kruidvat zuigelingenmelk?

Discussie in 'Voeding' gestart door beertje1985, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Iemand ervaring mee? Ik zag dat die pakken 5,79 per pak waren en anderen zijn een stuk duurder. Wie weet of deze van goede kwaliteit zijn. Geeft iemand hier die voeding?
    Als het minder goed is gebruik ik net als bij mijn eerste friso, maar als het niks scheelt zou ik voor de kruidvat gaan.
    Wie kan me adviseren?
     
  2. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik gebruik nu ook Kruidvat voeding, omdat de Friso die ik eerst gebruikte, ineens zoveel duurder werd. Jacob is dus met 5,5 maand overgestapt en ik heb geen verschil gemerkt, hij drinkt meestal gewoon zijn flesjes leeg, net als eerst. Ik weet natuurlijk niet of de kwaliteit minder is, kan alleen zeggen dat Jacob er niet anders op gereageerd heeft.
     
  3. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    okee. Ja ik baalde er dus ook van dat ie bijna 2 euro duurder was geworden.
    Ik neem aan dat ze het niet mogen verkopen als t niet goed is.. toch?
     
  4. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb zelf geen ervaring met Kruidvat voeding, maar mijn schoonzusje wel en die vond de voeding erg klonteren.
     
  5. emmie

    emmie Niet meer actief

    hoi!
    ik gebruik het ook hoor! en dat gaat super!
    mn schoonzus heeft er een 3ling mee grootgebracht, dus heb het van haar..
    eerst heb ik ook de standaard gebruikt maar Seff spuugde veel dus ben ik over gegaan op de comfort, en nu heb ik de extra care die is 7 euro nog wat...
    maar gaat prima hoor en klontert helemaal niet...
    en het is helemaal niet minder als andere voedingen! anders mag het idd niet in de schappen liggen, kruidvat is goedkoper omdat ze niet zoveel reclame maken als de andere, dus kunnen ze geld besparen...
    dus zou het gewoon proberen als ik jou was, als jou kindje het strax lekker vind en hij of zij doet het er goed op, bespaar je een hoop centjes!
    suc6!
    liefs emmie
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geef gewoon borstvoeding, maar het feit dat Nutricia Kruidvat voor de rechter heeft gehaald (en verloren) omdat ze bang waren voor hun marktaandeel zegt al genoeg. Het is even goed, en veel goedkoper.
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook kruidvat voeding. Hij vind t lekker dus..
     
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Danischa is er ook groot mee geworden:)

    ZOu het zeker aanbevelen. Scheelt zoveel, en het is echt goed.
    Klonteren heb ik nooit mee gemaakt, kan misschien aan de bereiding hebben gelegen? Geen idee hoor.

    Danischa heeft eerst 3 maanden bv gehadl (gekold) daarna een week of 3 prematuren voeding friso (werd vergoed) en ben daarna over gegaan op kruidvat normaal. 1 en later 2. Nr 3 ben ik nooit aanbegonnen, ben gelijk naar halfvolle melk over gegaan...

    @Ts, zou jij niet eens gaan bevallen meis? Zie dat je al 'mag' ;)
     
  9. Het is hartstikke goed spul en je betaald 8 ipv 15 dus scheelt een hoop.
    Toen ik van die rechtzaak hoorde ben ik daar direct mee begonnen na de borstvoeding.
    Ik gebruik extra care te vergelijken met hypoallergeen. Alleen is de poep spinaziegroen en volgens mij bij andere voedingen niet
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier is de poep (nu we met vaste happen zijn begonnen deze week) bruin en wat vaster. Idd voor heen groenig. Komt denk ik ook door de extra care.
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Groene poep is normaal bij alle hypoallergene voedingen en ook bij Omneo.
     
  12. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Er zit toch echt een verschil in want Indy is allergisch voor de kruidvatvoeding, maar niet voor Nutricia...zal dus niet helemaal exact hetzelfde zijn. Maar goed het zal echt niet "slechter" zijn lijkt me.
     
  13. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    in kruidvat zit veel aan hetzelfde, maar ze mogen het niet helemaal precies hetzelfde maken!
    nutricia heeft patent op wat er in nutricia zit!

    Dus kruidvat heeft er misschien 1 klein deeltje meer of minder in zitten, vandaar dat jou kleine meid er missschien een allergische reactie op kan geven dan bij nutricia!
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, het gaat om de 'prebiotische vezels', dat zijn langeketensuikers (oligosacchariden). Op een soort heeft Nutricia patent, maar er zijn er een heleboel, met dezelfde werking en die gebruiken de andere merken. Ook voegt elk merk een ander soort plantaardig vet toe aan het poeder, wat er voor kan zorgen dat het ene kind wel op het ene en niet op het andere merk reageert.

    Leuke trouwdatum heb je trouwens!
     
  15. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik zit er aan te denken om ook eens een kruidvat pak aan te schaffen! ik betaal me toch b(l)ond en blauw aan die hypo pakken!

    als deze op is ga ik even kijken!

    dank je dirksmama!
     
  16. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Neem dan wel de extra care en niet de standaard! De extra care is namelijk preventie HA.
     
  17. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Pff kost zo'n blik maar 5,79....
    wij hebben voor sem hypoallergeen en die kost 15 euro en daar doen we nog geen week mee.....

    he die rot allergieën
    haha
     
  18. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    mijn oudte meiden hebben altijd nutrilon gehad maar met mijn jongens had ik al zo veel goede verhalen gehoord over de kruitvat voeding, dat ik na een maand ben overgestapt op de kruitvatvoeding....
    ik ben er heel tervreden over en kan je werkelijk niets vertellen wat minder goed is.
    mijn jongens zijn tevreden knullen die groeien als kool.
    ik doe met 1 pak voeding 2 en een halve dag dat a 5,79 in vergelijking met nutrilon dat is bijna 10 euro dus reken maar uit mijn winst.
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zooooo dat is een verschil! Zet het op een rekening en als ze 18 zijn kunnen ze ervan op rijles!
     

Deel Deze Pagina