Gedrag vriend/man na beslissen om er voor te gaan

Discussion in 'Zwanger worden' started by Eef92, Jan 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

Jan 8, 2016
    1,056
    475
    83
    Ik ben benieuwd naar het gedrag van jullie vriend/man toen jullie besloten voor een (eerste) kindje te gaan...
    Was hij er net zo mee bezig als jij?

2. Flowerlover

Flowerlover Actief lid

Sep 19, 2015
    372
    0
    0
    We waren heel blij toen we eenmaal getrouwd waren en na 3 jaar aan kinderen konden denken (we zijn van Turkse afkomst en mogen geen kinderen zonder huwelijk). Ik ben de ongeduldige en nieuwsgierige tussen ons, maar het verbaasde me hoeveel hij wilde weten en nu ook echt weet 😊 Hij was heel nuchter en dat was goed, want ik baalde iedere ronde als het niet lukte.. Nu ben ik zwanger en is ie erg lief en zorgzaam ❤️

3. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Manlief was heel enthousiast om te stoppen met de pil. Bij ons werd het echter al gauw MMM en vanwege werk ging ik alleen naar de afspraken. Hij was heel lief en betrokken, maar was er wel op een ander niveau mee bezig dan ik.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ja heel enthousiast. Hij wist niks van vruchtbare dagen of dat soort dingen. Maar hij was wel een beetje zenuwachtig bij elke keer seks, want het kon zomaar raak zijn. Hij leefde echt mee.
    Heel fijn was dat.
    Bij de 2e keer zwanger worden (zijn nu sinds kort weer bezig) is het iets minder, maar nog steeds erg enthousiast. Gelukkig maar :D

5. Kelsey

Kelsey Bekend lid

Sep 29, 2011
    562
    292
    63
    Hij leefde ook heel erg mee.. En wilde er vooral voor zorgen dat er geen kans onbenut bleef:D haha natuurlijk wel anders dan mij, ik zocht alles op en wilde alles weten.. Hij werd tegen de tijd dat ik ongesteld moest worden altijd een beetje zenuwachtig, heel schattig

6. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Bij ons was hij degene die al jaren een wens heeft. Bij mij is het uiteindelijk ook gaan kriebelen.
    Nu we hier samen voor gaan wordt je relatie toch wel weer wat intenser.
    Nu vraagt ie al twee dagen aan me of ik al zwanger ben.
    Hij heeft niet zo'n zin om zich in te lezen in hoe je zwanger word en hoe alles er om heen werkt.
    Dus gisteren maar even een spoedcursus gegeven.
    Hij is nu al ongeduldig aan het wachten op mijn NOD. Nog erger dan ik zelf.
    Heel schattig! ;)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man absoluut niet. Hij zag het vanzelf wel.

We zijn nu 2.5 jaar verder en pas nadat ik vorige maand mijn miskraam kreeg begon hij dat het nu wel genoeg was geweest en het tijd was dat het eens ging lukken en bleef zitten.

Dus ja. Hier duurde het een tijdje..

8. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Mijn vriend had ook een instelling van we zien het allemaal wel. Was er helemaal niet zo erg mee bezig alleen de eerste maand. Moest ook niks meer van ovulatietesten weten en vond t allemaal wel prima. Achteraf was ie gewoon bang dat er iets mis was met hem maar mijn vriend was tijdens het proberen er helemaal niet mee bezig dus terwijl ik er mee opstond. Nu ik zwanger ben zijn de rollen omgedraaid haha, nu zoekt hij alles op en bekijkt t filmpje van de echo die hij zelf genaakt heeft al de hele dag terwijl ik me hierin wat meer afwachtend opstel. Grappig, maar is voor hem het enige stukje bevestiging denk ik. Ik heb al genoeg bevestiging aan hoe rot ik me voel als ik op sta 😂

9. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

Jan 8, 2016
    1,056
    475
    83
    Leuk om te lezen en erg verschillend. Ligt ook aan de situatie blijkt.

Die van mij is meer druk met het uitzoeken van een nieuwe auto waarvoor we aan het sparen zijn. Als hij een mooie gevonden heeft zegt hij wel dat er een kinderwagen in past...
    Laatst vroeg hij waar de box moet komen in de kamer. Ook is hij de zolder aan het verbouwen en vroeg zich af of hij het bureau van de 'kinderkamer' alvast op zolder moest maken.

Hij is er op zijn manier mee bezig... Maar vruchtbare dagen, temperaturen... Laat ie aan mij over.
    Hij zou niet uit Zichzelf beginnen over bijv. Babynamen etc. Maar als ik erover begin dan praat ie wel gezellig mee 😀👌

10. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,838
    18,590
    113
    Female
    Die van mij heeft ook een instelling van we zien het wel en klussen tijdens de vruchtbare dagen lukt dus niet altijd.. hij heeft het momenteel ook erg druk en is vaak moe. Ik hou me er juist wel mee bezig en dat is soms frustrerend als je net in je vruchtbare periode zit en hij wilt niet haha. Maar temperaturen of ovulatietesten doe ik ook nog niet. Gewoon maar even geduld hebben en afwachten ;)

11. Lysta

Lysta Bekend lid

Sep 4, 2015
    585
    64
    28
    Female
    Die van mij begon wel af en toe te praten over ons toekomstig kindje, maar we hadden wel afgesproken om elke maand te zien hoe het zou gaan en er geen druk op te leggen. Hij weet ook niks van vruchtbare dagen enzovoorts. Het was bij ons vrij snel gelukt maar nu is hij er wel elke dag mee bezig. We hebben een app geïnstalleerd waar je elke dag op kunt zien wat er qua ontwikkeling gebeurt en die wilt hij ook echt elke dag zien. Ik denk dat het verschil is dat het nu tastbaarder is voor hem.

12. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

Jan 8, 2016
    1,056
    475
    83
    lysta ik denk inderdaad dat, als het zover is, mannen er meer mee bezig zijn.

Leuk om te lezen, mijn vraag kwam beetje door mijn onzekerheid. Maar jullie hebben me wel gerust gesteld!

13. Enna87

Enna87 Actief lid

Sep 29, 2015
    264
    8
    18
    Hij is ontzettend nuchter en heeft het er niet veel over.. Hij is sowiezo niet iemand die uitkijkt naar dingen.. Ik kan me bijv al maanden verheugen op een vakantie die gepland staat.

Heel soms zegt ie zoiets van "zal er al iets in zitten" of "ik denk dat je zwanger bent". Verder leeft hij met de dag! Hij wil ook niets van ovulatietesten weten. Toch merk ik wel dat hij het spannend vind als ik een zw test doe. Hij zegt dat ik me niet druk moet maken en dat het vanzelf wel komt, en dat ik het tijd moet geven en niet zoveel moet googlen! Hij is momenteel drukker met zn motorrijbewijs en het uitzoeken van een motor.. ;) daar verheugt hij zich dan wel op omdat het iets tastbaars is, als ie moeite doet weet hij dat het lukt. Met een zwangerschap moet je dat maar afwachten zeg maar.. :)

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    O mijn man is er ook niet echt mee bezig, bij de eerste niet en nu we voor de tweede bezig zijn ook niet echt. Hij begint er niet snel uit zichzelf over, maar als ik er over begin merk ik dat ie er echt wel over nadenkt.

15. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Toen we in november besloten om er vanaf januari voor te gaan was hij nog heel layed back, hij wilde er niet te veel druk achter leggen, en het gebeurt wanneer het gebeurt.
    We zitten nu in ronde 2, ik merk dat hij er toch wel iets meer mee bezig is als voorheen. Laatst zei hij uit het niets dat we misschien dit jaar nog wel een 2e kindje hebben. en dat hij er naar uit ziet om van de zomer misschien wel aan een babykamer te moeten klussen. Dat hij zo benieuwd is en er naar uit ziet dat E. grote zus word.
    Van de week na het 'klussen' moest ik ook op bed blijven liggen haha, ik wilde opstaan zei hij "Blijf nou nog even liggen, dan kunnen mijn zwemmertjes beter hun werk doen" hahaha

16. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Tja mijn man was bij de eerste blij, maar niet super betrokken. In ieder geval niet zoals ik zelf. Hij vond het heel leuk maar volgens mij ook spannend en een grote verandering. Nu is hij helemaal gek met ons mannetje, en hoe groter hij wordt hoe leuker het voor hem is denk ik. Al was ie met dat kleine hummeltje ook super zorgzaam en geduldig.

Nu we bijna voor een tweede gaan heb ik het idee dat ik (weer) de kar trek. Hij wil t wel graag, maar wil er ook niet veel over praten. Daardoor doe ik t meer alleen, en dat wil ik eigenlijk niet. Vorige keer was dat ook zo. Wilde ik vooral niet als een obsessieve zeur overkomen en durfde ik ook pas de positieve test te laten zien toen ik echt zeker was. Dat zou ik nu liever anders willen, maar weet niet hoe dat gaat lopen.

Mannen hebben volgens mij toch minder die fysieke drang om een kindje te krijgen en zwNger te zijn, waardoor ze het rationeler bekijken. Die van mij wel althans..

17. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,241
    25
    38
    Female
    De mijne was voordat we er officieel voor gingen heeel nuchter en had het er liever niet over dan wel...
    En ineens zei hij van ja we gaan een kindje maken :p
    Vanaf dat moment heeft ie het er nog steeds niet heel druk mee, hij heeft het er wel af en toe over, ook met van die opmerkingen als ''dat zou leuk zijn voor ons kindje straks'' enz enz
    Laatst was ik zo'n 2 dagen misselijk en zei die ''dat heb je toch altijd rond je eisprong?'' ik stond echt versteld haha. Zijn ze er dus stiekem toch meer mee bezig dan we denken?? :p

Edit: dat hij die misselijkheid linkte aan m'n eisprong klopte precies trouwens haha!

18. Merlijn

Merlijn Actief lid

Mar 16, 2012
    280
    0
    0
    Mijn man stond er heel nuchter in van, we zien wel.
    Achter de schermen meer ermee bezig dan dat het in eerste instantie leek, meer informeren, ook meer weten, dan ik in eerste instantie dacht.
    Ook kleine bezorgde opmerkingen over bijv. mijn voedingspatroon of over klachtjes, kwaaltjes, komen nu regelmatig langs.

19. moby123

moby123 Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,040
    271
    83
    NULL
    België
    Mijn vriend weet nog steeds niet wanneer nu juist een eisprong ongeveer plaatsvindt en wanneer de vruchtbare periode is en wat NOD is, haha. Ik verwacht ook niet van hem dat hij er zich in gaat verdiepen. Ik vind het best wel schattig eigenlijk. Bovendien helpt het me om er zelf niet al te veel mee bezig te zijn. Ben nu pril zwanger. Hij vraagt nu wel bij alles wat ik eet: "Mag je dat nu wel eten?" Dat vind ik stiekem heel grappig, maar ook wel wat irritant, hihi.

Share This Page