kan dit (verborgen) reflux zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Makkie, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ons ventje van net 3 weken is de geheld dag onrustig. Deze 'verschijnselen' vallen ons bij hem op:

- veel en krachtig zijn hoofdje naar achter gooien
    - tijdens en na de voeding veel kreunen en onrustig
    - beetje 'piepend' geluid met ademhalen
    - niet willen slapen, onrustig in bedje
    - alleen slapen rechtop, op onze borst of arm
    - snel in slaap vallen na een voeding, niet genoeg drinken en vervolgens binnen het uur weer wakker worden met veel gekreun en heeft dan meestal flink gespuugd
    - veel terugslikken van melk, tijdens de fles en de uren daarna
    - veel willen drinken en daarna weer veel teruggeven
    - alleen maar hazeslaapjes, hooguit een uurtje, niet plat willen liggen
    - zure lucht uit zijn mondje...

Als ik deze symptomen vergelijk op het internet, dan lijkt het op reflux... maar kan dat al bij een kindje van nog geen maand oud? En ik ben zo bang dat de HA of het CB ons niet serieus nemen... ik weet gewoon zeker dat er iets niet lekker zit bij hem...

PLEASE HELP!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als eerste als je denkt dat er iets is moet je altijd contact opnemen met je huisarts en leg daar je bedenkingen neer.

Het zou zomaar reflux kunnen zijn, maar daar heb je een deskundige bij nodig om dat te beoordelen.

Ik kan je dus alleen maar meegeven ga naar een deskundige. En zij nemen je heus wel serieus.

Succes.

Ilja

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

De ha wil het tot donderdag aanzien, mochten de klachten dan blijven (hij blijft veel teruggeven, lang doorboeren, veel zuur) dan worden we doorgestuurd naar een kinderarts....

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gewoon om een doorverwijzing vragen hoor.
    Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina