vraagje ferry Calais - Dover

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door julia80, 20 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    wij gaan vanmiddag naar Engeland en nemen de boot vanaf Calais. Wij dachten dat dat bijna even 'relaxt' als bij Texel was (behalve paspoort controle) en dachten dat je wel nog tot 5 min voor vertrek kon aankomen. Maar nu zien we bij zowel P&O als DFDS dat je een uur van tevoren daar uiterlijk moet zijn.
    We hebben nog geen kaartje gekocht en willen dat doen als we beter kunnen inschatten hoelang de reis duurt (vrij snel na vertrek in de auto even files bekijken en dan online kaartje kopen).

Nu is de vraag, gaan we idd ruim een uur vantevoren als aankomsttijd aanhouden, of misschien zonder kaartje daar aankomen en kijken welke we dan kunnen nemen en daar aan de poort een ticket kopen?
    Iemand recente ervaringen hiermee?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Niet heel recent maar 2 jaar geleden hadden wij die ferry en we waren toen ruim op tijd. Je hebt echt wel even tijd nodig met de grensovergang , bij ons liepen ze echt met honden en inspecteerden ze met een spiegel de onderkant van de auto; het was niet even met paspoort zwaaien en klaar. En daardoor ontstaan er ook rijen natuurlijk.
    Maar tot onze verbazing vertrok de boot 20 min te vroeg en toen bleek dat het eigenlijk de vorige boot was die vertraging had. Dus ze deden niet echt moeilijk over een boot eerder of later. Staat daar ook niet iets over in de voorwaarden? Bij sommige frequente veerboten koop je een kaartje wat standaard ook voor de boot ervoor of erna geldig is.

Ik boek veerboten altijd maanden vooruit, ik zou dat echt niet durven wat jij doet zonder kaartje erheen!

Dubbelgeluk en julia80 vinden dit leuk.
  3. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    wij hebben de ferry van dover naar calais gehad afgelopen zomer, dat duurde toen wel lang. Ik was blij dat we er een uur van te voren waren, we waren precies op tijd bij de boot.

Op de heen weg met de trein moest je ook een uur eerder zijn, maar bij het inchecken was het zo rustig dat we 2 treinen eerder er al op konden. Maar er zijn natuurlijk wel paspoort en auto controles. Dat kost je wel tijd. 5 min voor vertrek aankomen zou ik echt niet doen. van inchecken naar de boot is het al 10 min rijden.

Qua boot zou ik niet durven zonder kaartje haha. Maar volgens mij kan je een flexibel kaartje kopen en dan kan je ook met een boot eerder of later als er plek is?

julia80 vindt dit leuk.
  4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Snap wat jullie zeggen maar toch blij dat we nog geen kaartje hebben, zijn pas net weg en staan nu in een (onverwacht) verkeersinfarct bij Rotterdam...minimaal uur vertraging. gaan straks na Antwerpen wel kaartje kopen.
    Volgende boot zomaar nemen @cowgirl80 is tegenwoordig niet zo handig omdat de frequentie een stuk lager is (de twee ferry bedrijven wisselen elkaar steeds af in tijd)

5. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Oh jeetje... Wij komen daar heel vaak (onze familie woont in Engeland). We hebben jarenlang de ferry genomen, maar dat is steeds rommeliger en onvoorspelbaarder geworden. Als je het budget hebt, zou ik een kaartje voor de tunnel kopen.

Maar je moet inderdaad ruim van tevoren aanwezig zijn. Als je te vroeg bent, dan zetten ze je gewoon op een vroegere ferry of tunnel crossing, maar als je te laat bent, dan heb je pech.

julia80 vindt dit leuk.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Laat je nog even horen hoe het gegaan is? Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoe druk het nu is daar zo voor kerst.
    En ook naar of iets wat ik nooit zou durven misschien wel gewoon een goed idee is? ;)

julia80 vindt dit leuk.
  7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Haha ik vind je stoer, dit is net zoiets als naar Schiphol gaan en dan aan de balie een vliegticket kopen.

Wij zijn vaker met de ferry gegaan en het is inderdaad een dubbele paspoort controle (eerst EU uit, dan Engeland in), en ook elke keer controle van de auto gehad met honden, kofferbak half uitpakken etc.

Mijn man neemt regelmatig de trein of ferry naar Engeland maar boekt dan al weken van tevoren het ticket. En jij durft het last minute aan, in de.kerstvakantie. Ik ben heel benieuwd hoe je reis gegaan is, laat je het weten?

julia80 vindt dit leuk.
  8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Ferry naar Engeland is in mijn ogen meer categorie boot naar Noorwegen. En dus ver van te voren boeken. Heel dapper dat jullie gewoon gaan. Is het gelukt?

julia80 en Jessi79 vinden dit leuk.
  9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Sorry ik ben nu pas weer voor het eerst op het forum. Maar het ging heel goed! We hadden best wat file onderweg ernaartoe en zaten steeds te kijken welke boot we dan het beste konden nemen. Er ging ongeveer elk uur een boot maar wel dus van twee verschillende bedrijven wat het lastig maakte om te boeken. uiteindelijk heb ik 10 minuten voordat we bij Calais aankwamen de boot gereserveerd :) ging echt helemaal goed want het was helemaal niet zo druk op de boot.
    We kwamen om 16:50 aan en hadden een kaartje gereserveerd voor de boot van 18 uur. Uiteindelijk reden we rond 17:30 echt op de boot want de paspoortcontrole en zo duurde best lang inderdaad.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Ik denk dat de trein inderdaad wel wat handiger is want het is zeker een stuk sneller en volgens mij ook een hogere frequentie toch? Alleen zo lang door zo'n tunnel dat is niet helemaal aan mij besteed.. en het kwam voor ons ook heel handig uit om de kinderen even wat bewegingsruimte te geven op de boot en lekker avondeten te halen.
    En trouwens last minute een kaartje kopen voor de boot is wel een stuk duurder. We hebben ook nog een 7 zitter met een dakkoffer erop En waren daardoor 280 voor een enkele Oversteek kwijt...

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina