Pfff ik heb even een baal en twijfel momentje. Omdat ik in de gezondheidszorg werk adviseren ze om het vaccinatieprogramma voor de griep en mexicaanse griep te doorlopen. Dat zou inhouden dat ik op 8 december de laatste spuit krijg en dan tot 3 maanden daarna niet zwanger mag worden Dus dan zouden we pas in maart er weer voor kunnen gaan Nu weet ik niet wat ik moet doen..... Wat zou jij doen? Spuit en wens uitstellen of wens proberen uit te laten komen met het risico op de mexicaanse griep..... (ben doktersassistente in een huisartsenpraktijk en zie dus de hele dag zieke en grieperige mensen) Wat een rot keuze!! -xxx-
Hmm inderdaad héél lastig. Hoe groot is de kans dat je het op loopt? En wat zijn de gevolgen voor de baby? Is het risico voor de ongeboren baby heel groot, dan zou ik de vacinatie nemen. Anders niet en door gaan met klussen. succes!
Dit is gewoon zo'n situatie dat je verstand weet dat het beter is om de prik te laten zetten en het uit te stellen, maar dat je gevoel daar niet aan toe wil geven op de een of andere manier. Als we niet zolang bezig waren had ik er misschien een ander gevoel bij, maar als ik het moet uitstellen tot februari dan zijn we alweer 1 jaar aan het proberen. Hmmm rot situatie Nog andere meningen ???
zelf werk ik ook in de gezondheidszorg, heb zelf er heel bewust voor gekozen om de vaccinatie niet te halen en we zien wel....
Bij hoeveel mensen hebben jullie op de praktijk de mexicaanse griep geconstateerd? Hoeveel gevallen zijn er al in heel Nederland geconstateerd? Ik was al meer dan anderhalf jaar bezig toen ik uiteindelijk zwanger raakte, als mij die vraag was gesteld net voor dat ik zwanger was, dan had ik die prik niet genomen. Want dan zou ik een 3 maanden stop moeten nemen, terwijl ik al 21 maanden bezig was. Ik ben nu 9 weken zwanger en moet nog met mijn ha erover gaan hebben, de hoe en de wat met de griepprik. Omdat ik suikerziekte heb, krijg ik elk jaar oproep voor de griepprik, moet eerlijk zeggen dat ik het nooit heb gehaald, dus weet ook niet of ik nu deze zal doen, wil eerst met de ha overleggen.
Bij ons in de praktijk zijn er toch al wat gevallen van mexicaanse griep geconstateerd, 4 geloof ik nu.
Ik werk ook in de zorg maar voor mij geen prik hoor. Al die troep in je lijf.. Brr.. Ik heb nog nooit de griepspuit gehaald en nog nooit echt de griep gehad, als ik een keer ziek ben dan is dat maar zo.. Succes met je keuze
Ik heb van de ass van de ha gehoord dat de griep veel minder heftig is als de gewone griep. en dat ze hem ook echt niet gaat halen. ik zou hem ook echt niet halen. hij is niet eens goed getest. wie weet wat je daar allemaal weer van krijg! Uiteindelijk moet je je zelf je gevoel en je hart volgen. Het is jouw lichaam en jouw beslissing! liefs Cherie.
Hallo, Ik ben ook verpleegkundige in een ziekenhuis. Op dit moment word er al ingeënt, maar ook ik kies er bewust voor om het niet te doen. Al die troep wat maar in je lijf gespoten word.
hey nikske. Ik werk ook in de zorg, en kan kiezen voor een griep prik, en ook tegen de Mexicaanse griep. 1 Ding wat ze gewoon tegen mij zeggen, Het is absoluut geen verplichting. Sterker nog, de collega's die het wel laten doen ( griepprik ) die zijn sterk in de minderheid. De mexicaanse griep is helemaal niet veel erger dan de gewone griep. Als je verder gezond bent, zou ik die spuiten niet nemen, je kan er ook ziek van worden. Ik heb me ervoor aangemeld dat ik de griepprik wilde, maar alsnog kan ik hem ( nu ik dus twijfel ) weigeren. Ik hoop dat je er uit komt met je beslissing. Groetjes Layla
ik ben ook doktersassitente, in een ziekenhuis en bij ons wordt nog niet gevaccineerd, maar als ze het wel gaan doen, neem ik hem NIET.
Ik werk ook in de zorg en ik neem hem niet. Wil ten eerste niet mijn zwangerschapswens uitstellen. En ten tweede ben ik van mening dat als er ergens een groep mensen is die veel weerstand heeft opgebouwd tegen de griep het wel mensen in de zorg zijn. Ik ben hooguit een keer verkouden.
Hoi Nikse, ik heb daar niet overnagedacht...maar ook ik heb de oproep ervoor liggen, en wilde wel gaan,omdat ik een slechte weerstand heb, en snel vatbaar ben...maar dan moet ik dus 3 maanden wachten???Shit, nooit bij nagedacht, en hadden ze daar dan ook niet iets in de brief over moeten zetten, of ben ii nu erg naiief? Ja ik kan je nu ook geen advies geven,want ik zit dus voordezelfde keuze. Sterkte met het maken van de keuze! liefs Vita
Ik heb toevallig de dokter daar over opgebeld. Bij ons is dichtbij ook de mex griep uitgebroken. Dokter zegt: Als je ziek wordt dan heeft het geen invloed op het lindje in de 1e 6 maanden. Alleen in de laatste 3 maanden heb je risico`s voor je baby. Inenten raden ze wel af als je net zwanger bent.. DUs ik gok er maar op en neem geen inenting.
Ik neem 'm ook niet hoor! Ik ben nu al 2 jaar bezig voor een eerste kindje, ben binnenkort 35 jaar (dus hoor die irritante klok ook nog eens tikken), zit in de MMM (ben bezig met IUI) en ik ga niet mijn zwangerschapswens 3 maanden uitstellen. Daarbij komt dat ik van mening ben dat het spul nog helemaal niet voldoende getest is. Niemand kan nog zeggen wat de risico's op langere termijn zijn. Het feit dat je 3 maanden lang niet zwanger mag worden als je zo'n prik haalt, bewijst al dat er iets doorheen zit wat niet helemaal veilig is.