Hallo ik was eerst ziek vanwege de bevalling en ben later betergemeld door de uwvarts en zit nu in de ww tot 20 juni maar ik ben nu weer ziek . Heb ik nog wel recht op ziektewet?
Beste Sila24, Je kunt je vanuit de WW opnieuw ziekmelden. De arts van UWV beoordeelt dan opnieuw of je in staat bent op te werken. Ben je nog ziek ten gevolge van de bevalling ? Je WW-uitkering wordt dan beëindigd. Je ontvangt met ingang van de 1e ziektedag een Ziektewet-uitkering. Ben je ziek maar niet ten gevolge van de bevalling ? Je meldt je dan wel ziek bij UWV. Je WW-uitkering blijft dan gewoon doorlopen. Ben je dan na de einddatum van je WW-uitkering nog ziek ? Je gaat dan een Ziektewet-uitkering ontvangen. Actuele informatie vind je op deze pagina. Sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo uwv bedankt voor uw antwoord. Ik heb mij ziekgemeld , alleen de medewerker heeft opgeschreven dat ik vanaf 5-06 ziek ben. Is dat ten nadele van mij ?omdat ik mij nu pas heb ziekgemeld levert dat problemen op?
Beste Sila24, In principe moet je alle wijzigingen in je situatie zo snel mogelijk doorgeven. Je moet je dan ook uiterlijk de tweede dag ziek melden als je niet in staat bent om te werken. Of het feit dat je je achteraf pas hebt ziek gemeld gevolgen heeft, is afhankelijk van de reden van je te late ziekmelding. Zodra je ziekmelding is verwerkt, neemt een medewerker van de ziektewet telefonisch contact met je op. Hij zal vragen waarom je te laat bent ziek gemeld en beoordelen of dit consequenties heeft. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare