Net zoals bij mijn 1e zwangerschap heb ik nu (34wk) weer enorm veel harde buiken. Kindje is erg beweeglijk en baarmoeder lijkt op alles te reageren. Maak me niet echt zorgen of de baby te vroeg komt oid maar de harde buiken zijn wel steeds vervelender aan het worden omdat bm nu steeds groter wordt... Via heeft nog een tip naast rustig aan doen (heeft weinig zin nl, wordt het niet minder van). Zat meer te denken aan bepaalde vitamines (slik al mama multivitamine) of een alternatieve therapie die goed zou zijn om bm wat rustiger te krijgen. Wie kan mij helpen?
Ik heb dit ook al vanaf 20 weken... Ik doe al rustiger aan en werk niet meer, maar het is niet dat ze dan wegblijven. Nu een hele nacht harde buiken gehad, vandaag hele buik pijnlijk en het kost veel energie. Helaas heb ik ook geen oplossing, behalve eraan toegeven...
Ik had ze bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 27/28. Deze zwangerschap al voor de 20 weken. Meer dan rust kan je helaas niet doen, het is echt even doorbikkelen.
Sommige vrouwen hebben dat nou eenmaal denk ik, ik krijg al een harde buik als ik er aan denk. Bij alle drie m'n zwangerschappen hetzelfde. Al moet ik zeggen dat ik er deze zwangerschap (nu 31 wk) iets minder last van heb dat de vorige twee, terwijl ik nu veel actiever ben en meer sport etc. Dus of rustig aan doen echt helpt.. Ik weet het niet.
Hier harde buiken door een hematoom die de baarmoeder prikkelt. Ik gebruik magnesiumtabletten wat goed helpt. Dit werd mij aangeraden door de vk naast een warme kruik of warme douche.
Hi Elsbeth. Wat vervelend joh! Ik weet er alles van, tijdens mijn eerste zwangerschap vanaf 26 weken enorm last gehad. Het begon bij mij na nierstuwing (ook al geen pretje) en ik ben daarna wat minder gaan werken. Dat hielp iets maar toch lag ik iedere avond in bad om die buik een beetje rustig te krijgen. Uiteindelijk in totale radeloosheid haptonomie geprobeerd... En geloof me, ik ben een nogal nuchter mens dus dit was voor mij een enorme stap haha. De eerste keer dacht ik 'sjeeeetje wat een vaag gedoe dit'. Maar de dag erna begon ik echt rust te voelen. Baby bleef druk maar niet meer zo hyper als daarvoor. Dus netjes doorgezet tot een week of 35 en echt veel baadt bij gehad!
Hoi Elsbeth, Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik vanaf 18 weken tot aan het einde heel veel harde buiken. Soms zelfs iedere 10 minuten. Het enige wat bij mij leek te helpen was minder werken (toen ik met verlof ging, werden ze beduidend minder) en... niet echt sexy... ondersteunende buikbanden. Niet van die 'voor de lol' buikbanden met leuke plaatjes. Maar echt strakke, elastische buikbanden (van medela?). In ieder geval via borstvoedingtotaal.nl. Deze banden draag je als ondergoed, onder je kleding dus. Ik was hoogzwanger in augustus, dus met echt 30 graden of warmer deed ik de banden weleens af. Maar over t algemeen woonde ik er zowat in. Ze hielpen zeker. De harde buiken waren niet weg, maar wel minder. Succes en sterkte, ik weet hoe naar t kan zijn!