Hallo ladies! Hoe hebben jullie de tweede bevalling ervaren als je bij de eerste een goeie knip hebt gehad? Mijn litteken is soms nog erg gevoelig, en voelde m ook af en toe tijdens menstruatie.. is het nou zo dat als ik ga scheuren bij de tweede, het in die knip scheurt? En als ze weer knippen knippen ze dan op dezelfde plek? Wordt het sowieso weer knippen/scheuren eigenlijk of hoeft dat niet? En een vraagje over foliumzuur.. tot hoeveel weken wordt het aangeraden om door te slikken in NL? (Woon in het buitenland, misschien is het hier anders)
Ik heb bij de eerste een knip gehad ivm vacuümverlossing. Bij de tweede is er preventief een knip gezet, in het oude litteken. Wanneer ze knippen zullen ze proberen dat in het litteken te doen. Inscheuren heb ik geen ervaring mee helaas. Qua foliumzuur slikken: in NL wordt het geadviseerd tot 12-16 weken geloof ik. Ik woon in Duitsland en hier wordt geadviseerd om de gehele zwangerschap door foliumzuur te slikken. Maar wanneer jij een goede zwangerschapsvitamine slikt, zit daar volgens mij ook al foliumzuur bij in.
eerste keer geknipt, 2e keer niet. wel flink ingescheurd, maar aan de andere kant. dit is wel veel mooier genezen. foliumzuur weet ik eigenlijk niet meer. dacht tot een week of 15 heb ik het genomen, gewoon om zeker te zijn
Ik moet het nog gaan ervaren, maar ik heb het er toevallig pad met de verloskundige over gehad omdat ik bij de eerste ook een knip haf. Bij de tweede wordt veel minder vaak geknipt, dus het hoeft niet. Ze zei wel dat er een kans was dat het wat scheurt bij het litteken omdat het een zwakkere plek is, maar dat het vaak veel sneller geneest en je er minder last van hebt. Foliumzuur weet ik zo niet precies. Ik heb een multivitamine, met foliumzuur, voor tijdens de hele zwangerschap.
Volgens mij knippen ze alleen als het echt niet anders kan en dan vaak wel in hetzelfde stuk. Ik slik de gehele zwangerschap en borstvoedingsperiode gravitamon.
Bij de eerste een knip gehad ... Bij de tweede fors gescheurd naar de voorkant.. Scheuren was niet zo erg alleen het hechten, omdat het niet te verdoven was daar Had liever een knip gehad
Van knippen weet ik niks maar folium zuur van 4 weken voor de bevruchting tot minimaal 13 weken maar liefste hele zwangerschap.
ik vond juist scheuren veel pijnlijker maar omg dat hechten... hier hebben ze spray gebruikt. dat ging beter dan helemaal niets
Ik heb bij de eerste een flinke knip gehad, herstel was ellende, duurde heel lang. Bij de tweede ben ik op diezelfde plek gescheurd, dat viel ontzettend mee en is heel mooi genezen. Bij de derde weer een kleiner scheurtje op een andere plek, haast geen last van gehad. Nu maar weer afwachten .
Herstel van de scheur ging wel sneller dus wat dat betreft liever scheuren. Maar was helemaal tot voor uitgescheurd.. En omdat daar zoveel zenuwuiteinden bij elkaar komen deed die spray ook niks
Eerste keer een knip hoeft niets te zeggen over een eventuele tweede keer..... Het is gewoon afwachten. Foliumzuur minimaal 4 weken voor zwangerschap en dan gedurende het gehele eerste trimester. Gaat met name om voorkoming van bepaalde aangeboren afwijkingen, die ontstaan in het eerste trimester.
Ja, dat was dan ook de reden dat ze mij preventief hebben geknipt bij de tweede. Mijn VK was bang dat ik naar voren toe zou scheuren, ik had daar continu pijn bij het persen. daarom toch maar een knipje. Al was het kleiner dan de knip bij de eerste.
1e keer knip naar links, ook last van het litteken. Tweede keer gescheurd naar rechts en zodra de hechtingen opgelost waren voelde ik daar helemaal niks meer van.
hier naar achteren en van voren, leuk stortbevalling hihi. helaas werkt het dan niet zo tof op sommige plekken idd. maarja. al met al vond ik de genezing met scheuren echt een makkie. twee/drie dagen later al de eerste hechtingen weg, kon gewoon weer normaal lopen. heerlijk!