Vanavond 20:00 ben ik al 24 uur aan het kolven.. indien de stuwing nog aanwezig is (nu nog wel wat!) Doorgaan met kolf of baby aanleggen? Ik kolfde ivm kloven/pijnlijke tepels.
Als jij het wil kun je de baby aan leggen. Als je bv wilt geven. Je kan het altijd proberen en anders blijven kolven en het aan de baby geven.
Gebruik je ook purelan (zalf) van medela? Dat werkt echt perfect bij pijnlijke tepels. Zelf heb ik de eerste maanden bijna fulltime gekolft en daarna ben ik het aanleggen weer op gaan bouwen.
Koelcompressen hielpen bij goed tegen de pijn. Verder misschien een lk mee laten kijken, de pijn kan komen door een verkeerde aanlegtechniek
Ik kolf per borst 100cc Mijn bv is goed opgang, helaas door verkeerde uitleg in het ziekenhuis (lees: 10 verschillende meningen!) Zijn mijn tepels kapot gegaan.. 1e/2e dag was de baby goed aan de borst. Ik gebruik inderdaad de zalf van Purelan en is heeeeeeeel dankbaar!
Ik zou dan een lk mee laten kijke als je Baby aan de borst kan is live voeden natuurlijk beter/fijner dan kolven En je moet oppassen met tepel-speen verwarring
Je kan nu investeren in kolven,maar daarmee los je op lange termijn het aanleg probleem niet op. Gelukkig kan een goede lactatiekundige je wél helpen! Dus die zou ik als ik jou was echt héél zsm langs laten komen Waar vind ik een lactatiekundige IBCLC bij mij in de buurt? | NVL - Zoekfunctie lactatiekundingen Als je zelf blijft proberen,loop je grote kans dat je problemen niet opgelost worden. Jammer weer eens van de slechte begeleiding. Overal maar roepen:borstvoeding, zo goed voor je baby! Maar wat heb jij daaraan als je dan niét goed wordt geholpen...
Met de kraamzorg besproken nog kolven vanavond 2x dat ik bv heb voor vanavond. En morgen starten met de aanleg weer. Vind de aanleg zoveel fijner! En dan is de kleine man ook heerlijk gerustgesteld.
Inderdaad lactatiekundige inschakelen als het weer niet goed lukt en even goed blijven smeren met de purelan. Let op neusje/bovenlip bij bovenkant tepel, evt. even vooraf kijken wat goede positie is als hij geen honger heeft en dus een mooie grote hap laten nemen. Succes!