Hoi Lezers, Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Wij zaten op het wachtbankje en vanmorgen toch ongesteld geworden na de zesde keer iui. De verwachtingen waren er dit keer wel gezien wij een erg goede kwaliteit hadden en een soepele inseminatie. Wij gaan straks een proces in van ICSI. Ik was wel benieuwd hoe jullie hier mee omgaan. Vanmorgen ongesteld geworden en dan moet je je weer opmaken voor werk en dergelijke. Ik heb vanmiddag thuis gewerkt, maar kan me maar moeilijk concentreren en ik weet gewoon even niet hoe ik ermee om moet gaan. Iemand nog tips...? Nu kunnen we ons opmaken voor een nieuw proces in het ziekenhuis, de ICSI. Pff, Je leest zo'n folder, maar je weet niet wat je te wachten staat. Eigenlijk wil je het ook misschien nog niet weten... puncties, hoge dosis hormonen, tabletten vaginaal inbrengen. Iemand die me een beetje kan gerust stellen en al een keer ICSI heeft gehad? Alvast bedankt voor jullie tips of reacties. Groetjes.
Ik ben ook beginnende icsi patiente. Het ligt eraan welke traject je neemt, de korte of de lange. Wij hadden de korte traject. Op de 2e of 3e dag van je ongesteldheid, beginnen. Je krijgt van de dokter een hoop informatie maar eigenlijk is het beter op te fokussen met prik instrukties en je krijgt een schema wat je elke dag moet doen. We kregen een pakket medicijnen. Dat was Gonal F pen. Een grote spuit van 900 mg. Ik moest 7 dagen lang 125 mg naast mijn navel spuiten en dat deed ik op 21:00 in de avond. Elke dag wisselde ik het van links mijn navel spoot ik en volgende dag rechtse kant van m'n navel. Als je zittend doet en je vetrand vastpakt, dan gaat het makkelijker. Eerste dag was het doodeng maar je begint eraan te wennen. Op de 5e dag gebruikte ik Orgulatran. Dat was een enkel spuit. Op mijn gevoel was het een minder plezierige naald, 5 dagen lang. Op de 8e dag de Ovitrelle spuit, 250 mg. Als laatste. Daarna heb je 1 dag rustpauze en maak je klaar voor de punctie.
Haaai! Nou ik ben ondertussen ervaren. Met 3 puncties en in nederland en buitenland. De eerst keer vond ik het allemaal heel spannend, maar had er ook veel zin in. Keek enorm op tegen de punctie( viel erg mee) Maar jij kent het spuiten al en je hebt de telleurstelling ook al meegemaakt. De hoge dosis hormonen merk je wel. Ik had een kort lontje en door de Decapeptyl erg moe. Maar ja had er ook veel zin in, want het si weer een stap dichter bij! Ik merk nu, we hebben net onze 3e poging gehad dat het wel steeds zwaarder wordt. Kan er steeds moeilijker mee omgaan. AL met al wat de behandeling zelf lichamelijk best wel mee. Maar het wordt emotioneler wel steeds zwaarder. Ik hoop voor je dat jij de eerste keer gelijk zwanger wordt!! En met icsi vergroot je deze kansen natuurlijk wel! Heel veel succes. En als je vragen hebt mag je altijd komen hoor!
Oh ja eerste 2 keren had ik het lange protocol en de 3e keer zat ik in Dusseldorf en daar had ik de korte. Korte is wel fijn hoor! Maar de lange is best wel te doen. Maar volgens mij doen ze in nederland vaak het lange protocol
Bedankt voor jullie reacties. Dat pept je toch weer op! Nu krijg ik meer een idee bij wat ik kan verwachten. Ik ben gewend om al 100 mg gonal f te prikken. Wellicht scheelt dat al. Ik vraag me af of ik veel last van de hormonen krijg en de punctie vind ik vooral spannend. Ik hoop dat die punctie een beetje lijkt op de inseminatie van de iui. Die vind ik namelijk best meevallen. Het is wel moeilijk om hoop te houden na zesx mislukken. Maar ik hoop dat bij de icsi de kans groter is en het toch gauw lukt. Wij houden wel de moed erin. Maar de telerustelling blijft toch groot. Voor mij wordt het eerlijk gezegd ook iedere keer moeilijker. Vooral het wachten vind ik lastig. Ik heb begrepen dat icsi de 'laatste' mogelijkheid is, ook qua wat vergoed wordt. Hoe kijken jullie daar tegen aan? Ik vind dat namelijk één van de lastigste dingen bij deze behandeling. Zo van, dit is het eindstation. De zes keer iui vlogen voorbij, voor je het weet heb je dit ook gehad. En daar word ik dan wel verdrietig van.
Wij moeten eerst nog naar een keer gesprek en naar de informatie avond. Ik heb dus nog geen idee van wat korte of lange inhoud.
Ik heb 4 puncties gehad en 9 terugplaatsingen.. Ik vind de hormonen wel te doen.. Alle 4 me puncties vielen heel erg mee ( maar totaal niet vergelijkbaar met een inseminatie) ik kreeg een infuus met morfine, 2 gemene verdovingsprikken en dan doen ze een inwendige echo endaar zit dan een holle naald aanvast prikken ze door je vagina wand om je eiblaasjes eruit te zuigen.. De terugplaatsing is denk ik ongeveer hetzelfde als inseminatie.. Al met al valt alles best mee.. Succes meid!!
Het is toch altijd goed om te horen dat he meevalt, bedankt Wij gaan naar Ter Gooi Ziekenhuis in Blaricum. Geen idee of zij daar kort of lang doen. Dat zal ik als het zover is wel horen.
Hier 1 ICSI behandeling gehad.. Volgens mij lang protocol.. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad van de hormonen, dus wat dat betreft viel het mij eigenlijk mee. Het prikken zelf ging ook goed, geen blauwe plekken o.i.d.. Alleen soms wat prikkende vloeistof, maar dat was na een minuutje wrijven ook wel weer over.. Wat hier alleen wel erg tegenviel was de punctie. Ondanks de verdoving (hier is het protocol 's ochtends 2x500mg paracetamol en tijdens punctie infuus met verdoving) erg veel pijn gehad. De arts heeft toen de laatste blaasjes ook niet aangeprikt, waren toch erg klein en weinig kans dat daar een eicel in zat.. Maar ze zei tegen mij wel dat het bovengemiddeld pijnlijk was bij mij.. Mochten wij nog een volgende behandeling moeten ondergaan dan zal ik daar wel erg tegenop zien.. Gelukkig was hier de score 4 eicellen waarvan 3 A-kwaliteit embryo's.. 1 teruggeplaatst waarvan ik nu zwanger ben en de andere 2 liggen als cryo te wachten voor later.. Al met al viel het hele traject mij mee, op de punctie na dan, maar goed, wij hebben dan ook wel het geluk gehad dat de 1e x gelijk raak was.. Succes in ieder geval!