Op internet kan ik amper informatie vinden over vervanging van koemelkproducten bij KMA. Bijvoorbeeld welke boter ik kan gebruiken om mee te koken. Recepten met kwark, wat kan ik dan als vervanging van kwark gebruiken? Heeft iemand tips?
Plantaardige boter of olie gebruiken, kwark vervang ik niet, net als kookroom en al dat soort dingen, gebruik ik gewoon niet. Het is net een andere manier van denken.
Olie of plantaardige boter gebruiken. Room kan je vervangen door rijstroom of sojaroom. Ik kook niet met kwark, dus nooit vervanging voor hoeven te zoeken.
Bij AH kun je veel melkvrije producten vinden. Op het etiket vind je een symbool: melkfles/glas met een streep erdoor. Verder is Zonnepand van Gouda's Glorie melkvrij en natuurlijk wajag. Albert Heyn en Jumbo Culinair voor bakken zijn melkvrij.
Via Voedingscentrum kun je ook een lijst bestellen met koemelkvrije artikelen. Ben wel benieuwd naar al die recepten met kwark. Ik ken alleen kwarktaart (en dat eten wij niet), kan me eigenlijk niet goed iets voorstellen waar kwark lekker in is?
ik gebruik Wajang om te bakken en braden, zeeuws meisje kuipje voor op brood, en verder de vloeibare bertolli en blueband om iets mee te bakken.
De blueband voor op brood wel. Blueband om te bakken, waar 2jees het over heeft, niet. Blue Band Vloeibaar iedere dag 750 ml online bestellen | AH.nl
Lekker voor op brood van de AH is om op brood te smeren goed Om te koken kun je over gaan op AH basic fles. Ook zou je kunnen gaan koken met kokosolie. De margarine van AH kun je gebruiken om te bakken Slagroom is er van alpro in een soja variant, er is ook een rijstvariant maar dan van een ander merk. Kookroom heb je ook van alpro soja. Voor kwark kun je de ronde tonnetjes nemen van Alpro soja, de pakken die er uit zien als melkpakken zijn een beetje yoghurtachtis en dus wat dunner. Onze zoon heeft een hevige kma, dus bij ons is veel melkvrij. Kijk wel goed uit, want veel mensen met een melkallergie hebben ook aanleg voor een soja-allergie.
Dank jullie wel! In het kookboek van Opperdepop (van de AH) staat een gerecht met courgette, erwten en roomkaas. Dit lijkt me erg lekker voor haar, maar roomkaas mag ze toch ook niet?
Ik vind kokosolie ideaal. Als vervanger voor boter op brood en als vet om in te bakken. Gewoon uit je keukenkastje is het prima smeerbaar. Fijn dat de Aldi het tegenwoordig heeft.
Ik heb zelf een KMA. Ik weet niet wat baby's mogen maar er zijn wel alternatieven, moet je zelf wel even uitzoeken of dat nu al kan: Koken: Kokosolie Toetje en andere semi melkproducten: Soya , havermelk, kokosmelk