Huil maar, Mama zal je troosten. Lach maar, Mama lacht terug. Slaap maar, Mama houdt de wacht. Speel maar, Mama ruimt het op. Praat maar, Mama luistert naar je. Groei maar, Mama helpt je, Lief kind wat je ook doet, Mama houdt van jou.
Hier in huis is het momenteel: Snotter maar, Papa en mama zijn de bediendes die al dik twee dagen elke twee uur paraat moeten staan voor alles waar je om vraagt, tranen wegvegen, neus poetsen, ondergekwijld worden, naar het gejengel luisteren, temperatuur opnemen en zetpillen geven. Maar voor de rest is het een schitterend gedichtje !!!
Dit is mijn gedichtje voor mijn dochtertje Luna. Gedichtje gemaakt voor Luna....... Ik hou van jouw oogjes, haartjes en oortjes. Ik hou van jouw neusje, stemmetje en wacht op jouw eerste woordjes. Ik hou van jouw wangetjes, buikje en mondje. Ik hou van jouw handjes, vingertjes en kleine kontje. Ik hou van jouw naveltje, knietjes en beentjes. Ik hou van jouw nageltjes, lach en teentjes.
Dit gedicht is gemaakt voor mijn zoontje; Rozen zijn rood, jouw babykamer blauw Toen je geboren werd, had mama dikke auw Maar ook al groei je nu in sneltreinvaart Je moeder vond het die pijn en het slaaptekort wel dik vet waard Hee, gelukkig ben ik beter in moeder zijn dan in dichten