Hoi dames, Ik was eens aan het kijken wat we onze mannen dit jaar eens kunnen geven voor Sinterklaas. Nu had ik onlangs bij iemand gezien dat haar kinderen super sand hadden gekregen. Vond het er zo leuk uit zien. Maar nu kom ik ook kinetic sand tegen. Het lijkt volgens mij erg op elkaar. Geloof wel dat het kinetic sand goedkoper is. Heeft iemand van jullie dit voor de kids en zouden jullie het aanraden? Is zo'n werkbak erbij handig, of kun je het net zo makkelijk op een plastig tafelkleed gebruiken? Alvast bedankt!
ik heb de kenetic sand besteld. hoor er goede verhalen over en is idd goedkoper! Heb nu 2,5 kilo voor 19.99 ik heb er ook een zandbak bij besteld
Wij hebben Kinetic sand en gebruiken het gewoon op tafel. Je veegt het allemaal zo bij elkaar. Geen rommel en toch een hoop speelplezier!
Wij hebben super sand en ik vind het erg leuk (zoon vindt het GEWELDIG!!) Ik zie niet helemaal wat het verschil tussen de 2 is, maar Super sand bevalt hier in ieder geval goed. Het is 100% natuurlijk en dat spreekt ook aan. Het is wel prijzig, maar onze zoon heeft het van opa&oma gekregen.
Toevallig lag er een demonstratie pakketje bij de lokale boekenwinkel hier. Grappig spul, vond het wel prijzig. Maar verjaardag sint en kerst komt eraan.
Geweldig spul! Zou er wel een bakje of plankje bij gebruiken zodat je het een beetje bij elkaar houdt. Het is makkelijk bij elkaar te vegen maar maak het jezelf vooral nog gemakkelijker.
Wij hebben beide, en het is toch wel erg verschillend vind ik. Kinetic zand kun je meer met echt (droog) zand vergelijken en zo speel je er ook mee. Echt bouwen is lastiger hiermee. Daarentegen plakt het minder en ruimt het beter op vind ik. Supersand is compacter, het lijkt een beetje deeg achtig en is wit van kleur. Veel plakkeriger dan kinetic. Echter als je hiermee bouwt blijft het wel beter intact. De jongste hier vind kinetic leuker, oudste beide eigenlijk wel (2.5 en 6 jaar)
Ik ga voor kinetic sand, van die ander krijg je plakkerige handen. Mijn kinderen vinden kinetic ook leuker.
toevallig gister bij de intertoys gevraagd hoe of wat en die zeiden ook dat kinetic zand toch wel als beste uit de test komt. plakt ins minder aan de handen en is meer zand!
Lastig, ik denk nl dat je jongste absoluut kinetic leuker vind. Als je oudste echt een bouwer is is supersand geschikter. Daarom heb ik beide Zelf vind ik supersand niks met zand te maken hebben, kinetic wel
Er is reeds een topic over... misschien even via de zoekfunctie terug halen? Er staat ook een artikel in geplakt ovcer het verschil van beide. ik ben er echter nog niet helemaal over uit. Ik vind Supersand er meer uit zien als deeg (wit ipv zandkleur). en lijkt wat stroperiger. Ik vind het vrij duur, zeker als je het vergelijkt met kinetic sand. Bijna 20 euro voor 450 gram met een paar vormpjes erbij en een bak. Mijn inziens kan je het toch ook op een plastic tafelkleed gebruiken en je eigen zandbak vormpjes???? Maar ik heb dus niet de ervaring ermee... Hoeveel gram heb je eigenlijk nodig? Als je twee kinderen hebt lijkt me ene kilo toch wel aardig? 450 gram lijkt me echt niks?! Kinetic sand is veel goedkoper, maar mijn kinderen vinden het wel leuk om er echt wel een bal of een torentje mee te maken. Is dat wel mogelijk met kinetic sand? (ervaringen???)
Hier 2.5 kilo kinetic gekregen voor mijn zoontje zijn eerste verjaardag. Fantastisch spul! Het voelt echt apart! Zand maar vloeibaarder maar toch droog. Vormpjes blijven goed staan en geen rotzooi.
Superbedankt voor alle reacties! Ik ga het andere topic ook even bekijken. Denk dat het kinetic sand gaat worden, want de jongste zal we voornamelijk mee gaan spelen.
Wij hadden eerst een kilo voor 2 kids maar dat was echt te weinig. Toen 2.5 bijgekocht. Ik zou met 2 kinderen zeker voor 2.5 kilo gaan. Je hebt van kinectic sand een apart setje om kasteelvormen mee te maken. Het gaat wel maar wel maar mwah mwah.... als je een beetje blaast stort het in
Hier lag het laatst ook bij de Intertoys (Kinetic), fijn spul! Vanaf welke leefdtijd is het leuk om mee te spelen???
Inderdaad van welke leeftijd? Mijn dochter is zo 1,5 jaar rond Sinterklaas. Zou ze er al plezier van kunnen hebben? Of liever wachten tot haar verjaardag?