Sorry meiden, maar ik wil graag even een vraag aan jullie voorleggen. Ik ben nu al in heel wat winkels hier in de buurt geweest en bij veel winkels zijn een hoop spenen uitverkocht?! Nu heb ik een ontzettend leuke speen gezien waarop staat 12 maanden. Mijn vraag is nu: Kan je deze ook geven aan een kindje van 7,5 maand of is dat echt onverstandig en weet iemand misschien waarom?! Ik hoor het graag en over welke speen zijn jullie erg te spreken? Ik had in het begin een speen van Bibi, geen problemen mee gehad. Speen van action en eigen merk van Kruidvat waren ook helemaal goed. Difrax werd uitgespuugd. En volgens mij is Difrax juist erop gericht wanneer kindjes in de spenen gaan bijten, dat je dan een ander soort speentje van Difrax kan kopen, die ze niet kunnen doorbijten, toch?! Liefs, Ise Bo
De spenen zijn niet voor niks in leeftijdsfases verdeeld. Dit heeft te maken met de ontwikkeling van de mondspieren en gebit. Ik zou dus geen speen voor 12+ geven als je kindje nog maar 7 1/2 maand is, alleen omdat jij die speen leuker vindt. Difrax heeft idd spenen die dikker zijn voor als de kindjes erop gaan bijten. Ik neem aan dat andere merken hier ook wel rekening mee zullen houden. Ik heb voor mijn zoontje difrax en dan de combi speen omdat hij die fijn vindt. Een andere speen wil hij niet.
Oke thanks! Ik wilde graag even weten hoe het hiermee zit en wil idd geen speen hebben omdat ik 'm leuker vind, ik wil wat het beste is voor mijn kind. Ik zag ook een speen voor een kindje van 6 tot 36 maanden, toen dacht ik: wow dat is wel een heel ruim verschil en een kindje van 6 maanden is veel minder ver dan een kindje van bijvoorbeeld 20 maanden, daarom snapte ik het niet meer zo goed en dacht ik, misschien is het maar een richtlijn ... maar is het niet heel noodzakelijk. Sorry voor mijn misschien rare vraag...
Ik ben benieuwd hoe die speen er dan uit zou zien, die van 6 tot 36 maanden. Het geeft helemaal niks hoor dat je het niet weet. Zo zijn we er voor elkaar, om elkaar tips te geven. Zo weet ik ook dat een dental speen beter is dan een combi speen (dus een speen met een platte kant is beter dan een bolletje) maar mijn zoon wil echt alleen maar een combi. Tja dan kan ik het nog zo goed weten, in de praktijk hoeft het dus niet altijd te werken.
hoi, hier hetzelfde als wennepen na de BV wil mijn dochter alleen maar de combi speen van difrax heb alles geprobeerd maar ze wil ze echt niet dus ja dan maar niet ben toch van plan om het voor het 1e jaar af te leren maar of het lukt en ja ook ik heb getwijfeld over een geweldig leuke speen van difrax voor 12+ maar dacht nee het is duidelijk dat die speen bedoelt is voor 12+ dus koop hem niet ook al staat ie nog zo schattig ook hier in veel winkels alle speentjes uitverkocht of alleen maar jongenskleurtjes dus ja even wachten op de nieuwe leveringen..
Wennepen: Ik zal eens in de winkel van de week gaan kijken of ik even kan zien hoe het merk heet van die speen, dan zal ik even een afbeelding opzoeken en als ik die dan gevonden heb, zal ik 'm hier laten zien! Ik ben wel blij met je reactie! Vind het fijn dat we elkaar allemaal hier kunnen helpen! (A) Nonnie26: haha oh oke, dan ligt het dus niet aan de woonplaats waar ik woon, als het overal een beetje is uitverkocht! Ben benieuwd naar de nieuwe levering! Ik vind dat de spenen er van Difrax vaak erg leuk en vrolijk uitzien!
Ik heb even op internet gezocht en heb het gevonden. Ik zal de linkjes erbij doen, dan kunnen jullie het eventueel in de uitleg lezen, want misschien klinkt het nogal ongeloofwaardig!? Ik heb een speen gevonden en ook in de winkel gezien voor kindjes van 6 tot 36 maanden en ook voor 6 tot 18 maanden. Beide zien er uit als een gewone speen, vond ik. Drogisterij.net: Dodie Mam Fopsap Clearline Ulti, (stuk) Tommee Tippee Closer to Nature fopspeen 6-18 mnd set van 2 - IkenIk hippe babywinkel en kinderwinkel met kinderkamer accessoires en themas Hierdoor dacht ik ... misschien kun je een kindje van 7.5 maand dan ook wel een Difrax geven van 12 maanden?!
Die speen van 6-18 zal wel een tussenvariant zijn op de andere maten een combinatie o.i.d. Ik heb ook de Tommee Tippee gehad voor 6-18 maanden.
Toch blijf ik het gek vinden dat die spenen voor zoveel maanden zijn. Een mondje veranderd naar mijn idee toch wel veel, vooral het eerste jaar. Maar als het erop staat zou het wel goed zijn. Ik heb de difrax spenen en ik hou daar de leeftijden wel van aan.
Ja ik vind het ook heel erg vreemd hoor Wennepen, snap daar echt helemaal niks van. Daarom vraag ik me af waarom er op andere spenen echt een leeftijdsgrens staat, waarbij de leeftijden veel dichterbij elkaar liggen?!
mijn dochter heeft ook difrax spenen de speen 12+ is semifilled dus hetzelfde als de 6 maanden maar dan iets gevuld waardoor ze de speen minder snel kapot bijten de 18+ is helemaal massief ook weer tegen het kapot bijten wat mijn dochter by the way gewoon voor elkaar krijgt ha ha de maat van de spenen zijn vanaf 6 maanden allemaal hetzelfde dat is mijn ervaring mijn dochter heeft de dentalspeen
Mijn zoontje heeft al een poos de spenen van MAM (dus die van 6 tot 36 maanden) en ze bevallen super! Ik weet niet hoe het komt dat ze zo'n ruime gebruikstijd hebben, zeg maar, maar ik merk wel dat hij ze fijn vindt. Zijn qua vorm een beetje zoals de Avent-spenen vind ik , maar dan flexibeler ofzo? Geen idee Toevallig weet ik dat de kleine van vrienden die 1,5 jaar ouder is dan mijn zoon ze ook erg fijn vindt. Het zal vast onderzocht zijn dat ze die 6 tot 36 maanden erop hebben geplakt. Toch?
Bedoel je dat de Dentalspeen van 6 maanden hetzelfde is als die van 12+, dezelfde grootte? Ik heb ze bij elkaar gehouden, maar kan ook geen andere dingen vinden bij de spenen, ze lijken hetzelfde ... maar ik keek door de verpakking heen, dat is altijd een beetje lastiger! Ik hoor het graag van je, of ik het goed begrijp, wat jij bedoeld! Ik wil namelijk graag het beste voor de kleine en niet dat mijn kind een 'probleem' hierdoor ontwikkeld, snap je?! Alvast enorm bedankt!
ik geloof je verhaal wel alleen ben het niet met je eens dat die van 6 mnd hetzelfde is als die van 12 mnd want er zit echt wel verschil in qua grootte althans bij de combi wel heb ze naast elkaar gelegd en het schild is even groot maar de speen zelf is groter en dikker heb het eergisteren nog getest, maar zoals je zegt is dat misschien met de dental speen anders???
de maat speen is hetzelfde alleen is de 12+ half gevuld ik denk niet dat je dochter een probleem ontwikkeld met een 12 maanden speen alleen moet je haar niet dag en nacht met dat ding laten lopen mijn dochter heeft daar een handje van en ze krijgt de speen nu alleen nog maar bij het slapen want anders kan het toch de spraakontwikkeling beperken maar dat geldt natuurlijk ook voor flessen en rietjesbekers is ook beter als ze uit een normale beker drinken
Thanks voor je berichtje Shai! Ik laat mijn kind sowieso niet de hele dag met een speen! Gewoon af en toe eventjes!