Gisteravond rond 21.30 ging ons brandalarm af.. Wat een takkeherrie zo'n ding.. Hij heeft een aantal minuten azn lawaai laten horen voordat ik t "test"knopje had in gedrukt en ie daardoor stil was.. Niet wetende dat dat slechts voor 10 minuten zo zou zijn.. Toen was mn man ook boven en begint dat klereding weer.. M'n man ook al schelden en vleoken op dat ding en ook via de knop uitgezet.. Gijs was al wakker geworden en snapt er natuurlijk geen bal van wat er aan de hand is.. Door de handleiding te lezen kwamen we er achter dat t ding wel eens vol stof kon zetten en na de derde keer dat ie afging hebben we hem uitgezogen..( je zou eerst de stroom uit moeten schakelen, knappe stofzuiger die dan nog werkt..) Maar goed.. Al met al was t 22.30 voor we weer naaar bed konden door al dat gedoe... Gijs in zn bed gelegd, maar die draait meteen om en zet t op een huilen.. bijna hysterisch.. en niet stil te krijgen.. Dat is door gegaan tot een uur of 1 vannacht.. ( verder alle checks gedaan, luier, dorst, honger temp. etc.) Vanmorgen wilde ik hem ook weer in bed leggen, maar weer helemaal over de rooie... Van "ellende" maar een paar boodschappen gaan halen en (jahoor) in de auto viel hij in slaap.... Bij thuiskomst net maar weer een poging.. Mooi niet dus.. Weer helemaal in paniek.. Wat moet ik hier nu mee.. Manneke moet toch eens ff lekker slapen.. Hoe krijg ik t voorelkaar dat ie snapt/voelt/weet dat zn bedje veilig is en dat dat alarm stil blijft nu...
Jeetje wat een vervelende situatie zeg! Je wilt niets liever dan dat je kindje zich veilig voelt in bed toch? Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar je kunt het hem zeker nog niet uit leggen? Anders missch eerst met hem samen in zn kamertje zitten en zachtjes tegen hem praten/sussen. Proberen hem in zn bedje te leggen met je arm nog half om hem heen en tegen hem praten/sussen. Naast zn bed blijven zitten en hem over zn hoofd aaien of je hand op zn buik leggen tot je zeker weet dat hij slaapt en niet alleen wakker wordt zeg maar na een paar minuten. Misschien heb je dat allemaal al geprobeerd, maar weet ook niet zo goed wat je verder zou kunnen doen. Ik hoop dat Gijs snel snapt dat er niks meer aan de hand is en dat hij weer in zn eigen bedje kan slapen! Succes! xxx
Ik denk dat je inderdaad niet veel meer kunt doen dan troosten en eventueel bij hem blijven tot hij in slaap valt. Dat ventje is zich natuurlijk rot geschrokken! Hij zal gewoon weer een paar keer moeten merken dat er niks aan de hand is voor hij weer makkelijk in slaap valt, vrees ik.
Hij zal inderdaad weer moeten gaan geloven dat het alarm niet meer af gaat en dat hij veilig is. Misschien kan je hem uitleggen wat er aan de hand was (ook al lijkt hij het niet te begrijpen, kweenie hoe oud Gijs is) en dat jullie er nu voor gezorgd hebben dat het alarm voorlopig niet meer af gaat.
Gijs is vorige week net 1 geworden.. M'n man heeft hem nu net weer op bed gelegd.. Hij heeft nu minder lang gehuild.. hij slaapt nog niet, hoor hem geluidjes maken.. maar ben al blij dat t niet zo'n krijspartij is nu.... Hoop dat t goed blijft gaan...
Onze zoon is laatst ook geschrokken van iemand die op zijn slaapkamer kwam toen hij net wakker werd. Opa nog wel; echt heel sneu voor beiden! Toen is hij ook een paar dagen bang geweest en wou eerst om het hoekje kijken. Normaal slaapt onze knul in het pikkedonker, maar toen moest er een lampje aan blijven. Verder hebben we de kamer leuker gemaakt door een nieuw fleurig schilderij te kopen die hij zelf had uitgezocht. Op zo'n plek gehangen dat hij die goed kon zien. Zo was het weer goed.
Wat vervelend, kan me voorstellen dat als ie zo geschrokken is nu wat bangig is...hij moet weer het vertrouwen krijgen dat hij rustig kan slapen zonder dat ie wakker geschrikt wordt door dat irritante (want dat is het!) harde rotgeluid! Hoe is het vanavond gegaan?