaar vind ik. Met de echo's scheelt t zoveel tijd om in de buurt te zitten anders moet je op van die rottijden in de file op de a9 heen en weren. De tp doen ze in het vu en beviel uitstekend. Mijn eerste ivf was dan ook succesvol en heb een hele mooie zoon!! Probeer eerst een keer ...dan weet je hoe en wat..alles gaat toch in overleg met de Vu. Succes en als je nog vragen hebt hoor ik t wel